Eikö mikään riitä?

  • Viestiketjun aloittaja Miesnäkökulma
  • Ensimmäinen viesti
Miesnäkökulma
Tarkennus äijälle

Puhuin ihmisestä (siis sekä miehistä että naisista), joten en kehu myöskään miesten elinten hajua.

Jos taas nimenomaan naisen ulkosynnyttimet haisisivat hyvälle, niin miksi niitä haistatetaan loukkaamis- ja häpäisytarkoituksessa?
 
amalia
Eikö tätä keskustelua jo riitä? Sivutolkulla jänkäämistä eipäs, juupas, eipäs, juupas ..... voi vinetto. Asia on ok ja ymmärretty mutta silti tekisin diagnoosin PAKKOMIELLE. Vuositolkulla kähistään samasta aiheesta käännelllen ja herkutellen sanoilla ..... provoillen siis oikeen perusteellisesti. Ymmärän, jos ap kärsii puutteesta ja elää ystävyysliitossa vaimon ehdoilla mutta pitääkö sitä tänne revitellä kokoajan ..... itse on roolinsa valinnut. Jos olis mun ukko, niin olis saanu kenkää jo aikaa sitten ..... sen verran v...tuttais toi elleissä juoruilu. Mut kukin pari taplaa tyylillään. Ihmettelen kuitenkin vaimon pinnan kestämistä. Mitäköhän hänkin nyt juuri parhaillaan tekee, jollei ole häipynyt kuvioista jo aikaa sitten.
 
Äijä
"Jos taas nimenomaan naisen ulkosynnyttimet haisisivat hyvälle, niin miksi niitä haistatetaan loukkaamis- ja häpäisytarkoituksessa?"

En tiedä.
Minä herkuttelen tuoksuilla ja maulla oikein mielelläni.
Eli hyvälle haisee, mot. :)

Ei täällä ketään haittaa kuinka elämänne olette järjestäneet. Mikä monia närästää on ylimielinen ja kaikkitietävä asenteesi muita "normaalissa" parishteessa eläviä kohtaan. Asenteesi ja puheenvuorosi kun kumpuavat omasta perverssistä suhteestasi seksiin, sukupuolielimiin etc....
Ehkä osuvimman neuvon antoi "vaimosi":
- älä rumenna muiden ihmisten elämää.
 
amalia
Alkuperäinen kirjoittaja Äijä:
"Jos taas nimenomaan naisen ulkosynnyttimet haisisivat hyvälle, niin miksi niitä haistatetaan loukkaamis- ja häpäisytarkoituksessa?"

En tiedä.
Minä herkuttelen tuoksuilla ja maulla oikein mielelläni.
Eli hyvälle haisee, mot. :)

Ei täällä ketään haittaa kuinka elämänne olette järjestäneet. Mikä monia närästää on ylimielinen ja kaikkitietävä asenteesi muita "normaalissa" parishteessa eläviä kohtaan. Asenteesi ja puheenvuorosi kun kumpuavat omasta perverssistä suhteestasi seksiin, sukupuolielimiin etc....
Ehkä osuvimman neuvon antoi "vaimosi":
- älä rumenna muiden ihmisten elämää.
Jatka vaan kirjoittelua (olet nimittäin oikeassa). Kohta ap on saanut aamustondiksensa hoidettua heh ellien avulla ..... perverssiä

 
tuli
mies, ei kai tässä ollut tarkoitus mitään puolia hakea, tai leiriytyä toisia vastaan? Jos ap on tyytyväinen vaimoonsa ja seksielämäänsä, hyvä niin. Ihmiset pitävät niin eri asioita kiihottavina ja se, mikä minua ei kiihota, esim varpaiden imeminen, niin joku toinen siitä voi saada orgasmin.

Mikä saa sinut uskomaan, että tämä onkin nyt provo? Etkö usko, että meitä mahtuu moneen junaan ja ihmisillä on hyvinkin toisistaan poikkeavia mielipiteitä? En usko, että ap:n tarkoituksena on käännyttää ketään selibaattiin, mistä ihmeestä sinä tuommoisen johtopäätöksen vedit?
 
Helena
Tiedoksi vain Miesnäkökulmalle, että ei pissa- ja kakkaleikit kuulu minun seksielämään.

