Eikö TYKS lähetä epikriisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-t harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

J-t harmaana

Vieras
Kävin reilu kolme viikkoa sitte TYKSissä tän a-vauvan selkärankahalkion takia. Oon ens maanantaina menossa taas SatKsiin ultraan ja pyysivät, että otan mukaan sitte sanelut, mitkä saan Turusta. Mutta en oo saanut mitään.... kyllä tässä ajassa olis luullut jo tulevan? Eikö siellä oo sitte tapana lähettää tälläsistä käynneistä mitään kirjallista, vai toimittaako ne tiedot suoraan sitte tuonne omaan sairaalaan...?

Mun mielestä ne kysyy luvan lähettää suoraan hoitavalle lääkärille niitä tietoja. Mulla ainakin joka kerta ovat kysyneet, et saako lähettää neuvolaan ja lähettäneelle lääkärille tiedot vai vienkö itse..

Potilasasia-asetuksen mukaan päättyneistä hoitojaksoista on lähetettävä potilaalle yhteenveto viiden vuorokauden kuluessa, mutta tämä harvoin nykyisin toteutuu riippuen monista syistä, joista resurssit taitavat olla suurin syy. Muita on esim. lääkärin poissaolo töistä esim. hänen oman sairastumisensa, loman tai keikkailuluontoisen työn vuoksi. Tai sitten hoitojaksosi ei ole vielä ko. paikassa päättynyt.

Potilasasiakirja-asetus 8§:
Yhteenveto potilaalle annetusta hoidosta jatkohoito-ohjeineen tulee toimittaa potilaalle sekä jatkohoitopaikkaan tai muuhun paikkaan, josta on potilaan kanssa sovittu, potilaan suostumuksen mukaisesti ja viipymättä. Yhteenveto tulee myös kiireettömässä tapauksessa lähettää viiden vuorokauden kuluessa hoidon päättymisestä.

Yhteistyössä