Eilinen silminnäkijä Bulgarian hoitolaitoksista :`` (

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana aamuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana aamuun

Vieras
Katsoiko kukaan eilen illalla silminnäkijää? Jakso nähtävissä myös areena.yle.fi sivulla.

Itkin silmät päästäni. Miten voi ollakaan ihmiset noin välinpitämättömiä, hoitajatkin. Dokumentin lopussahan oli maininta, että vaikka tämä kyseinen laitos ja muutama muukin on dokumentin teon jälkeen lakkautettu on Bulgariassa jäljellä vielä 140 muuta vastaavanlaista laitosta ja luoja tietää mitä niissä tapahtuu :``(

nyt vasta luin tekstin kunnolla, eli löytyy netissä. Toivottavasti äänet toimii nyt koska viimeksi ku katoin äänet ei toiminut kunnolla nii ei siitä tullut mitään, no pitää myöhemmin katsoa. Alan varmaan itkeä :/

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu harmaana:
siis ei ole totta, TAAS unohdin :/ löytyy varmaan netistä??

Joo, tuolta yle areenalta näkyy löytyvän. Varoitan, on kamalaa katsottavaa. Lapsia pelkkää luuta, nahkaa, makuuhaavoja, märkivää kättä. Eläimiäkin kohdellaan paremmin :(

TUli kerrankin olo, että miten noita voisi auttaa.

Tulihan tuo katsottua ja oli aika tanakkaa tavaraa katsottavaksi tuohon aikaan illasta. Mulla meni yöunet, nukuin tosi huonosti, kun kosketti niin kovaa tuo juttu -itketti, järkytti....

kattonut myös joskus aijemmin ja itkuhan siitä tuli.Aivan kauheeta tää meno maailmalla. :ashamed: ainakun kattoo noita pätkiä sitä hetkeksi aikaa herää että vallitanko taas itse turhasta jne...

Ja niissäkin 140 laitoksessa on 8400 lasta! Mun oli pakko välillä vaihdella kanavaa mutten voinu lopullisesti jättää kattomistakaan kesken,suu auki ja silmät vetisinä katoin loppuun.Huomasin manaavani yksin ääneen siinä kohdassa,kun vatskyn jalkaa siveltiin sitä salvaa vaikka jalka oli murtunut ja kukaan ei huomannu. Voi hyvä herrajumala!! :headwall:

mä itkin lohduttomasti silloin kun näin taannoin ohjelman. Meidän tyttö oli silloin samanikäinen, kun siinä ohjelmassa oleva yksi pienimmistä lapsista. Istui siellä potalla ja mietin, että tuo on ihan kuin meidän tyttö. Ja mietin, että kun sillä pienellä ei ole ketään siellä, joka pitäisi sylissä ja sanoisi että rakastan. Jus mulla olisi rahaa ja valtaa mä olisin pelastunut sen pienen tytön sieltä. Tiedättekö se tuntu niin siltä, että sydän revitään rinnasta kun niin eläydyin sen pienen tytön maailmaan. Miksi mulla ei ole sitä rahaa ja valtaa?

Järkyttävää millasta kärsimystä ne lapset joutuu kestämään |O . Mieluimmin vaikka nopea loppu kun vuosien kärsimystä joka ainoa päivä kunnes kituutat loppuun. Yölläkin kun kuvaajat tuli sinne laitokseen, lapset yksinään lukkojen takana eikä kukaan tule vaikka lapset itki siellä.
Ihminen pystyy mahtaviin tekoihin: tehdään urheiluennätyksiä, pusketaan miljoonien arvoisia raketteja tutkimusmatkoille ja tehdään uusia lääkkeitä joka vuosi mutta silti hän pystyy kohtelemaan toista ihmistä niin kaltoin että kuvottaa.

Katsoin illalla ohjelman ja itkin niin paljon etten henkeä meinannut saada.Kauheaa oli katsoa kun se sokea poika konttasi lattialla ja löi pään patteriin ja raukka ei tiennyt mistään mitään!!Miten tämmöistä voi tapahtua ja vielä viattomille lapsille?Ohjelmassa sanottiin että hoitajat eivät opeta lapsia puhumaan, kävelemään tai leikkimään, ei voinut muuta kun tyynyä puristaa ja itkeä!Eikö kukaan muka voi tahdä mitään asian hyväksi?jos olisi mahdollisuus niin kävisin hakemassa ne kaikki lapset pois ja huolehisin niistä.Ei varmaan olisi mahdottomuus saada lapsia joihinkin perheisiin joissa heistä välittettäisiin ja rakastettaisiin ja huolehdittaisiin.Jos vaan nämä ns."päättäjät"tekisivät asialle jotakin vai onko ne tosiaan niin tunnevammaisia että ei pysty näkemään lasten surua, tuskaa ja kärsimystä????

Se oli kamalaa katsottavaa... Luurankomaisia lapsia, siellä hyvin syöneet hoitajat välinpitämätön ilme naamalla virnuilivat, ettei meiän kuulu mitään muuta tehdä kuin pitää lapset puhtaana ja syöttää ne... :'( Se poikakin, joka niillä tikun ohuilla jaloilla koitti vessaan laahustaa.... Ja se tyttö, joka sinnikkäästi jaksoi uskoa et äiti hakee hänet syyskuun 29. päivä...

Kyllä maailma on julma. Ja käsittääkseni kuitenkin vastaavan tasosia laitoksia on maailmassa paljon... Joskus miettii (etenkin tota ohjelmaa katsoessa), et mikä on tuollaisen elämän tarkoitus, eihän tota nyt edes elämiseksi vois sanoa, vaan silkaksi kidutukseksi. Tarttee olla aika tunteeton ihminen kun pystyy tuommosessa laitoksessa työskenteleen.

Lähinnä sitä että havahdutaan todellisuuteen ja osataan arvostaa sitä mitä meillä on eikä eletä pilvilinnoissa!Ja mikä tärkeintä niin voidaan ainakin yrittää auttaa että tuollaista ei enää tapahtuisi.Minun silmäni ainakin aukenivat todellisuuteen, ja tästä päivästä lähtien teen kaiken voitavani noiden pienien raukkojen hyväksi!!

Alkuperäinen kirjoittaja liian kamaala katsottavaksi:
Mitä te saatte tuollaisen katsomisesta????
kertokaa rakkaat ihmiset.

Esimerkiksi moni saa elävän todisteen siitä, että omat pikku murheet ovat mitättömiä tällaisten raakuuksien rinnalla. Oppii arvostamaan erilailla tätä elämää mitä on.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä