eikö tapaamissopimusta todellakaan pysty muuttamaan pelkän lastenvalvojan avulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmyrkäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ymmyrkäinen

Vieras
Ystävälläni sellainen tilanne että haluaisi muuttaa isän tapaamisia vähemmäksi kuin nyt koska lapsi kärsii isän laiminlyönneistä, huumeiden käytöstä yms. lastensuojelu kuitenkin nostanut kädet pystyyn todisteiden puutteessa ja siinä että isä esittää heille niin kunnollista.
Edes neljän vuoden takainen vankilatuomio huumausainerikoksesta, varkauksista ei vakuuta lastensuojelua, isä käynyt jonkin päihdeohjelman läpi että ei käyttäisi enää.
Tosi asiassa käyttää ja jopa myy välillä.
Lastenvalvoja on sanonut äidille että tapaamissopimusta ei voi muuttaa ilman isän suostumusta kuin käräjien kautta. Lastenvalvoja ei suosittele äidille sinne lähtöä koska lapsella oikeus tavata isäänsä ja isän asiat aivan kunnossa.
Äidille ei ole siis oikein rahkeita lähteä käräjöimään.
Lastenvalvoja ja isä sen sijaan haluavat että tapaamissopimukseen pitäisi lisätä sieltä nyt puuttuvat juhlapyhät ja loma-ajat.
Äiti ei aio suostua näitä lisäämään, koska haluaa vähentää tapaamiset eikä lisätä.
Miten lastenvalvoja voi pakottaa äidin (näin saanut ymmärtämään) lisäämään tapaamisia mutta ei voi pakottaa isää vähentämään tapaamisia?
Tämänhetkisen sopimuksen tapaamiset ovat joka toinen viikonloppu pe-su.

Sen vuoksi että pitää olla mustaa valkoisella siitä että isän luona tapahtuu laiminlyöntejä.
Mun lapsella on paha kissa-allergia,todettu jo siinä vaiheessa kun me on lasten isän kanssa vielä eletty perheenä.
7 vuotta isä kuitenkin on pitänyt kissoja siellä,viimeisen vuoden aikana 8 kissaa samaan aikaan.
Nyt lapselle (nuorelle) puhkesi astma.
Mä olen joutunut lastensuojeluun kiikuttamaan allergiatestien tulokset sekä kahdelta lääkäriltä todistuksen,toinen koululääkäri,toinen allergia-ja astmatapauksiin erikoistunut lastenlääkäri.Vasta noiden todistusten jälkeen sain kiellon 3 kuukaudeksi ettei nuoren tarvi sinne mennä.Sen jälkeen taas on pakko päästää.
Nää on hankalia ja vaikeita asioita ja tapaamisia on erittäin vaikea rajoittaa.

Miksi ystäväni lapsen kertomukset isän, isän tyttöystävän yms teoista ei riitä, lapsi ollut haastattelussa sossussa ja kertonut mitä tapahtuu. Häntä haukutaan,kiusataan, on nähnyt ruiskuja yms
Lapsi on 8v
Mielestäni myöskään millään todistuksilla ei ole arvoa lastenvalvojalle, eli että hän ei pystyisi missään tapauksessa muuttamaan tapaamisopimusta vain toisen vanhemman pyynnöstä, onko näin ?
tarvitaanko aina käräjät? kuka tietää?

miten sinä clivia sait nuo lastenvalvojat muuttamaan sopimusta lääkärintodistuksen avulla vaikka toinen vanhempi ei suostunut? kävisikö tässä tapauksessa lääkärintodistukseksi esim psykologin kirjoittama todistus siitä että lapsi kärsii henkisesti ?
Riittäisikö se ilman käräjöintiä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten sinä clivia sait nuo lastenvalvojat muuttamaan sopimusta lääkärintodistuksen avulla vaikka toinen vanhempi ei suostunut? kävisikö tässä tapauksessa lääkärintodistukseksi esim psykologin kirjoittama todistus siitä että lapsi kärsii henkisesti ?
Riittäisikö se ilman käräjöintiä?

Tapaamissopimusta ei ole muutettu mutta yksi pojista ei mene sinne koska annetaan kropalle aikaa puhdistua jatkuvasta tulehdustilasta.
Mä toimitin lastensuojeluun allergiatestin tulokset ja pyysin erikoislääkäriltä lausunnon ettei poika saa mennä paikkoihin missä on kissoja.
Lääkärinlausunto riittää,jos lapsen terveys vaarannetaan fyysisesti tai henkisesti se on peruste tapaamisten rajoittamiseen.
Meillä mä laitan hakuun valvotut tapaamiset seuraavaksi vedoten poikien häiriökäyttäytymiseen ja tulen sen myös saamaan.

Yhteistyössä