Eilen illalla lämpöä, aamulla ei - voinko viedä lapset päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono äitikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono äitikö?

Vieras
Eilen illalla esikoisella oli lämpöä 37,36 astetta ja kuopuksella 37,04 astetta. Aamulla ei lämpöä ollut, joten vein lapset päiväkotiin.

Viimeksi lääkäri vähätteli lämpöä ja sanoi, ettei 37.3 astetta ole vielä kuumetta. Antoi kuitenkin saikkua korvatulehduksen takia. En nyt ole ihan varma saako siis pienestä lämpöilystä sairauslomatodistuksen töitä varten.

Ajattelin lähteä aikaisemmin töistä pois tänään ja mennä huomenna hakemaan sairauslomalapun sairaanhoitajalta, jos tänään illalla lapsilla taas lämpö nousee. Näin lapset saavat sairastaa rauhassa loppuviikon kotona. Sairaanhoitajat saavat antaa vain 3 pv saikkua.

Otatteko lapset kotihoitoon heti, jos lämpö nousee yli 37 astee`n?

Pienillä lapsilla katsotaan kuumeeksi illalla vasta 37,8 pyllystä mitattuna. Tämäkin vasta 20 min rauhoittumisen jälkeen. tietenkin lapset ovat yksilöitä, mutta nuo lämmöt ovat siinä tässä ovatko edes kuumetta.

Jos lämpö ylittää lapsen oman normaalilämmön rajan niin kotiin jää. Jos sieltä onkin joku tauti puskemassa pintaan niin tulee sitten kahta kauheampana kun ei saa levätä silloin kun sille olisi tarvetta.

Jättäisin lapsen kotiin. Iltaa kohti lämpö yleensä nousee, joten jos jo aamulla on yli 37 niin päiväunien jälkeen todennäköisesti on jo kunnon kuume, kun päivän ulkoilee ja touhuaa hoidossa.

äitinä ja hoitajana olen sitä mieltä että jos lämpö on koholla niin lapsen paikka on kotona. Meillä mitataan kainalosta ja silloin kyllä 37 päällä on jo lämpöä. Yleensä kuume levon jälkeen ei ole korkealla, mutta illalla kohonnut lämpö viittaa että jotain on tulossa...
miksi mittasit lämmön, oliko lapsi ehkä väsähtäneen oloinen tmv.
Meillä jää koululaiset yleensä kotiin jos illalla on lämpöä ja sairauden jälkeen tuo yksi kuumeeton päivä on pidetty (itselläni se on helppoa kun teen töitä kotona, ymmärrän että aina se ei onnistuisi)
Hoitolapsille olen myös suositellut yhtä kumeetonta päivää...onpa hoidossani ollut lapsi joka sanoi aamupalapöydässä että äiti oli antanut lääkettä kun oli vähän kuumetta, samaisella lapsella nousi päiväunien aikaan reilusti päälle 38 lämpö.

Meillä olis lapsi jäänyt kotiin, sen normaalilämpö on n. 36,5 (olen mittaillut) ja kyllä jos on tasankin 37 niin tietää että lämpö on nousussa ja on kipeä. Joskus kun sillä on ollut 37,3 niin silloin jo näkee että alkaa väsymään tosi helposti eikä jaksa leikkiä niin kuin normaalisti..

[QUOTE="perhepäivähoitaja";25265769
miksi mittasit lämmön, oliko lapsi ehkä väsähtäneen oloinen tmv.
[/QUOTE]

Toinen lapsi on ollut jo pitkään yskässä ja välillä lämpöillyt. Siksi ollaan nyt mittailtu lämpö lähes joka päivä. Toinen lapsi on alkanut räpsytellä silmiään, ja se ilmeisesti on merkki siitä, että kuume on nousussa. Kuumeessa lapsen silmät tulevat aina kipeäksi.

Hain lapset hoidosta ja kuume mitattiin juuri äsken. Lämpötila oli edelleen alle 37 astetta, mutta lapsi vaikuttaa väsähtäneeltä ja kiukkuiselta. Olivat kävelleet yli 2 km tänään.

Toivon, että lämpö nousee illalla, jotta voin hakea saikkua huomenna hyvällä omallatunnolla. Meillä on aika v-mäinen pomo ja sitä varten on haettava aina sairauslomatodistus.

Alkuperäinen kirjoittaja Huono äitikö?;25263468:
Eilen illalla esikoisella oli lämpöä 37,36 astetta ja kuopuksella 37,04 astetta. Aamulla ei lämpöä ollut, joten vein lapset päiväkotiin.

Viimeksi lääkäri vähätteli lämpöä ja sanoi, ettei 37.3 astetta ole vielä kuumetta. Antoi kuitenkin saikkua korvatulehduksen takia. En nyt ole ihan varma saako siis pienestä lämpöilystä sairauslomatodistuksen töitä varten.

Ajattelin lähteä aikaisemmin töistä pois tänään ja mennä huomenna hakemaan sairauslomalapun sairaanhoitajalta, jos tänään illalla lapsilla taas lämpö nousee. Näin lapset saavat sairastaa rauhassa loppuviikon kotona. Sairaanhoitajat saavat antaa vain 3 pv saikkua.

Otatteko lapset kotihoitoon heti, jos lämpö nousee yli 37 astee`n?

Joku syyhän siihen oli, että sää mittasit lämmön? Itse olisin pitänyt kotona. Jos mun pojilla on 37,1 korvasta, niin jää kotiin. Selvästi on tulossa kipäksi tms. Yleensä eivät olekaan koskaan kipeänä ja sairastumiset jää lyhyeen.

olen sitä mieltä että aina ei tarvita edes kuumetta että lapsi on kipeä... on tosi ikävää että nykyään työelämässä ei ole mahdollista huomioida sairastumassa olevaa lasta. Kun yleensä paraneekin nopeammin, jos pääsee heti lepäilemään. Itse olen ollut kotona töissä vuosikausia ja olen onnellinen siitä että on voitu hoitaa epämääräiset taudinoireet kotona.
Tsemppiä ap.lle , toivottavasti saatte porukan jouluksi kuntoon!

Lapset olisi tod.näk. jääneet kotiin. Varmaan kaikki tietää miltä tuntuu olla kipeä vaikka kuumetta ei olisikaan. Minulle lämpö/kuume ei ole kyllä mikään mittari vaan lapsen yleiskunto. Aamulla on muutenkin vaikea arvioida lapsen vointia, että joskus tulee kyllä tehtyä virhearvinoiteja suuntaan ja toiseen.

Huomenna menen toisen lapsen kanssa hakemaan saikkua. Toivottavasti sairaanhoitaja ei ala nipottamaan lämmöstä. Pitää varmaan varmuuden vuoksi liioitella lämpötilaa. Jos saadaan todistus, niin haetaan toinenkin pois hoidosta. Toivottavasti saadaan huilia kotona jouluun asti.