eka ultra ohi, olikohan ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanne s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hanne s

Vieras
Hei,
osaisko joku viisaampi avittaa kun en voi tähän aikaan soittaa neuvolaan ja muutenkin nolottaa kun on niiiiiiin pihalla näistä jutuista....:)
Olin päivällä ekassa ultrassa. Neuvolan (eli menkkojen) mukaan nyt ois 13+3, ultrassa vastasi viikkoja 12+2, oli kooltaan 5.6cm.
Niin että onkos se nyt ihan oikeen kokonen kun jollain sivustolla törmäsin faktaan että rv 12 pitäis olla noin 9 cm kokoinen? Meinaan aika iso heitto koossa sitte.
Ja turvotus oli 1.2, eikös se ole ihan normaali?
Oltiin miehen kanssa molemmat niin täpinöissä ku ekan kerran nähtiin vauva ettei juurikaan muistettu huolella kuunnella mitä lääkäri puhui. Ja nyt tulikin pelkotila... olen vähän stressikimppu tän raskauden kanssa, mikä on tyhmää, toivottavasti menee pikkuhiljaa ohi.
JOtkut on ilmeisesti nähneet ultrassa sormia ja varpaitakin... Ei meidän kuvissa näy edes käsiä ja jalkoja...??
Jos joku osaisi vastailla olisin supersuperkiitollinen!!!!

En ole asiantuntija, mutta luulenpa että kaikki on ihan ok. Kyllä ultraaja olisi jotain sanonut löytäessään jotain epänormaalia.

Ultrakuvat ovat vielä tässä vaiheessa aika epämääräisiä ja ihan tuurista ja ultraajasta on kiinni, millaisen muotokuvan sieltä ottaa.

Meillä oli aika sekava eka ultrakäynti. Uudet laitteet, ultraaja ei halunnut keskustella toimenpiteen aikana, kun halusi keskittyä hommaan. Lopulta meillä ei ollut aikaa enää kysellä mitään kun saatuani pikkarit jalkaan seuraava seisoi jo ovella...

Mutta soita huomenna joko sinne missä ultrattiin tai omaan neuvolaan. Itse en saanut mitään tietoja niskaturvotuksen arvoista ja kokonaismitankin mieheni kysyi ovensuulta erikseen kun oltiin lähdössä.

Nukkuukaa vaan rauhassa yön yli ja ota huomenna selvää.

Vointeja ja mielenrauhaa!
T:Manna ja masuasukki 15+2

MOIKKADEI! Nou hätä! Mä olin niskaturvotuksessa aivan samoilla viikoilla eli 12+2 ja kokoa vaavin alulla oli silloin 5.5 cm. Mäkin hermostuin kun luin monesta eri jutuista,että vaavini olisi ollut jotenkin liian pieni. Kaikki oli kuitenki aivan normaalia ja vaaveissa on jo noillakin viikoilla paljon eroavaisuuksia. Ja ne erot jatkuvat koko raskauden ajan. Turvotusta oli myös sama 1.2 mm ja sekin on aivan normaali ja hyvä tulos.Meillä vauvan pään ja keskivartalon lisäksi näkyi jalkojen ja käsien tyngät.En usko että kukaan erottaisi sormia tai varpaita vielä tossa vaiheessa. Ota ihan rauhallisesti,sulla on kaikki aivan niin kuin pitääkin! Mulla on nyt viikkoja 31 ja vieläkin olen monesti kysymysmerkkinä monestakin eri asiasta,sitten vaan soittelen neuvolaan...ei ole mitään niin typerää kysymystä,mitä sieltä ei voi kysyä! ONNEA ;-)

Heips,
mun mielestä ihan turhaan murehdit. Teidän asukki on ilmeisesti saanut alkunsa vasta vähän myöhemmin ja siksi on pienempi ja käsittääkseni tuo mitta on pää-perämitta. Siihen ku laskee jalat mukaan niin sit on vajaa 9cm eli ihan oikeen kokonen on. Mulla asukki oli ultrassa 6,7mm siis viikkoja oli 12+5.
Meillä kans turvotusta oli 1,2, joka on ihan normaali tulos. Yläraja taitaa häilyä jossain 3mm pintaan vähän paikasta riippuen.
Ei meilläkään siinä ultrassa mitään sormia tai varpaita erottanu. Jalat ja kädet kylläkin.
Älä turhaan stressaa (vaikka se on vaikeaa olla miettimättä asioita). En itsekään osaa olla kovin rennosti tän raskauden suhteen.. =)

Onnea odotukseen!

ja Toukka 11+3. Meillä oli eka ultra rv 10+2 ja toukka oli 3.76cm:n kokoinen. Näkeekö niskarturvotusluvun ultrakuvista? Mietin onko 85 tai 110 mm juuri tuo niskaturvotusluku.

Hortensialle: Turvotuksen arvoa ei näy kuvista, mutta se pitäisi olla merkitty neuvolakorttiisi. Alle 3 mm on normaali arvo, jos on sen yli niin saa mahdollisuuden jatkotutkimuksiin.

Sikiön pituus ultrassa mitataan päästä peppuun, eli ns. pää-perämitta. Siihen lisäksi jalat niin tulee kokonaispituus. 56 mm on täysin keskiverto = normaali pää-perämitta viikolla 12+.

Täältä löytyy käyrät mm. pää-perämitalle ja lakimitalle, asiaa ja taulukko niskaturvotuksesta ja paaaljon muuta (mm. todella hyvä raskauskiekko jossa tietoja sikiöstä):

http://www.tekay.fi/index.php

Edellisiin lisäten, ettei hedelmöitysaika päivälleen tule esille kuukautisista lasketusta ajasta. Hedelmöitys on voinut tapahtua viikon tai muutaman päivän myöhemmin kuin oletetaan. Se selittää tuon pienen eron. Kaikki ihan ok. Onnea matkaan.

Voi paljon kiitoksia teille kaikille vastauksista!!
Tuli paljon rauhallisempi mieli, enköhän nyt osaa taas (hetken) ottaa rennommin... Loistavia keksintöjä nämä palstat. kiitos!!

Yhteistyössä