Luulen, että olisi tehnyt terää sinulle ja vaimollesi katsella joskus toistenne anuksia, ette ehkä olisi noin ahdasmielisiä ja pinttyneitä. Läheisyys, hellyys, hyväily, sormeilu, suukottelu sinne ja tänne, ne kuuluu kaikki normaaliin seksiin. Miten kuvittelet kiihottavasi naista? Pelkällä kiihkeällä katseellasiko olet saanut vaimosi kostumaan:))? Aika tehokas olet, jos niin olet onnistunut. Toisaalta en yhtään ihmettelisi, jos vaimosi kieltäytyisi seksistä sinun kanssa, niin tekisi varmasti moni muukin. Minkä enemmän luen näitä sinun juttujasi, sitä vakuuttunemmaksi tulen siitä, että sinulla on ne seksuaaliongelmat eikä vaimollasi. Sinä et hyväksy seksiä etkä alastomuutta, ne on sinun mielestä sairaita juttuja. Kirjoittelet vaimosi nimissä omia tuntemuksiasi. Onko sinua käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi tai onko vanhempasi kenties harrastaneet seksiä silmiesi edessä? Usein kun ihminen kokee alastomuuden ja rakastelun noin vastemielisenä ja pahana, niin hänelle on jäänyt lapsuudesta traumoja.

 
eräs vaan ei varas
Onkos kukaan äkännyt, että "Miesnäkökulma" on sama henkilö, joka runoili tonne erotiikkapalstalle muistaakseni vielä viime kesänäkin nimimerkillä "Tahtoihminen". Lukekaas niitä runoja välillä, haulla varmaan löytyy vielä niitä vanhempiakin. Kyllä hän kumman paljon jaksaa näillä palstoilla meuhkata ihmiseksi, joka pitää seksiä häveliäänä asiana. Kait sitä saa sitten jonkinlaista tyydytystä siitä, että lukee toisten seksikokemuksista, kun itse ei saa eikä uskalla edes haluta...
 
amalia
Alkuperäinen kirjoittaja eräs vaan ei varas:
Onkos kukaan äkännyt, että "Miesnäkökulma" on sama henkilö, joka runoili tonne erotiikkapalstalle muistaakseni vielä viime kesänäkin nimimerkillä "Tahtoihminen". Lukekaas niitä runoja välillä, haulla varmaan löytyy vielä niitä vanhempiakin. Kyllä hän kumman paljon jaksaa näillä palstoilla meuhkata ihmiseksi, joka pitää seksiä häveliäänä asiana. Kait sitä saa sitten jonkinlaista tyydytystä siitä, että lukee toisten seksikokemuksista, kun itse ei saa eikä uskalla edes haluta...

Sitä juuri tarkoitin: kyllä asioista/seksistä/erotiikasta voidaan keskustella paljonkin ja pitkään mutta silloin, kun ellien avulla tyydytetään kaikki seksihimot ja tarpeet (kun vaimo ei anna) niin sillon ollaan ihan hakoteillä ..... tai sitten annetaan vaan ukolle tyydytys ..... säälistä vaikka ......
 
Miesnäkökulma
Ei vaimoni tarvinnut aikoinaan tehdä mitään erikoista saadakseen minut kiihottumaan. Riitti, että hän oli lähellä. Tämä päti myös toisin päin. Tätä kai kutsutaan spontaaniudeksi.

Minulla ei ole mitään traumaattisia lapsuus- tai nuoruuskokemuksia (paitsi kyllä tuota aikoinaan paljon ajatteluttanutta historiallista tilastoa synnytyskuolemista, vauvakuolemista, lapsivuodekuumeista ym). Ehkä myös minua jo nuorena ärsytti se, että niin monet miehet olivat niin täysin seksuaalisuutensa vietäviä, että heitä voitiin seksillä kiristää, uhkailla ja lahjoa. Minulla oli ja on parempi käsitys omasta arvostani.



 
sitkeäsissi
Ap:lle

Luin tämän ketjun alusta alkaen, vaikka se pitkä olikin. Olen ilmeisesti poikkeuksellinen nainen , koska sinä ap tunnut erittäin miellyttävältä mieheltä. Haluaisin löytää samanlaisen, mutta ehkä hieman nuoremman jostain.

