Eikö kellään muulla ole ammoniakkia vessassa? =)

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
=) =) Mä en enää käsitä.

Ongelmana on ammoniakinhaju vessassa. Kuinka mä saan sen sieltä pois ja mistä se johtuu? Ongelma on ilmaantunut oikeastaan viimeisen kahden - kolmen kuukauden aikana..

Syytin ekana ukkoa ja muita kolmijalkaisia, joilla lienee ollut ongelmaa osua pönttöön, mutta mutta... Kun lattian pesee, haju pysyy poissa/kurissa n. vuorokauden, max kaksi. Ukkoa on kielletty lirimästä seisaalleen ja oikeesti en nyt käsitä, kuinka tossa viimeisen kolmen kuukauden aikana sillä ois yhtäkkiä sihti alkanu niin pahasti heittää, että aina vaan roiskuis lattiallekin... :xmas: Alkuun meinasin, että on vaan osunu niin hyvin laatan saumaan ja lattialämmitys kuivattanu sen sinne. Mutta kai se sieltä pikkuhiljaa ois pitäny peseytyä pois (pessyt vessan lattiaa viime aikoina aika ahkerasti :whistle: )..

En oikein saa tarkalleen paikannettua sitä hajunlähdettäkään. Voiko jonkin tiivisteen läpi tulla ammoniakin lemua?

Kellään ollu vastaavaa ongelmaa tai aavistustakaan, millä tuon saa pois? Pysyvästi mieluummin. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
eikö pönttö sitten haise?
Tarkotan että joskus on tullu luutuvedet viskattua pönttöön liika nopeesti hajulukko on tyhjentyny, ja siitä jumalaton ammoniakin haju koko veskiin.

No kun ei. :o Siis pönttö ei haise, viemäristä ei nouse lemua... Ainoastaan lattianrajassa leijuu tuo haju. Meidän vessa on sen verran pieni, etten pääse haistelemaan, onko varsinainen hajunlähde jossakin pöntön takana... Mutta mitään ei (tietty) näy päällepäin, vuosi sitten rempattu huussi. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
onko pöntön kaulustiiviste vaihdettu vai onko sama vanha?

Kaikki tiivisteet vaihdettiin rempan yhteydessä. Pönttökin on uusi. ...mutta just tota kaulustiivistettä (ja sen lähistöä ) en pääse haistelemaan, kun sinne ei yksinkertaisesti mahdu.. :xmas:

Voiskohan se tulla sieltä?

Mä olen hakenut yellow servicestä vähän tiukempia aineita, kuin mitä marketeista saa. Esim Kiillon perustavaraa saa Prismasta, mutta erikoisaineita ei. Kusi, hiki ja veri kuulemma pinttyy mukavasti lattiaan - myyjän mukaan...

Haha. Ahtauduin kuin ahtauduinkin sinne minimaalisen pikkaseen tilaan haistelemaan nenä kiinni lattiassa pöntön kauluria. :xmas: Täytyy sanoa, että tällä hetkellä mulla haisee ammoniakki nenässä ja piste. =)

Mutta en tiiä. Kyllä sieltä ehkä hiukka saattaa sitä hajua tulla.. Mutta en saanut vieläkään mitään varmaa tietoa.. :|

Onko teidän pöntön kaulurit muuten laitettu siitä alareunastaan kuin tiiviisti kiinni maahan? Siis kuuluisko sen uloimmankin muovikuoren olla silikonilla kiinni (vai onko sillä mitään merkitystä )?

Ja missä on yellow service?

En tiiä. Hassua, kun ongelma on oikeesti ilmaantunut parin kuukauden sisään... Luulis, että toi ukko ois joskus ennenkin onnistunut lorottamaan mihin sattuu, mutta vastaavaa ongelmaa ei ole koskaan ollut. :xmas:

Toivotonta. :|

Yellow Service == http://www.yellowservice.fi/yellowservice/sivut/etusivu.do

Mutta mikä tahansa erityisesti siivousvälineitä tai aineita myyvä kauppa passaa. Mun kotisiivousaineet näyttää olevan monesti noita ammattikäyttöön tarkoitettuja. No meillä kyllä käy myös maksullinen siivooja - se lienee se ammattilainen...

