Eikös MPR-rokote anneta 1v6kk neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihmettelin, kun veljeni tyttö oli saanut sen 1v2kk neuvolassa. Meillä on lapset rokotettu rokotusohjelman mukaan, mutta MPR on minusta raju rokote 1,5v ikäisellekin ja meillä se on annettu vasta 3vuotiaana. Ihmettelenkin siis, että miksi tuo on annettu jo noin pienelle. :/

Tietääkö joku tai muistaako, milloin MPR rokotukset on aloitettu Suomen neuvoloissa?
Minulla on 27 vuotias tytär, joka asuu tällä hetkellä Ranskassa. Hänen kämppiksen tyttöystävällä on tuhkarokko ja tyttäreni kysyykin nyt minulta, että onko hän sairastanut tuon taudin. En muista. Muutimme Suomesta 1987 ja jos neuvoloissa on jo silloin rokotettu tuota mpr:ää, niin eipä kai hänellä ole tartuntavaaraa, mutta jos ei.. ? (Asuimme useamman vuoden Espanjassa, jossa hän ei rokotetta ole saanut. (Sen muistan varmasti). Kiittäen jo etukäteen.

En tiedä koska on aloitettu, mutta itse olen sen joskus ainakin saanut ja olen nyt 31v. Muistan sen vain, kun uusin viimeksi jäykkäkouristusrokotukseni ja th mainitsi merkkaavansa koneelle siitä senkin, koska minulle on annettu MPR.

Yhteistyössä