Eikö teidän lapset kato Pikkukakkosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Olen tätä ennenkin miettinyt, että te ihmiset jotka huudatte suureen ääneen kuinka ette koskaan katso YLEn kanavia, ettekö te anna lastenne katsoa edes Pikkukakkosta ym. lastenohjelmia, siis Muumeja ja Pikku-Nikkee ja muita? Ja eikö teidän lapset käy koskaan Pikkukakkosen netin pelejä pelaamassa ja satuja kuuntelemassa ja ohjelmia katsomassa? Meillä on noiden ylen palvelujen käyttö lasten myötä ainakin kasvanut vielä roimasti, areenalta katotaan aikuisten ja lastenohjelmia niin ei tartte ostella dvd:tä naarmuuntumaan.

Ei oikeastaan. Aamupiirrettyjä hyvin harvoin ja niitäkin tulee neloseltakin. Illalla on jo ihan muuta touhua menossa kuin telkun katsomista. Jos joskus haluaakin hiljaisen hetken niin yleensä sitä haluaa itsekin katsoa sitten jotain joten katsotaan jotain lasten elokuvaa esimerkiksi. Muumitkin meiltä löytyy niin videokaseteilta, dvd:iltä ja tietokoneelta, ei tarvitse niidenkään takia digiboxia käynnistää.

Eikö niitten nettisivuillakaan saa käydä ilmaseks?

No millähän varoilla ne sivut on rakennettu.. Ohjelmasisältö pohjaa pohjaa siihen ohjelmatarjontaan mitä on tv:ssä, lisäksi joitain ylimääräisiä ohjelmia.

Itse kannatan kyllä mallia että YLEn kustannukset katettaisiin veroissa kokonaisuudessaan, kaikilta tasapuolisesti tulotason mukaan.

Meillä ei ennätetä aamupiirretyille kun nukutaan niin pitkään, mutta illalla katsotaan viidestä kuuteen lastenohjelmia jos ei ole muuta menoa. Muita kanavia meillä ei sitten katsotakaan.

Aika harvoin. Välillä aamuisin tulee katsottua jos sattuu heräämään niin aikaisin ennen kuin täytyy lähteä päiväkotiin. Nettisivuilla ei kyllä käydä myöskään. Itse en lapsena katsonut telkkaria kuin korkeintaan tunnin päivässä ja mun mielestä siinä on ihan tarpeeksi. Niin että jos lapseni haluaa katsoa puoli tuntia Bamsea kun tullaan päiväkodista niin kyllä mä ihan mielellään laitan sen dvd:n sieltä tulemaan, enkä "OTA BANAANI!"a. :)

Pikku2 tulee tosi huonoon aikaan. Meillä ollaan aina syömässä päivällistä juuri tuolloin klo 17-18 aikoihin. Ei ole sitten tullut siitä mitään katsomisen rutiinia.

Aamuisin on keittiön telkkari joskus auki kakkoselta (yleensä kyllä ykköseltä) ja viikonloppuisin lapset haluaa joskus katsoa jotain dvd:tä. Siinä ne.

Ei. Ei meillä ole digiboksia ollenkaan. Tosi hyvin pärjätään ilman telkkariakin. Ehkä me vanhemmat pääsisimme helpommalla, jos lapset voisi sysätä telkkarin ääreen. Nyt joko puuhaillaan yhdessä tai tuupataan jokin leikki alkuun.

Eikö niitten nettisivuillakaan saa käydä ilmaseks?

Yle on paketti: TV, radio, netti. Eikä siihen kuulu vain ohjelmien lähettäminen, vaan etenkin niiden palvelujen tuottaminen - aika vähiin jäisi muuten kotimaisen kulttuurin mahdollisuudet: tv- ja radio-ohjelmien teko, uusien ohjaajien ja näyttelijöiden esiinpääsy, pienten ei-kaupallisten asioiden näkyminen, marginaalialat. Ja tietenkin laadukkaat uutis- ja ajankohtaisohjelmat ja urheilu...

Maksamme niistä palveluista, maksun nimi on televisiomaksu.

