Eikö Suomessa ole tarpeeksi avuntarvitsijoita????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vicy

Aktiivinen jäsen
11.06.2005
17 698
7
36
Seinäjoki
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200808128091653_ul.shtml

Miksi hemmetissä pitää tunkee päänsä asioihin jotka eivät meille kuulu? tai mitä me ei olla millään muotoa aiheutettu?? Mikä helvetin velvollisuus meidän on auttaa kansaa, jonka rakas Venänä on pommittanu pillun päreiksi ja joka ei varmaan ole Suomesta koskaan kuullutkaan????
Auttakoon vVenäjä noita ja antakaan noi kirkon pennoset Suomen vähävaraisille niin homma menis oikein ja järkevästi... |O

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200808128091653_ul.shtml

Miksi hemmetissä pitää tunkee päänsä asioihin jotka eivät meille kuulu? tai mitä me ei olla millään muotoa aiheutettu?? Mikä helvetin velvollisuus meidän on auttaa kansaa, jonka rakas Venänä on pommittanu pillun päreiksi ja joka ei varmaan ole Suomesta koskaan kuullutkaan????
Auttakoon vVenäjä noita ja antakaan noi kirkon pennoset Suomen vähävaraisille niin homma menis oikein ja järkevästi... |O

no, ehkä kirkko kokee velvollisuudekseen auttaa kaikkia, asuinpaikasta riippumatta. Kyllä se auttaa myös Suomen vähävaraisia.

Mun mielstä ihan asiallinen kannanotto ja perustelut. AK haukut vicya suotta. On ikävää puhua toisesta noin rumasti jos toinen ilmoittaa mielipiteensä.

Minunkin mielestä suomessa on hätä. Pitää olla tynnyrissä kasvanut jos ei näe suomen hädänalaisia joille "valtiolla ei ole varaa". Kantsis tilata jo se hesari ja liikkua suomessa ja kuunnella niin tietäisi ettei kaikilla täällä mene yhtä hyvin!!!! |O

Mun käsittääkseni Kirkon Ulkomaanapu avustaa nimenomaan muiden maiden kansalaisia. Kotimaisille avuntarvitsijoille kirkolla on omat systeeminsä. Eikä Kirkon Ulkomaanavulle ole kenenkään pakko rahaa lahjoittaa, jos ei halua.

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Mun mielstä ihan asiallinen kannanotto ja perustelut. AK haukut vicya suotta. On ikävää puhua toisesta noin rumasti jos toinen ilmoittaa mielipiteensä.

Minunkin mielestä suomessa on hätä. Pitää olla tynnyrissä kasvanut jos ei näe suomen hädänalaisia joille "valtiolla ei ole varaa". Kantsis tilata jo se hesari ja liikkua suomessa ja kuunnella niin tietäisi ettei kaikilla täällä mene yhtä hyvin!!!! |O

tuohan olikin kirkon avustus. kyllä mun mielestä pitää toki auttaa suomessa asuvia, mut ei se sulje sitä pois ettei vois myös ulkomaalaisia auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun käsittääkseni Kirkon Ulkomaanapu avustaa nimenomaan muiden maiden kansalaisia. Kotimaisille avuntarvitsijoille kirkolla on omat systeeminsä. Eikä Kirkon Ulkomaanavulle ole kenenkään pakko rahaa lahjoittaa, jos ei halua.

aivan.

Eipä tuo nyt niin suuri summa ole. Mitä tolla kotimaassa saisi. Muutama perhe joulukinkun ;)

Ymmärrän mä tavallaan ap:n ajatuksen. Tässä nyt oli kyse kirkosta ja kirkko on auttanut hädänalaisia maita maailman sivu. Ja katsos, valtion ja kuntien budjeteissakin on tarkkaan osoitettu määrärahat eri tarkoituksiin. Minustakin olisi järkevämpää jakaa enemmän niille, jotka todella tarvitsee, mutta tasapuolisuuden nimissä kaikki saavat osansa. Esim. jos huomasit lehtiotsikoista niin koulujen kerhotoimintaan ollaan lisäämässä rahaa. Kiva juttu, mutta opena olisin iloisempi, jos ensin pienennettäisiin ryhmäkokoja, saataisiin resursseja erityislapsille ja korjattaisiin homekoulut. Noin niin kuin aluksi :)

Mä en oo oikein ikinä tajunnu tätä "me" ja "muut" juttua. Miksi me halutaan auttaa vaan tiettyä osaa ihmisistä siks että ne öööö... sattuu asumaan joidenkin keinotekoisten rajojen sisällä? tai puhuu samaa kieltä? (ainiin, eihän ne ees puhu:))

Mä jatkan: miks meidän pitää auttaa niitä ihme vantaalaisia jotka ei ees tiiä missä närpiö on? autetaan ensin nyt meidän köyhiä närpiöläisiä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:

Kuinka monta suomalaista on jatkuvassa hengenhädässä/ menettänyt kodin ja kaiken omaisuutensa/ näkisi nälkää???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en oo oikein ikinä tajunnu tätä "me" ja "muut" juttua. Miksi me halutaan auttaa vaan tiettyä osaa ihmisistä siks että ne öööö... sattuu asumaan joidenkin keinotekoisten rajojen sisällä? tai puhuu samaa kieltä? (ainiin, eihän ne ees puhu:))

Mä jatkan: miks meidän pitää auttaa niitä ihme vantaalaisia jotka ei ees tiiä missä närpiö on? autetaan ensin nyt meidän köyhiä närpiöläisiä!!!!

Tätähän voi jatkaa. Miksi ihmeessä mun pitäisi auttaa yhtään ketään edes tässä kaupungissa, enhän mä tunne edes niitä. Ja miksi auttaa edes naapuria, sehän asuu ihan eri kämpässä. Auttaisivat itse itseänsä. Mäkin tarvitsen apua. Maitokin on taas loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tätähän voi jatkaa. Miksi ihmeessä mun pitäisi auttaa yhtään ketään edes tässä kaupungissa, enhän mä tunne edes niitä. Ja miksi auttaa edes naapuria, sehän asuu ihan eri kämpässä. Auttaisivat itse itseänsä. Mäkin tarvitsen apua. Maitokin on taas loppu.

hyvin sanottu!!! kommentoisitko ap tai muut tätä?

auttamisesta voi joskus tulla hyvä mieli, ja kirkolla on tapana lähettää apua sinne missä sitä milloinkin eniten tarvitaan.. ulkomaan apu menee ulkomaille nimensä mukaisesti.

Yhteistyössä