Eilen illalla tein aloituksen panacodista ja raskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eilenkin kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eilenkin kipeä

Vieras
Olen siis rv. 11+1 raskaana ja minulle kuopuksen imetysaikana määrättiin panacodia migreeniin kun en voinut täsmälääkkeitä käyttää.
Nyt koko raskauden ajan olen säästynyt migreeniltä - tähän asti.
Eilen se iski. Ei auttanut panadol joten illalla nukkumaan mennessä otin panacodin. Sain yön nukuttua ja aamupäivä meni ihan ok.
Nyt taas kipu sitä luokkaa että itkettää.
Voinkohan tänäänkin ottaa panacodin? Vai mitähän tämän kivun kanssa tekisin?
Tekee olon muutenkin niin epämukavaksi, tekee pahaa jne. :(

Itku.

Alkuperäinen kirjoittaja Eilenkin kipeä:
Olen siis rv. 11+1 raskaana ja minulle kuopuksen imetysaikana määrättiin panacodia migreeniin kun en voinut täsmälääkkeitä käyttää.
Nyt koko raskauden ajan olen säästynyt migreeniltä - tähän asti.
Eilen se iski. Ei auttanut panadol joten illalla nukkumaan mennessä otin panacodin. Sain yön nukuttua ja aamupäivä meni ihan ok.
Nyt taas kipu sitä luokkaa että itkettää.
Voinkohan tänäänkin ottaa panacodin? Vai mitähän tämän kivun kanssa tekisin?
Tekee olon muutenkin niin epämukavaksi, tekee pahaa jne. :(

Itku.

Ja en tarvitsekaan mitään lääkärien faktatietoa vaan jos olisi joku joka olisi raskausaikana kärsinyt migreenistä ja osaisi kertoa että olisiko olemassa jotain muuta keinoa päästä tästä kohtauksesta eroon kuin tuo Panacod?

Jos vaikka ottaisit yhteyttä lääkäriin, pitäis sunkin tietää ettei noita lääkkeitä saa raskauden aikana ihan miten vaan napsia, vallankaan kolmio sellaisia...Aikamoisella riskillä pelaat jos ilman lääkärin kanssa keskustelua napsit kolmiolääkkeitä...Soita vaikka päivystykseen, osaavat sieltäkin neuvoa..

En voi juuri migreenin osalta kertoa mitään, mutta 3:ssa raskaudessa jouduin syömään panacodeja. Ei mitään häikkää ollut odotuksissa ja synnytyksissä. Jos joudut yhden ottamaan silloin tällöin, niin en usko sen pienen kodeiinin haittaavan

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäriin:
Jos vaikka ottaisit yhteyttä lääkäriin, pitäis sunkin tietää ettei noita lääkkeitä saa raskauden aikana ihan miten vaan napsia, vallankaan kolmio sellaisia...Aikamoisella riskillä pelaat jos ilman lääkärin kanssa keskustelua napsit kolmiolääkkeitä...Soita vaikka päivystykseen, osaavat sieltäkin neuvoa..

Kyllä tästä on lääkärin kanssa puhuttu että niitä voi tarvittaessa raskaana ollessakin ottaa!
En vaan tiedä että onko hyväksi ottaa kahtena päivänä peräjälkeen.

Onko olemassa jotain kipulääkettä mitä saisi päivystyksestä myös raskaana olevat mikä auttaisi? Tietäisikö kukaan?

Mulle määrättiin migreeniin Panacodia (siis raskaana ollessa). Muut ei auttaneet. Akupunktiossa kävin 3 kertaa, ja se auttoi hetkeksi, mutta kun kohatukset alkoi taas, otin suosiolla neuvolan gynen määräämää Panacodia. Se auttoi. Migreenit jatkuikin sitten koko raskauden.

Alkuperäinen kirjoittaja myös:
Mulle määrättiin migreeniin Panacodia (siis raskaana ollessa). Muut ei auttaneet. Akupunktiossa kävin 3 kertaa, ja se auttoi hetkeksi, mutta kun kohatukset alkoi taas, otin suosiolla neuvolan gynen määräämää Panacodia. Se auttoi. Migreenit jatkuikin sitten koko raskauden.

Ehkä tänään uskallan vielä siis yhden ottaa. Muuten en ole niitä moneen kuukauteen tarvinutkaan.
Toivottavasti tätä ei kestäisi koko raskausaikaa :( Kuopusta odottaessa migreeniä oli alkuraskaudessa pitkään ja usein mutta loppuraskauden selvisin ilman.

Muistakaahan ihmiset, että jos teille yhdessä raskaudessa jotain lääkettä on määrätty tai sovittu käytettävän niin seuraavassa raskaudessa on kysyttävä lääkärin mielipide uusiks, koska lääkkeestä on voinut tulla uusia tutkimustuloksia tai uutta tietoa! Tai markkinoille on voinut tulla vaarattomampi vaihtoehto.