Olen puolitoista vuotta elänyt selibaatissa omasta tahdostani. En elä tällä hetkellä parisuhteessa, mutta takana on avo- ja avioliittoa monta vuotta. Lapsia on kaksi kappaletta, joista toinen jo täysi-ikäinen.

Ensimmäinen yhteiseloni (avioliittoni) päättyi eroon miehestä, joka halusi aina. Se oli todella vastenmielistä pidemmän päälle. Alkuun tietysti tuntui mukavalta useat rakastelukerrat per päiväkin, mutta myöhemmin halusin hieman pidempiä välejä. Kun lapsi syntyi, halut lopahtivat nollaan vähäksi aikaa. Halut eivät lisääntyneet vonkaamalla, vaan päin vastoin. Sanoin miehelleni, että jos hän käyttäytyy hellästi ja rakastettavasti, innostun varmaan haluamaan häntä, mutta hän käänsi asian toisin päin. Hän olisi halunnut saada seksiä, jotta olisi käyttäytynyt hellästi ja minut rakastettavasti huomioiden. Lopulta hän haki tyydytystä muilta naisilta ja minä hain eroa.

Seuraava vakavampi/pitkäaikaisempi miessuhteeni oli rakastelun suhteen ns. tasapainoisempi. Halusimme lähes yhtä paljon ja yhtä usein. Se puoli suhteessamme olikin kunnossa. Hänen kanssaan päädyin eroon muista syistä.

Nyt olisin valmis seksittömään parisuhteeseen, jossa jaetaan rakkautta ja läheisyyttä ilman seksiä, enkä näe siinä mitään kummallista. Olisi todella upeata keskustella, hyväillä ja suukotella ilman sen enempää. Epäilen, että tällaisen vapaan mukavan miehen löytäminen on supervaikeaa, kun mietin koko ketjun vastauksia. On hienoa, että edes yksi mies tunnustautuu seksittömän parisuhteen puolestapuhujaksi, joten voin uskoa, että etsiskelyni on vaikeata muttei mahdotonta.
 
mies
Alkuperäinen kirjoittaja tuli:
mies, ei kai tässä ollut tarkoitus mitään puolia hakea, tai leiriytyä toisia vastaan? Jos ap on tyytyväinen vaimoonsa ja seksielämäänsä, hyvä niin. Ihmiset pitävät niin eri asioita kiihottavina ja se, mikä minua ei kiihota, esim varpaiden imeminen, niin joku toinen siitä voi saada orgasmin.

Mikä saa sinut uskomaan, että tämä onkin nyt provo? Etkö usko, että meitä mahtuu moneen junaan ja ihmisillä on hyvinkin toisistaan poikkeavia mielipiteitä? En usko, että ap:n tarkoituksena on käännyttää ketään selibaattiin, mistä ihmeestä sinä tuommoisen johtopäätöksen vedit?
Kyllä tämä keskustelu on ap:n puolelta täysi provo, ei hänellä ole aikomustakaan kunnioittaa niiden näkemyksiä, joille seksuaalisuus on nautinto ja rikkaus. Mutta jollakin tavalla hänen pitää perustella itselleen, että hän ei voi mennä toisen lähelle ja tuntea sitä kaikkea, mitä normaalisti ihmiset tuntevat. Eritteiden ja hajujen demonisoiminen palvelee juuri tuota päämäärää. Tämä on hänen taistelunsa hänen himojaan vastaan ja se nyt ilmenee provoiluna ja taisteluna tänään täällä.
Jos hän olisi asiansa kanssa sujut, niin hän varmasti eläisi hänelle normaalia seksitöntä elämää, ilman keinotekoista pätemistä täällä. Jotkut vain tuntevat olevansa niin ylivertaisia ja erinomaisia.
 
Helena
Tehän voisitte vaimosi kanssa vaikka ehdottaa sellaista lakia, että seksistä avioliitossa tehtäisiin rikos, ainakin siinä tapauksessa jos pariskunta antaisi toisilleen suuseksiä ja myös silloin jos oltaisiin yhdynnässä takaapäin:)))).

Oletko sinä ap impotentti ja yritätkö saada stondiksen aikaan, lukemalla toisten seksijuttuja? Sinulla on varmasti traumaattisia kokemuksia seksistä ja alastomuudesta lapsuudesta. Jos sinulla on sisaruksia, niin oletko kenties ollut katsomassa kun äitisi synnyttää? Reagoit synnytykseen kirjoituksissasi niin voimakkaasti, ettei monet naisetkaan tee sitä. Ymmärtääkseni sinulla ja vaimollasi on lapsia? Miten ne on saatu aikaan? Kuinka sait sohittua siittimesi sinne yhteen ainoaan "lailliseen" paikkaan, johon ei kuitenkaan saa sormin koskea ja kuinka teidän lapset syntyi? Toiko haikara ne?
 
mies
sitkeäsissi:

Ilmoita sitten hyvissä ajoin tulevalle kummpanillesi, että haluat elää "seksittömässä suhteessa", että et petä ketään hänen odotuksissaan.

On nimittäin niin, että parisuhteessa on seksiä. Kutsuttakoon sitä sitten joksikin muuksi suhteeksi, jos seksiä ei harrasteta.
 
Nam
No hitto. Toivottavasti minun mieheni ei minua tyydyttäessään pohdi, että kestääpäs se nyt hirveen kauan ja kylläpä kuulostaa ja haisee ällöttävältä. Kyllä siinä saattaisi seksihalut alkaa häviämään minultakin, tuskinpa sitä voisi olla huomaamatta. Varsinkin jos se tyydyttäminen olisi epämiellyttävä velvollisuus.

Seksi on luonnollinen osa parisuhdetta. Tosin jos kumpikaan ei sitä halua tai koe jäävänsä mistään paitsi jos ollaan ilman, niin mikäs siinä. Hyvä, jos ihmiset ovat onnellisia. Mutta kylläpä on ihanasta asiasta taas tehty rumaa ja likaista. Seksiä on monenlaista, eikä kaikki ole hyväksyttävää. Mutta jos puhutaan kahden toisiaan rakastavan ja toisiinsa sitoutuneen ihmisen seksistä, niin siinä ei kyllä mitään pahaa ole. En näe mitään pahaa siinäkään, että rakastelisin mieheni kanssa, vaikken itse kovin halukas juuri silloin olisikaan. Kyse on siitä, että rakastan mieheni ja haluan tehdä hänen eteensä asioita, jotka tuottavat hänelle iloa vaikken itse niistä niin välittäisikään. Ja samoin hän minulle. Tarkoitan siis, että minulle tuottaa tyydytystä se, että näen mieheni nauttivan minusta, vaikken itse niin nauttisikaan. Seksiä harrastetaan molempien halusta, vaikkei toista niin haluttaisikaan. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Ihmeen tiukkoja keskusteluja tästä aiheesta saadaan aina aikaiseksi. Ja kerta toisensa jälkeen esiin nousee sama vanha asia, eli jotkut vaan ovat sitä mieltä, että seksissä mies ottaa ja nainen antaa, seksi on ihmeellinen parisuhteen valuutta ja joku on lähes aina "pakotettu" seksiin.
 
sitkeäsissi
Sitähän yritin juuri kertoa, että lähtisin mielelläni suhteeseen, josta seksi puuttuisi, mutta miten löydän samoinajattelevan mukavan miehen? En ainakaan tältä palstalta, sen tiedän.

Parisuhteessa ei mielestäni ole pakko olla seksiä, vaikka ihan parisuhteeksi kutsutaan. Vaikea mieltää esim. yli 70 vuotiaiden vanhempienikaan elävän missään muussa kuin parisuhteessa, vaikka eivät seksiä harrastaisikaan.

Parisuhde on parin ihmisen suhde, kuten sen nimikin sanoo. Siinä ei kerrota seksisuhteesta mitään. Parilla ihmisellä vain on suhde toisiinsa.
 
Miesnäkökulma
Potenssistani en tiedä - enkä näillä aamuilla paljon välitä, eivätkä nämä jutut minua kiihota.

Tiedän (kuulin vahingossa) että yhtä siskoani synnyttäessään äitini oli vähällä kuolla (istukan irtoaminen) ja myös minun syntyessäni oli äidin hengenlähtö lähellä.

