Eikö lapsiperheet käy enää ulkona ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras
Nyt kun on ollut taas pitkät vapaat ja kotona tuli oltua enemmän niin pisti silmään, että ainakin meidän taloyhtiössä me ollaan oltu ainoa perhe joka on ollut päivittäin ulkona. Muita lapsia ei ole pihalla näkynyt ja tiedän heidän kotona olevan. Päivät on olleet ihania, kauniit pakkaspäiviä. Ihmettelen vaan, että eikö lapset jo vaadi ulos, luulisi hyppivän jo seinille kolmessa viikossa. Ei ole minun ongelma, mutta on pistänyt silmään.

samaa pohdin juuri tänään on ollut kovin hiljaista meijän okt alueella mitä lie puuhaavat.Ite ulkoilen päivittäin myös lapset ei jaksa neliöitä kattella päivästä toiseen ja ipanat kävis niin ylikierroksilla että ei mitään rajaa

ainakin meillä isä ollut lomalla 2vkoa, joten on reissuttu, eikä ole taloyhtiön pihassa naapureita kytätty. Ulkona on kyllä oltu, ulkona voi olla muuallakin kuin kotipihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Jos ne on ulkoillut muualla, vai oletko kerennyt naapureitten jokaista liikettä seuraamaan?Me ainakin lomalla ulkoillaan paljon just sellasissa paikoissa joissa ei arkena käydä.

Niinpä, meilläkin ei tyttö yksin halunnu lähtee tänään pihalle leikkii, niin mies pakkasi molmepien sukset mukaan, ja lähti tuonne pururadalle hiihtää tytön kans. Olivatkin siellä 2.5h, eli jos meidän naapurit katsoo samaa, niin on se lapsi ulkoillu tänään. :saint:

ei ne vissii käy...mäkin ole huomannut...ehkäpä ne katsoo kotona telkkaa ja pörrää kauppakeskuksissa :) ja luottavat että päiväkodit/perhepäivähoitajat ulkoilevat lastensa kanssa. Useat uovat lapsensa välipäivinä hoitoonkin etä saavat rauhassa shoppailla rauhassa...................

siis ei voi yleistää kaikkiin, onneksi niitä kunnon perheitä löytyy myös!

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Jos ne on ulkoillut muualla, vai oletko kerennyt naapureitten jokaista liikettä seuraamaan?Me ainakin lomalla ulkoillaan paljon just sellasissa paikoissa joissa ei arkena käydä.

näinpä.

tai sitten myös voivat olla kipeinä.. meilläkin jos noi on vuorotellen kipeitä niin tulee joskus se 2 viikkoa oltu himassa.. onneks enää nykyään vähemmän.. muuten ei tulis koulunkäynnistä mitään.

Niin ja mistäs tiedät jos ovat vaikka olleet kipeänä? Enkä mä kyllä usko että voit niin tarkkaan seurata että heidän kaikki menemiset ja tulemiset tiedät:) Ja jos he eivät viihdy omalla pihalla? Harvoin mekään omalla pihalla jaksetaan leikkiä, vaan kauemmaksi mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei ne vissii käy...mäkin ole huomannut...ehkäpä ne katsoo kotona telkkaa ja pörrää kauppakeskuksissa :) ja luottavat että päiväkodit/perhepäivähoitajat ulkoilevat lastensa kanssa. Useat uovat lapsensa välipäivinä hoitoonkin etä saavat rauhassa shoppailla rauhassa...................

siis ei voi yleistää kaikkiin, onneksi niitä kunnon perheitä löytyy myös!

pahoittelen kirjoitus virheitäni........

Taidat asua samalla paikkakunnalla kuin minä;)Täällä ei perheet ulkoile tai tunnu tekevän mitään muutakaan kuin olevan kotona, ainakaan niitä ei koskaan missään näy:o!Enkä oo ainoa joka tätä asiaa on ihmetellyt täällä et mitä lapsiperheet tekevät päivät pitkät vai onko sit vaan kaikki töissä ja lapset hoidossa??Ja näin ei kyllä oo kun tiedän paljon jotka on kotona ja siellä ilmeisesti pysyvät...

kaikki eivät ole talvi-ihmisiä. Minä voisin nukkua talven ja mennä ulos toukokuussa. Minua ei saa kirveelläkään ulos talvella. Korkeintaan kävelen autoon! Lapset voivat mennä sitten ulos kun ovat sen ikäisiä, että pärjäävät siellä yksin!

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Me ei ulkoiltu kun oli paukkupakkaset, en näe syytä mennä tuonne värjöttelemään topattuna kun michelinukko. Tänään oltiin koko perhe+naapurin tenava pihalla.

Paljonko teillä on ollut pakkasta, jos on ollut paukkupakkaset? Ihan mielenkiinnosta kysyn, mun mielestä koko Suomessa ei ole vielä tänä talvena paukkupakkasia ollut.

ensin tuli keuhkokuume, sitten korvatulehdukset, kun ne parani niin iski vesirokko vuorotelleen jokaiseen ja vanhemmat tietysti myös flunssassa. Eipä tee mieli lähteä ulkoilemaan.

Jos on samantapasia perheitä kun me, me ulkoilemme mutta harvoin tuossa omalla pihalla. Me käydään aika paljon leikkipuistoissa, metsäkävelyillä ja sorsia syöttämässä ( jos vuodenaika on sopiva ).

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Me ei ulkoiltu kun oli paukkupakkaset, en näe syytä mennä tuonne värjöttelemään topattuna kun michelinukko. Tänään oltiin koko perhe+naapurin tenava pihalla.

Paljonko teillä on ollut pakkasta, jos on ollut paukkupakkaset? Ihan mielenkiinnosta kysyn, mun mielestä koko Suomessa ei ole vielä tänä talvena paukkupakkasia ollut.

tätä mäkin vähän ihmettelen.

Yhteistyössä