kävin sammossa vauvan ja murrosikäisen poikani kanssa. pojalle saatiin tilattua visa electron-kortti ilman hänen isän (mun ex-aviomies, meillä yhteishuoltajuus) suostumusta. mutta tälle tiitiäiselle ei virkailija suostunut avaamaan tiliä..., ei edes niin, että isä (nykyinen mieheni, meilläkin yhteishuoltajuus) olisi käynyt konttorilla myöhemmin allekirjoittamassa paperit.
tältä 2+ -palstalta sain vinkin, että sammon nettipankissa voin avata myös lapselle tilin ja sivuilla luvattiin, että paperit tulevat kotiin allekirjoitettaviksi ja kun ne paperit on palautettu pankkiin, lapselle saadaan tili. tein työtä käskettyä...
ja seuraavana päivänä verkkopankin täti soittaa, että vaatisi konttorivierailun. tähän meikäläinen tietenkin sanomaan, että siellä konttorilla on jo käyty ja esitetty asiaa sielläkin huonoin tuloksin. verkkopankki-ihminen sanoi, että kyllä sen olisi pitänyt onnistua konttorilla, että isä käy myöhemmin panemassa nimensä papereihin. verkkopankkivirkailija lupasi ottaa yhteyttä konttoriin...
sitten soitti tämä konttorin virkailija ja pyysi minua tekemään verkkopankin kautta toimeksiannon, jossa pyydän avaamaan tili vauvalle. uhkasin vaihtaa pankkia ja sanoin, että jos vielä tämän asian tiimoilta pitää minun pankkiin tulla tms, syy siihen on vain ja ainoastaan se, että siirrän asiointini toiseen pankkiin.
tässä vaiheessa otin yhteyttä isääni, joka tuntee sammon paikalliskonttorin johtajan. isäni oli pyytänyt selvittämään kuka tässä nyt valehtelee, konttori vai verkkopankki ja mikä on kun lapselle ei saada tiliä ilman kolmatta toimeksiantoa.
johtaja oli luvannut tutkia asiaa ja naurahtanut, että onhan se lapselle tili saatava.
nyt olen viikon ajan saanut päivittäin puheluita (4-5kpl) salaisesta numerosta kännykkääni... puhelut alkavat kun pankki aukeaa... en ole vastannut periaatteesta, koska en suostu keskustelemaan pankkiasioistani "salaisen pankin" kanssa.
tänään sain tekstiviestin, jossa pyydetään soittamaan pankin konttoriin lapsen tiliasioissa ja nyt sain jopa puhelinnumeron.
sen verran on meikäläiselle sarvet kasvaneet otsaan, että antaapa pankkipojan odotella yhteydenottoani vielä jonkun päivän ajan... oppiipahan hänkin, että asiat voidaan tehdä helposti tai sitten tosi vaikeasti.
voihan se olla niinkin, että suvaitsen ilmoittaa avanneeni tilin johonkin toiseen pankkiin.
mies on ainakin kääntynyt sille kannalle.
:kieh: :headwall: