Eilisestä vitamiini keskustelusta tuli mieleen. Syökö meidän lapsi tarpeeksi vitamiineja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miä-oon-nyt-harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miä-oon-nyt-harmaus

Vieras
Lapsi saa joka päivä Multitabsin Mini MIX monivitamiini tabletin, tai sitten joka toinen pävä tuota ja joka toinen päivä Möllerin kalaöljy kapselit. En ole uskaltanut antaa noita samoina päivinä. Mutta voisiko antaa? Möllerissä on myös A ja D vitamiinia, 2 kapselissa on D-vitamiinia 5 µg ja A-vitamiinia 200 µg. Sitten tuossa monivitaviinissa on paljon muitakin vitamiineja, mutta A-vitamiinia on 400µg ja D-vitamiinia on 10µg. Kuinka paljon A-vitamiinia lapsi tarvitsee päivässä?

Meillä menee lapsille juuri tuo Mini mix päivittäin. Lisäksi Nappula kalaöljykapseli ja Relatabs. Kaikki annetaan joka päivä.

Meillä lapset syö todella huonosti kaikki, joten siksi saavat noita.

Miten lapsi muuten syö? Onko hänellä jotenkin rajallinen ruokavalio, vai miksi annat vitamiineja?

Syö normaalisti niinkuin kuuluukin. Lapsella on todella paha atooppinen ihottuma ja neuvolasta aina suosittelevat että vitamiineja, vitamiineja, sekin voi jo autta, myös muista lähteistä olen näin lukenut. Mutta typeränä en ole tajunnut ikinä kysyä että kuinka paljon noita vitamiineja saa syödä päivässä.. Ja D-vitamiinin tarve nyt on suomessa aivan ymmärrettävä, sitä kun täällä ei saa kuin purkista talviaikaan..

meillä syödään monipuolista ruokaa,lihaa,kasviksia,vihanneksia ja hedelmiä,ruisleipää ja maitoa jne jne. purkista annetaan lisänä d-vitamiini, ei siinä lasten muita vitamiineja ja hivenaineita tarvii nappina syödä jos on terveellinen ruokavalio

Yhteistyössä