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
:laugh: :laugh:

sori.. :hug: jotenki hupaisa ketju.. :D

Mutta toivottavasti saat hajun lähetmään.. en kyllä nyt ossa mittään kikkakolmosia neuvoa. :whistle:

Täytyy sanoa, että pikkuhiljaa alkaa itseäkin naurattaa (oman mielenterveyden epäilyksestä puhumattakaan..), kun yks on kontillaan vessanlattialla nenä kiinni lattian rajassa ja nuuskii joka koloa.. B)

elä kuule naura, tiiän kokemuksesta että kyseessä on ylenpalttisen ärsyttävä haju ja ongelma! Kattos kun meidänkin yhdistetty wc-kylpyhuone haisee mun mielestä ammoniakille vaikka sitä lattiaa, seiniä, pönttöä jynssää vaikka millä aineella. Mun täytyy tunnustaa että ongelma on mun nenässä, kun kukaan muu ei sitä haista!Ja tää on tosi juttu! Juuri nytkin mun mielestä meidän kylppäri haisee kuselle!

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
elä kuule naura, tiiän kokemuksesta että kyseessä on ylenpalttisen ärsyttävä haju ja ongelma! Kattos kun meidänkin yhdistetty wc-kylpyhuone haisee mun mielestä ammoniakille vaikka sitä lattiaa, seiniä, pönttöä jynssää vaikka millä aineella. Mun täytyy tunnustaa että ongelma on mun nenässä, kun kukaan muu ei sitä haista!Ja tää on tosi juttu! Juuri nytkin mun mielestä meidän kylppäri haisee kuselle!

Meillä on käyty tästä ukon kanssa muutamakin sanaharkka, kun ukon nenään se ei käynyt.. :snotty: Ja joo, tunnustan kyllä olevani hajuallergikko ja omaavani yliherkän hajuaistin.

Mutta -- hyvä tai huono -- nyt se haju on jo niin voimakas, että myös mies haistaa sen. :| Vaan hajun lähdettä en vaan keksi.. Pakko tulla jostain viemäristä tiivisteen kautta.. pakko.

Ja mä oon kuurannut tota vessaa... :xmas:

Kyllä mun nenukki haisto pitkään meiän vessassa tuon ammoniakin, joten en usko että kuvittelet. Kolmannen kerran kun huoltomies hälytettiin paikalle niin sitten vasta usko että se en oo minä joka kuvittelee. Siellä oli jossain liitoksessa tai putkessa tai missälie hiushalkeama, joka oli lähes mahoton huomata, kunnes se alko valuttamaan vettä viimesen viikon aikan oikeen kunnolla. Mutta myös tämä tiiviste mistä on tässä ketjussa puhuttu niin puuttui kokonaan, sen huomas huoltomies kun purki pönttöä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Kyllä mun nenukki haisto pitkään meiän vessassa tuon ammoniakin, joten en usko että kuvittelet. Kolmannen kerran kun huoltomies hälytettiin paikalle niin sitten vasta usko että se en oo minä joka kuvittelee. Siellä oli jossain liitoksessa tai putkessa tai missälie hiushalkeama, joka oli lähes mahoton huomata, kunnes se alko valuttamaan vettä viimesen viikon aikan oikeen kunnolla. Mutta myös tämä tiiviste mistä on tässä ketjussa puhuttu niin puuttui kokonaan, sen huomas huoltomies kun purki pönttöä. :D

Pitäsköhän munkin soittaa huoltomiehelle... :xmas: Tosin (ei millään pahalla...) meidän huoltomiehet on vähän sitä sorttia, että toteavat, etteivät osaa tehdä asialle mitään ja se on siinä. Parempi ois, jos itse keksisi syyn ja sit vois sanoa niille suoraan, että tuo tuossa. Rikki. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Pitäsköhän munkin soittaa huoltomiehelle... :xmas: Tosin (ei millään pahalla...) meidän huoltomiehet on vähän sitä sorttia, että toteavat, etteivät osaa tehdä asialle mitään ja se on siinä. Parempi ois, jos itse keksisi syyn ja sit vois sanoa niille suoraan, että tuo tuossa. Rikki. :xmas:

No joo eipä tuo meiänkään huoltomies (jostain syystä aina käy sama ukko) tee mitään jollei ite pysty osottamaan että jotain on vialla. Se tosiaan kävi kaks kertaa aikasemmin kattoo sen pöntön, ja kehtas väittää että mä pesen huonosti! :o Mutta nyt sattu pilkka sen omaan nilkkaan kun pystyin näyttää mis on vikaa :kieh:

No joo eipä tuo meiänkään huoltomies (jostain syystä aina käy sama ukko) tee mitään jollei ite pysty osottamaan että jotain on vialla. Se tosiaan kävi kaks kertaa aikasemmin kattoo sen pöntön, ja kehtas väittää että mä pesen huonosti! :o Mutta nyt sattu pilkka sen omaan nilkkaan kun pystyin näyttää mis on vikaa :kieh:

Hitsi... pakko keksiä se hajunlähde.

Eikun nuuhkimaan.

:whistle: :wave:

Yhteistyössä