eilen kerrostalon pihassa kuultua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Äidille voi olla tosi ahdistavaa, jos lapsi on jo pidempään ollut syömättä tai syönyt tosi huonosti. Kyllä siinä helposti voi mennä hermo. Ruokailutilanteesta on jo siinä vaiheessa tullut kummallekkin tullut todella traumaattinen tilanne.

Itse myönnän joskus uhkailleeni lasta sairaalan joutumisella, kun hän ei yli vuoteen syönyt juuri mitään.

mä kuulin vain tuon. pihassa puhutaan että aamusin lapsi retuutetaan karjumalla päiväkotiin. esikoista arvostellaan ja haukutaan lähes kaikesta. esikoinen on teini-ikäinen

Onhan tuo kamalaa eikä noin tietenkään saisi toimia. Mutta tässä maailmassa lapset on paljon pahemmissakin tilanteissa ja sossut aivan ylityöllistettyjä.

Minusta tuo kuulostaa kyllä pahemman laatuselta henkiseltä ja jopa fyysiseltäkin väkivallalta ja vallan käytöltä...

Niin, kuulostaa.. Tää koko juttu ei ookkaan muuta kun kuulopuheita, joita tää ilkeämielinen maailma on täynnä.

Jos lapsi ei syö, se viedään sairaalaan. Sairaala ei ole rangaistus syömättömyydestä vaan paikka, josta saadaa apua. Sairaalalla ei uhata koskaan.

Pakkosyöttäminen on julmaa ja yksi pientenlasten syömisongelmien laukaiseva mekanismi. Tekisin ilmoituksen.

Äidille voi olla tosi ahdistavaa, jos lapsi on jo pidempään ollut syömättä tai syönyt tosi huonosti. Kyllä siinä helposti voi mennä hermo. Ruokailutilanteesta on jo siinä vaiheessa tullut kummallekkin tullut todella traumaattinen tilanne.

Itse myönnän joskus uhkailleeni lasta sairaalan joutumisella, kun hän ei yli vuoteen syönyt juuri mitään.

mä kuulin vain tuon. pihassa puhutaan että aamusin lapsi retuutetaan karjumalla päiväkotiin. esikoista arvostellaan ja haukutaan lähes kaikesta. esikoinen on teini-ikäinen

Onhan tuo kamalaa eikä noin tietenkään saisi toimia. Mutta tässä maailmassa lapset on paljon pahemmissakin tilanteissa ja sossut aivan ylityöllistettyjä.

Minusta tuo kuulostaa kyllä pahemman laatuselta henkiseltä ja jopa fyysiseltäkin väkivallalta ja vallan käytöltä...

niin se kuulosti munkin mielestä ja siksi huolestuin ja olin vähällä mennä oven taakse vaikka tapana ei todellakaan ole kytätä muiden tekemisiä. siinä vaiheessa kun lapsi alkoi kakomaan ja yskimään huolestuin tosissani että pakko syötetäänkö sitä ja tukehtuu nyt ruokaan koska itkee niin kovasti vai limaako kurkussa vaan on.
meidän esikoinens yö todella huonosti ja on pienempi kuin ikäisensä. mulla on lyhyt pinnas muta ikinä meillä ei ole lasta pakkosyötetty eikä ruokapöydässä noin karjuttu. sillä se lapsi ainakaan syö yhtään mitään

mutta mä jätän nyt tämän aiheen kun ilmeisesti olin väärässä. suurin osa vastaajista sai mut näyttämään idiootilta joka huvikseen kyttää muista ja soittelee viranomaisille huvikseen. kasvoi taas kynnys ilmoitusten tekemiseen missään asiassa

Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:
Jos lapsi ei syö, se viedään sairaalaan. Sairaala ei ole rangaistus syömättömyydestä vaan paikka, josta saadaa apua. Sairaalalla ei uhata koskaan.

Pakkosyöttäminen on julmaa ja yksi pientenlasten syömisongelmien laukaiseva mekanismi. Tekisin ilmoituksen.

Peesi.

Niin, kuulostaa.. Tää koko juttu ei ookkaan muuta kun kuulopuheita, joita tää ilkeämielinen maailma on täynnä.