Ugh.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Anne";25086552]Ei oikeastaan. Aamupiirrettyjä hyvin harvoin ja niitäkin tulee neloseltakin. Illalla on jo ihan muuta touhua menossa kuin telkun katsomista. Jos joskus haluaakin hiljaisen hetken niin yleensä sitä haluaa itsekin katsoa sitten jotain joten katsotaan jotain lasten elokuvaa esimerkiksi. Muumitkin meiltä löytyy niin videokaseteilta, dvd:iltä ja tietokoneelta, ei tarvitse niidenkään takia digiboxia käynnistää.[/QUOTE]

Joo ja ne nelosen ohjelmat onkin oikein hyvää katsottavaa lapsille.
Luulen et suurinosa noista huutajista ei edes tajua kuin paljon yleä katsovat, tulis morkkis siitä kun muut maksaa heidän tv-luvat.

meillä saavat katsoa ainoastaan ylen lstenohjelmia koska ne on tarkoitettu lapsille eivätkö ole yhtä ampumista ja tappamista niin kuin muilla kanavilla. ja EI meillä ei ole maksullisia lastenkaan kanavia eikä tule.

Noi ei oo oikein ikinä tykännyt pikkukakkosesta ja suoraan sanoen kun ite sitä katon niin tuntuu et ne pitää lapsia hiukan tyhminä siellä. Tosi typeriä ja ala-arvosia ohjelmia tulee. Itse kyllä muista katsoneeni pienenä jonkun verran. Eikä mun lapset ole ainoita jotka ei pikkukakkosen parissa ole viihtyneet..

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25086818:
Maksamme niistä palveluista, maksun nimi on televisiomaksu.

Ugh.

Minä en maksa televisiomaksua koska en omista televisiota. Aika harhaanjohtava nimi sillä maksulla sitte, jos pitäis netistä ja radiostakin maksaa.

Minä en maksa televisiomaksua koska en omista televisiota. Aika harhaanjohtava nimi sillä maksulla sitte, jos pitäis netistä ja radiostakin maksaa.

Ei netistä ja radioista pidä maksaa, mutta maksulla taataan koko ylen toiminta. Ei vain tv:tä. Ja aivan, nimi on huono. Siksi on mietitty mediamaksua. Joka olisi maksunakin hiukan erilainen: pakollinen kaikille talouksille mutta pienempi summa kuin nykyinen.

Joo ja ne nelosen ohjelmat onkin oikein hyvää katsottavaa lapsille.
Luulen et suurinosa noista huutajista ei edes tajua kuin paljon yleä katsovat, tulis morkkis siitä kun muut maksaa heidän tv-luvat.

Tv ei ole hyvää katsottavaa lapsille.

[QUOTE="Anne";25087038]Tv ei ole hyvää katsottavaa lapsille.[/QUOTE]

Korjataas hieman. Eli ehkä kakkosen tarjonta olisi parempi kuin nelosen mutta tv ei ole hyvää ajanvietettä lapsille ylipäätänsäkään.

Meillä ei katsota muita kanavia kuin Yle, varsinkaan lapset ei katso. Mä kaipaan aikaa, jolloin oli vaan kaksi kanavaa, mainoksia tuli vaan silloin tällöin ja vähän kerralla ja television tarkoitus oli sivistää ja valistaa, ei pelkästään viihdyttää. Nyt on valikoimaa vaikka millä mitoin, mutta telkkarista tulee pelkkää sontaa. Ainoastaan Ylen kanavilta tulee jotain järjellistä.

Meillä ei katsota muita kanavia kuin Yle, varsinkaan lapset ei katso. Mä kaipaan aikaa, jolloin oli vaan kaksi kanavaa, mainoksia tuli vaan silloin tällöin ja vähän kerralla ja television tarkoitus oli sivistää ja valistaa, ei pelkästään viihdyttää. Nyt on valikoimaa vaikka millä mitoin, mutta telkkarista tulee pelkkää sontaa. Ainoastaan Ylen kanavilta tulee jotain järjellistä.

Täys peesi! Vaikka telkkari ei ole hyväksi lapsille, mutta ainakin mieluummin järkeviä ylen ohjelmia kuin räiskyviä ja väkivaltaisia mainoskanavien mainosohjelmia, jotka keskittyvät kyseisten lelutuotteiden mainostamiseen ilman järjellistä sisältöä. Niille, joista pikkukakkosen ohjelmat on "tyhmiä", huomioi että sieltä tulee eri ikäisille lapsille ohjelmia, ja monet on musta ainakin tosi fiksuja ja käsittelee tärkeitä asioita.

Ja mediamaksu olisi oikea nimi sille maksulle.

ei katota pikku kakkosta, kun poitsu kattoo junioria.. sieltä tulee muumitkin, joten ei tarvita siihen yleä :) ainut mitä ollaan aina yleltä katottu on jääkiekon mm-kisat ja nekään ei enää tule sieltä, joten ei tarvita ylen kanavia ollenkaan.. en ainakaan keksi, että katsottaisiin jotain ylen kanavilta..