Meidän kolmesta lapsestamme kaksi syntyi olosuhteissa, jotka olisivat toisissa olosuhteissa vieneet äidin tai lapsen tai molempien hengen.

Lapsemme syntyivät yhteisestä päätöksestä ja vaimoni suuresta halusta ja toiveesta - riskeistä huolimatta. Kuten aiemmin ketjussa sanoin, tuolloin tunsin tekeväni vaimolleni jotakin todella merkityksellistä, melkein pyhää auttaessani häntä jollakin tavalla toetuttamaan sitä, minkä hän koki syvimmäksi naiseudekseen.
 
mies
"Parisuhde on parin ihmisen suhde, kuten sen nimikin sanoo. Siinä ei kerrota seksisuhteesta mitään. Parilla ihmisellä vain on suhde toisiinsa."

Ei muuten pidä paikkaansa. No, tarkennetaan: parisuhteessa elävät kunnioittavat toistensa haluja ja mielipiteitä. Jos yhteisesti sovitaan asioita, niin ollaan parisuhteessa, mutta jos mennään vain toisen ehdoilla, toista alisten, niin vaikea sitä on parisuhteeksi kutsua.
 
sitkeäsissi
...siis nim. mieskin on samaa mieltä kanssani: parisuhteessa voi olla ilman seksiä, kunhan "parisuhteessa elävät kunnioittavat toistensa haluja ja mielipiteitä" eli kunnioittavat myös toisen haluttomuutta.
 
tuli
Jos kokee itsensä alistetuksi, niin ainahan voi lähteä. Kun liitto on jatkunut noinkin kauan, niin puolisot lie hyväksyneet toistensa arvot ja halut/ haluttomuuden.

Mietin, mitä tekisin jos mieheni ykskaks ilmoittaisi ettei halua seksiä, koska se on hänen mielestään näitä asioita mitä ap luetteli. Tyytyisin hänen päätökseensä ja kunnioittaisin sitä, mutta jatkaisin suhdetta pelkkänä ystävyyssuhteena, vapaana tekemään mitä haluan.
 
Äijä
"parisuhteessa elävät kunnioittavat toistensa haluja ja mielipiteitä" eli kunnioittavat myös toisen haluttomuutta.

Heh..Miesnäkökulmaa kun alapään hajut häritsivät niin voisko tuon kirjoittaa vaikka näin:
"parisuhteessa elävät kunnioittavat toistensa hajuja ja mielipiteitä eli kunnioittavat myös toisen hajuttomuutta.
 
sitkeäsissi
Nim. tuli:lle

"jatkaisin suhdetta pelkkänä ystävyyssuhteena, vapaana tekemään mitä haluan."

Kuka sinulle antaa vapauden tehdä mitä haluat, vain siitä syystä, että toinen ei haluisi enää seksiä. Jos olet avioliitossa, olet luvannut rakastaa puolisoasi niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Ei kai avioliittolupauksissa ole suluissa kohtaa, jossa sanotaan, että ilman seksiä saatkin tehdä mitä lystäät?
 
mies
Alkuperäinen kirjoittaja sitkeäsissi:
...siis nim. mieskin on samaa mieltä kanssani: parisuhteessa voi olla ilman seksiä, kunhan "parisuhteessa elävät kunnioittavat toistensa haluja ja mielipiteitä" eli kunnioittavat myös toisen haluttomuutta.
"eli kunnioittavat myös toisen haluttomuutta." Tuon sanoit sinä, en minä. Minä tarkoitin molemminpuolista kunnioittamista; sehän ei toteudu, jos vain toinen on haluton. Yhteisymmärrys on avainsana parisuhteessa.

 
tuli
Jos miestäni alkaisi inhottamaan hajuni ja muut asiat joista useimmat nauttivat, niin kokisin itseni epätäydelliseksi miehelleni. Meillä on alun ystävyysjaksoa lukuunottamatta ollut seksiä säännöllisesti koko suhteen ajan ja meidän molempien mielestä se kuuluu parisuhteeseen. Mieheni toimisi aivan varmasti samoin, jos minä tekisin yksipuolisen päätöksen olla "antamatta". Asia olisi tietysti eri, jos seksi loppuisi jostain muusta syystä, kuten sairaudesta johtuvista.
 

Yhteistyössä