Onhan ap kuullut tän välikohtauksen. Sinustako siis asian pitäs vaan antaa olla, ja lapsen jatkaa väkivallasta kärsimistään ? Tervettä, terveesti ruokaan ja itseensä suhtautuvaa lasta ja nuorta / aikusta ei kasva tollasessa ympäristössä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mä saan joskus hepulin lapseni kakkaamisesta..lapsi jo hiemna vanhempi kuin tuo 2 v. mutta silti ..ollut ummetuslapsi j anykyään vain kieltätytyy kakkaamisesta ja siloin kun on tuhrimispäiviä ja mä pesen neljänsiä kalsareita kun ei lapsi mene vessaan niin tulee kyllä' rumaa tekstiä joskus =/..ollaan kyllä puhutu lapsen kanssa asiasta j apyydetty anteeksi jne..mutta pahalta se silti itsestäkin tuntuu...eikä asiaa helpotya yhtään jos joku muu taho asiaan puuttuisi..ei toi lapsi kakkaa käskystä . (ja on neuvolat, lääkärit jne mukana hoidossa)

Lapsi ei ole kiusallaan kakkaamatta. Nyt pitää aikuisen olla aikuinen. Voimia siihen!

näin mäkin siinä pihassa ajattelin. entäs jos se lapsi pitää joskus oikeasti viedä sairaalaan ja lapsi pelkää ihan hulluna kun sitä on käytetty uhailuun ja pelotteluun

niin se kuulosti munkin mielestä ja siksi huolestuin ja olin vähällä mennä oven taakse vaikka tapana ei todellakaan ole kytätä muiden tekemisiä. siinä vaiheessa kun lapsi alkoi kakomaan ja yskimään huolestuin tosissani että pakko syötetäänkö sitä ja tukehtuu nyt ruokaan koska itkee niin kovasti vai limaako kurkussa vaan on.
meidän esikoinens yö todella huonosti ja on pienempi kuin ikäisensä. mulla on lyhyt pinnas muta ikinä meillä ei ole lasta pakkosyötetty eikä ruokapöydässä noin karjuttu. sillä se lapsi ainakaan syö yhtään mitään

mutta mä jätän nyt tämän aiheen kun ilmeisesti olin väärässä. suurin osa vastaajista sai mut näyttämään idiootilta joka huvikseen kyttää muista ja soittelee viranomaisille huvikseen. kasvoi taas kynnys ilmoitusten tekemiseen missään asiassa

Hei, ne vastaukset kertoo kyllä enemmän palstan asenteesta lapsen korkemattomuutta kohtaan, ku sinun arvomaailmasta. Täällähän tunnetusti lapsia kasvatetaan pelolla ja väkivallalla, ja asialla vielä kehuskellaan. Kato nää luulee, että pelko on se avaintekijä, jotta lapset saa tottelemaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Olitko meidän pihalla?

Voin kertoa että tämä on ihan arkipäivää, likka ei syö, on laiha kuin luuranko ja nenämahaletkulla oltu sairaalassa syömässä, ensimmäisen kerran jo alle 1v:nä.

Päivän aikana saattaa syödä 2 lusikallista, hyvällä tuurilla 3.. Kooltaan n. 1v kokoinen, ikää kuitenkin 2,5v..

Ja huutamalla koitit saada lapses syömään?! Muutakin apua on tarjolla pienten lasten syömisongelmiin. Ootko miettinyt avun ettimistä. Laita vaikka yksiäriä, jos tahdot vinkkejä, miten saa apua tähän vaivaan, mut lopeta se huutaminen.

Meilläkin on käytetty nenämahaletkua 3kk, kun lapsi ei syö eikä juo tarpeeksi, joten tiedän, mistä puhun.

En osaa arvioida ap:n kertomuksen taustoja tai vakavuutta, mutta kyllä meilläkin aika paljon huudetaan. Keskustelen myös 2,5veeni kanssa siitä miksi äiti milloinkin huutaa, onko äiti vihainen vai väsynyt jne, mutta naapuriin kuulostaa varmaan tosi railakkaalta. Välillä on yksinkertaisesti kädet niin täynnä hommia, että mielummin karjaisen kerran kunnolla kuin sanon nätisti sata kertaa. Ja stressipä juuri saa mussakinpienen lohikäärmeen heräämään.

näin mäkin siinä pihassa ajattelin. entäs jos se lapsi pitää joskus oikeasti viedä sairaalaan ja lapsi pelkää ihan hulluna kun sitä on käytetty uhailuun ja pelotteluun

Kovin pieni ei tiedä, mikä on sairaala, jos siellä ei oo käytetty usein. Ja onhan sairaalassa lapselle paljon kivaakin. Niinkuin leikkipaikat ja uudet lelut. Osastoilla on hyvät leikkihuoneet.. jos nyt jotain positiivista pitää koittaa kaivella. Mutta tossa tilanteessa todellakin toivon, että lapsi viedään sinne sairaalaan.