Eipä tullu gyneltä hyviä uutisia ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Puolivuotta alavatsavaivoja ja kierto sekaisin. Aina ku oon saanu varattua ajan, on vuoto alkanut ja aika on pitänyt perua. Nyt viimeaikoina vatsakivut olleet sitä luokkaa että kaksinkerroin pitää olla.

Yllättäen, runsaan painonpudotuksen jälkeen toisessa munasarjassa todella paha pco, munasarja turvonnut ja täynnä tyhjiä rakkuloita. Kohdun limakalvo 15mm vaikka vasta kp 13.

Primolutit nyt aluksi ja sitten kolmea hormonia sisältävät e-pillerit, ja jos ei vuodot normalisoidu kuukaudessa ja kivut häviä, niin otetaan kohdusta koepala sekä molemmista munasarjoista, jottei löydy mitään pahempaa (näin sanoi tohtori). Voi vittu. Mitähän sekin sitten tarkoittaa.

Aargh. Mä en olis uskonu. Vuosi sitten tarkastuksessa normaalit munasarjat, nyt ei.

Öö miks ei vuodon aikana voinu käydä gynellä?

Toivottavasti nyt korjaantuisi pelkillä lääkkeillä.

Mulla löyty yllättäen vuositarkastuksessa iso yli 10 cm halkasijaltaan oleva kysta tms. munasarjasta vaikka vuos aikasemmin ollu mitään... pikaseen leikkaukseen meni ja kyllä oli pitkät ajat odottaa tietoa mahdollisista huonoista uutisista... onneks oli ihan tavan kysta.

Runsaiden vuotojen aikana vaikeampi tutkia onko jotain muuta tms. Näin sanottiin. Aika monta kertaa jouduin perumaan menon.

No, ennenkaikkea, jos nuo kivut hellittäis. Lääkäri piti sitä outona että mun alavatsa on niinkin kipeä ollu, ei toki mahdotonta ku munasarja niin turvoksissa, mut kuitenki et koko ajan ollu kipeä.

Yhteistyössä