eikö isällä ole yhtälainen oikeus olla lapsensa kanssa kun äidillä?! siis eron jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äimänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äimänä

Vieras
me ollaan lapseni isän kanssa erottu vuosia sitten ja ollaan tosi hyvissä väleissä. asutaan lähekkäin ja hommat toimii, se hakee lapsen hoidosta joka ehtii ja vaikka paperilla lukee et lapsi isällään jokatoisen vlopun ja arki-iltaisin sopimuksen mukaan, niin mennään ihan fiiliksellä. jokatoinen viikonloppu on pitänyt aika hyvin, mutta esim.eilen lapsi meni extempore iskälle yökylään kun iskällä oli tänään pekkanen.
tänään sitten sain kuulla olevani huono äiti kun laitan lastani jatkuvasti ISÄLLE HOITOON ja et näen omaa lastani liian vähän, olenhan sentään ÄITI.
mä nyt vaan näen asian niin, että se isä on lapselle ihan yhtä tärkeä ja kun kerran homma toimii, niin missä se ongelma on?
mua ei hetkauta ihmisten mielipiteet tästä koska itse ollaan tyytyväisiä, mutta pistää miettiin et mikä ihme juttu se on et äiti olis lapselle tärkeämpi kun isä?!
synnyttää ja imettää isä ei voi, mutta mun mielestä se nyt ei sitten taas tarkota sitä et isä ei muuhunkaan vois osallistua!!!

vallan loistavaa että teillä homma toimii. toivottavasti toimii sittenkin jos ja kun teillä on uusia kumppaneita mukana kuvioissa...usein se hyvin toimiva yhteishuolto tyssää siihen mikä on huutava vääryys.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
vallan loistavaa että teillä homma toimii. toivottavasti toimii sittenkin jos ja kun teillä on uusia kumppaneita mukana kuvioissa...usein se hyvin toimiva yhteishuolto tyssää siihen mikä on huutava vääryys.

ollaan kumpikin tahoillamme kihloissa ja ex saanut jo toisen lapsenkin =)

Suomessa ylläpidetään jotain ihmeellistä äitimyyttiä. Viime viikolla olikohan punaisessa langassa kaksi huostaan otettua aikuista, joista toinen kärsi todella paljon juuri siksi että, äidillä on oikeus lapseen vaikka se on huomattava riski lapselle. Mutta tässä tapauksessa, älä ole moksiskaan, olet hyvä äiti ja hyvä että, lapsella on myös isä joka on lapsestaan kiinnostunut.

No tuota minusta se isyys on sekä oikeus että velvollisuus. Erota en aio, mutta jos pakko olisi, niin kyllä mies hoitaisi lapsia yhtä paljon jollei enemmän. Ei noin vaan vastuutsa livetä. Ei.

Onpa ihana lukea välillä tuollaisiakin viestejä :) ! Te olette kyllä osanneet hoitaa asian tosi hienosti ja ennen kaikkea lasta ajatellen. Jos meille tulisi joskus ero, meillä olisi varmaan vähän samanlainen systeemi. Musta olis kauheaa erottaa lapsi ja isä toisistaan. Mitä isyyttä se on, jos näkee vain joka toinen viikonloppu? Varsinkin, jos isä itse on halukas näkemään lasta vaikka päivittäin. Mun mies varmaan kuolisi surusta, jos näkisi tyttöä vain kaksi kertaa kuussa :( . Ja mun mielestä sä et laita lastasi hoitoon isälleen. Eihän se isä mikään hoitaja ole, vaan isä! Onko lapsi muka sulla hoidossa, kun ei ole isällään ;) ? Hienoa, kun olette ottaneet kaikkien osapuolien tarpeet huomioon :flower: :flower: !

Alkuperäinen kirjoittaja äimänä:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:

ollaan kumpikin tahoillamme kihloissa ja ex saanut jo toisen lapsenkin =)

no sitten sanon että teillä homma pelaa todellakin loistavasti viis siitä mitä muut sanovat ja kumppaninne ovat myös erittäin fiksuja ymmärtäessään lapsen parhaan! ottaispa kaikki tästä mallia. viis veisaat siitä nyt mitä muut sanovat...ovat vain kateellisia...minäkin oon. meillä ei homma toimi lainkaan isompien lasten kohdalla :(

mä oon miettinyt ihan samaa. Meidän perheessä on kanssa puhuttu tästä samanarvoiduudesta, mutta esim. yks ystäväni on ehdottamasti sitä mieltä, että ei antaisi lastaan kuin vain sovitut tapaamiset. :o

Alkuperäinen kirjoittaja äimänä:
me ollaan lapseni isän kanssa erottu vuosia sitten ja ollaan tosi hyvissä väleissä. asutaan lähekkäin ja hommat toimii, se hakee lapsen hoidosta joka ehtii ja vaikka paperilla lukee et lapsi isällään jokatoisen vlopun ja arki-iltaisin sopimuksen mukaan, niin mennään ihan fiiliksellä. jokatoinen viikonloppu on pitänyt aika hyvin, mutta esim.eilen lapsi meni extempore iskälle yökylään kun iskällä oli tänään pekkanen.
tänään sitten sain kuulla olevani huono äiti kun laitan lastani jatkuvasti ISÄLLE HOITOON ja et näen omaa lastani liian vähän, olenhan sentään ÄITI.
mä nyt vaan näen asian niin, että se isä on lapselle ihan yhtä tärkeä ja kun kerran homma toimii, niin missä se ongelma on?
mua ei hetkauta ihmisten mielipiteet tästä koska itse ollaan tyytyväisiä, mutta pistää miettiin et mikä ihme juttu se on et äiti olis lapselle tärkeämpi kun isä?!
synnyttää ja imettää isä ei voi, mutta mun mielestä se nyt ei sitten taas tarkota sitä et isä ei muuhunkaan vois osallistua!!!

Tämä "arvostelija" on varmaankin vain kateellinen tilanteestasi. Siltä ainakin kuullostaa. Katkera yksinhuoltaja tai huonossa suhteessa sinnittelijä. Kiva, että teillä noin hyvä ratkaisu kaikkien kannalta!

Yhteistyössä