Kärsin myös migreenistä, joka kiusasi välillä myös raskauden aikana.Itse en keksinyt kipuun kyllä mitään toimivaa lääkettä valitettavasti.Panacod olisi ollut gynekologin mukaan sallittu ja sitä kirjoittikin minulle,mutta en tainnut ottaa kuin kerran taikka kaksi, koska siitä ei minulle ollut hyötyä enempää kuin Panadolista. Myös ibuprofeenia voi gyneni mukaan akuutissa tilanteessa ottaa ennen rv 30,vaikka ei suositellakaan yleisesti.
Kannattaa tosiaan varmaan käydä keskustelemassa tusota migreenistä (erikois)lääkärin juttusilla. Ja teratologisesta tietopalvelusta vastataan arkisin vastaaviin kysymyksiin klo 9-12.

minä ainakin olen joutunut kummassakin raskaudessa ottamaan panacodia,myös peräkkäisinä päivinä,kun muu ei vaan auta! Neuvolassa sanottiin että on vaaratonta sikiölle.Voimia sulle ja paranemisia :)

Panacodia, Panadolia ja Ibumaxia söin edellisessä raskaudessa migreeniin; vielä rv 30 jälkeenkin.Terve vauva syntyi.Nyt rv 19+6 ja panadolia ja ibumaxia lähes päivittäin joudun ottamkaan.

Itse kärsin vaikeahoitoisesta migreenistä, joka paheni raskausaikana. Ensimmäiset kaksi kolmannesta oli yhtä helvettiä, viimeinen kolmannes sitten taivas ilman yhtäkään kohtausta. Sairaslomalla olin tosi paljon, ja terveyskeskuksessa sanottiin että vain panadol ja panacod ovat sallittuja.
Lopulta kun olin TK:ssa varmaan kymmenettä kertaa, sain lähetteen neurologille. Hän määräsi heti estolääkityksen, beetasalpaajaa, sekä kohtauslääkkeeksi triptaania, sumatriptan hänen mukaansa satunnaisesti käytettynä on turvallinen myös raskausaikana.

Eli kehotan ap sua unohtamaan terveyskeskuslääkärit, ja menemään ammattitaitoisen neurologin juttusille. He tietävät ja ottavat selvää, mitä lääkkeitä voi turvallisesti käyttää myös raskausaikana! Ja täysin terve ja virkeä poika syntyi, vaikka jouduin noinkin paljon lääkkeitä melkein läpi raskausajan käyttämään. Neurologin mukaan on todella paljon pahempi myös sikilölle jos äiti jatkuvasti kärsii ja voi huonosti!

voi ottaa panacodia. Mulle lääkäri sanoi että 2 päivässä voi ottaa mutta ei jatkuvassa käytössä, eli muutamana päivänä voi ottaa. Itse olen kolmessa raskaudessa joutunut tuohon turvautumaan aina josain vaiheessa, kuten myös tässä. Noilla viikoilla en kyllä niin hirveästi ottaisi, mutta parina päivänä kyllä. Rv12 jälkeen kuulemma paljon turvallisempaa.

miksi ei voi soittaa?? siis numero on 09-10023 ihan maksaa normi puhelun verran.. Ja ei tartte täällä asiaa arpoa.
Ja yks pieni vinkki.. tietokoneen näytön tuijottaminen ei kyllä auta migreeniin.. pimeeseen huoneeseen ja niskaan(kun kuitenkin on jumissa) vaikka kylmägeeliä. ei kuumaa missään nimessä.

Hei,

En lukenut ketjua ollenkaan vaan vastaan suoraan. Minä kun odotin meidän kolmosia kärsin migreenistä päivittäin raskauden puoleen väliin saakka. Se oli kamalaa ja lääkäri määräsi panacodia, mitä jouduin syömään päivittäin. Lapset täysin terveitä. Tsemppiä! Tiedän miten kamalaa tuo on!

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
:attn: kuten eilenkin kerron taas että uusimman tutkimustiedon mukaan Panacod EI ole turvallinen käyttää raskausaikana.

Mistä olet tämän tiedon saanut? Mulle tosiaan juuri viime viikolla kertoi tuo teratologinen ett on ihan turvallinen käyttää.

Panacod on rajuin lääke mitä odottaville määrätään ihan "lonkalta".Sisältää parasetamolia ja kodeiinia joka elimistössä muuttuu edelleen morfiiniksi-tästä syystä ei mielellään määrätä yli 2:n viikon kuureja, ettei elimistö ns.tottuisi ja tulisi mahd.riippuvaiseksi morfiinista(aika kaukaa haettua,tiedän) Hyvä lääke kovaan kipuun!!

Yhteistyössä