Eilinen mummolassa käynti - harmittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kävin eilen äidin luona kahden pienimmän kanssa. Sanoin et tuun vaan käymään muutaman tunnin kun ei olla nähty pitkään aikaan. Ja sanoin et mulla ei rahaa ylimääräisiin ostoksiin ja et en jaksa tuon meidän eskarilaisen kanssa lähteä mihinkään kun temppuilee aina.
Aika monesti tulee mummola reissulla käytyä kaupoissa kun asuvat isommalla paikkakunnalla.

Oltiin oltu n puoli tuntia mummolassa kun äiti alkoi suostuttelemaan tuota eskarilaista et lähdetään kirpparilla käymään. Lupas sit palkan jos lähtee ja on reippaasti.
Käytiin sit kirpparilla mikä meni jotenkuten kuten noiden kahden kanssa. Eivät vaan jaksa kiertää. Ja siksi en niitä ite ota sinne mukaan. Pienempi alko sit jo valittaan nälkää. Mummo päätti et mennään hesburgeriin. ja olihan nuo lapset mielissään kun muuten ei käydä kuin kesälomareissulla.
Sit vielä mummon piti käydä kukkia viereisestä prismasta. Samalla osti lapsille leluja.

Ei siinä mitään mut sit ei enää ehditty olla mummolassa vaan piti lähteä samantien kotiin. Kotona 4 koululaista jotka jäi siis ilman kaikkea.
Joku lapsista joskus kysynyt että miksi me ei olla ikinä mummolassa kun aina pitää lähteä kauppaan.
Eli lapset haluais välillä käydä vaan mummolassa ilman kirpputori/kauppakierrosta.

Ja se että nuo pienemmät saa huomattavasti enemmän kaikkea. Loppujen lopuksi ei kovin usein käydä tuolla mummolassa, ehkä kerran parissa kuukaudessa. Eikä mulla aina lapset edes mukana. Mutta siis ite arvostaisin paljon enemmän sitä että lapset sais viettää aikaa mummolassa ja mummo vaikka pelais/lukis lasten kanssa. Mitä se oli silloin kun nuo isommat oli pieniä.

Tärkeintä lienee, että mummo viettää aikaa lastenlasten kanssa? Miksei kauppareissujakin?
Toki luulisi ymmärtävän senkin, jos sanotte, että nyt ei jakseta lähteä kaupungille, kyläillään vaan...jos kirppari oli ex-tempore idea?

Kyllä mummollekin voi väittää vastaan, että ei me nyt haluta lähteä tällä kertaa, sopiiko.

Ikäväähän tuo on, mutta etkö pystyisi äitillesi tuosta sanoa? Sanot, että lapset haluaisivat olla mummolassa, eikä kaupungilla mummon kanssa.
Voi olla, että äitis jotenkin ajattelee että lasten on kiva päästä isommassa kaupungissa jonnekin mihin ne ei kotikaupungissa pääse. Koska onhan mummo kuitenkin lasten kanssa tuossakin tilanteessa, niin ei varmaan mummo ajattele asiaa noin kuin sinä sen koet.

Ikäväähän tuo on, mutta etkö pystyisi äitillesi tuosta sanoa? Sanot, että lapset haluaisivat olla mummolassa, eikä kaupungilla mummon kanssa.
Voi olla, että äitis jotenkin ajattelee että lasten on kiva päästä isommassa kaupungissa jonnekin mihin ne ei kotikaupungissa pääse. Koska onhan mummo kuitenkin lasten kanssa tuossakin tilanteessa, niin ei varmaan mummo ajattele asiaa noin kuin sinä sen koet.

Juu näin minäkin tuossa tilanteessa ajattelisin. Voisitko ottaa asian reilusti puheeksi? Varmasti selviää niin, että kaikilla seuraava käynti mieluinen.

Tärkeintä lienee, että mummo viettää aikaa lastenlasten kanssa? Miksei kauppareissujakin?
Toki luulisi ymmärtävän senkin, jos sanotte, että nyt ei jakseta lähteä kaupungille, kyläillään vaan...jos kirppari oli ex-tempore idea?

Kyllä mummollekin voi väittää vastaan, että ei me nyt haluta lähteä tällä kertaa, sopiiko.

Ei siinä mitään jos välillä käy/käydään kirppareilla ja kaupoilla. Ei ollu extempore tuo kirppari idea kun aikasemmin soiteltiin niin sano et aikoo tällä viikolla käydä kirppareilla (käy kyllä muutenkin säännöllisesti niillä ja ihan ok sinänsä) .

Ja siinä se onkin kun ei voi väittää vastaan. Suostutteli nuo lapset lähtemään ja alko vaan pukemaan niitä ilman että mulle puhu mitään. Ei sit oikein järkeä mun jäädä yksin mummolaan istumaankaan. Muutama reissu käyty niin että lapset vaan tapellu ja riehunu ja mummolla sit meinannu pinna palaa kun ei pärjää. Ja ei voi jättää kierrosta kesken vaan kaikki on pakko kiertää mitä on etukäteen ajatellu.

Toivottavasti mummo lukee säännöllisesti tätä palstaa.
Ai ei lue? No miksi sitten tänne valitat? Juttele mummon kanssa tai rohkaise lapsia sanomaan oma mielipiteensä.

Sanominen ei auta? Oletko selittänyt, että muille lapsille tulee paha mieli, ja että haluaisit lasten tekevän jotain mummin kanssa, joka tapahtuu kotosalla. Keksisitkö itse heille jotain puuhaa? Eikö mummi usko olevansa tarpeeksi hyvä viihdyke itsenään?

[QUOTE="Halikatti";23618996]Sanominen ei auta? Oletko selittänyt, että muille lapsille tulee paha mieli, ja että haluaisit lasten tekevän jotain mummin kanssa, joka tapahtuu kotosalla. Keksisitkö itse heille jotain puuhaa? Eikö mummi usko olevansa tarpeeksi hyvä viihdyke itsenään?[/QUOTE]

Siis oon kyllä monesti sanonu et ei tarvi lähteä mihinkään ja et lapset haluais hetken olla mummolassakin. Tuosta tasapuolisuudesta en ole sanonut. Kait on kohtuutonta et mummo muistais kaikkea kuutta samallain. Mutta se että ei ota noita isompia edes päiväksi sinne (vanhin yläasteella ja ei taatusti kaipaa järjestettyä ohjelmaa) . Eli nuo pienemmät vaan saa enemmän kun ovat useammin mun mukana.
En tiedä miksei mummolassa enää voi olla. Siellä kuitenkin paljon leluja, kirjoja ja pelejä ja mummo ennen lukenu ja pelannu lasten kanssa.