Moi
Mun pitäs mennä ekaa kertaa gynelle mutta mua jännittää ihan hirveesti.
Voisitteko kertoa asiallisesti mitä kaikkea tehdään, kuinka pitää riisua, kuinka kauvan joutuu olemaan ilman vaatteita, ym
Ole ihan huoleti, kyllä lääkäri hoitaa homman hienotunteisesti ja kertoo kyllä, mitä sinun tulee tehdä. Sano ihan aluksi, että olet ensikertalainen ja jännität hirveästi. Et ole suinkaan ainoa, vaan jokainen meistä kokee sen tilanteen aluksi hermoillen ja jännittäen.
Ei sinun tarvitse olla alasti, vaan pöksyt otetaan pois tutkimuksen ajaksi. Jor hirveästi ujostelet, laita väljä hame yllesi, niin saat sen nopeasti peittämään itseäsi. Lääkäri näkee niin tuhansia pöksyttömiä pyllyjä, jotta häntä se ei todellakaan hätkäytä!! Sehän on heidän työtään ihan siinä kuin kaupan kassan.
Sinulle tehdään siis sisätutkimus alapään kautta, jotta nähdään, missä kunnossa sisäelimesi ovat, otetaan ehkä samalla näyte limakalvoilta pumpulipuikkoon sivellen. Lääkäri tunnustelee sinua ja kyselee, koskeeko johonkin kohtaan. Jos olet neitsyt, toimenpide on vieläkin varovaisempi.
Mikään ei tee kipeää ja jos tekee, se kertoo lääkärille, mitä hänen mahdollisesti pitää tutkia tarkemmin ja mitä kokeita ehkä ottaa. Lääkärin sormet tuntevat, minkä kokoisia esim. munasarjasi ovat, kohdun koon jne. Laajentamalla emätintä, sen kuntoa voidaan tarkastella ja ottaa näytteet.
Jotkut pelottelevat juuri tuolla laajentajalla, mutta se ei todellakaan koske, jollet voimallisesti pane hanttiin jännittämällä paikkasi kun sitä sovitetaan paikalleen.
Jos pystyt olemaan rento, kaikki käy helpoiten. Opettele siis rentoutumaan selälläsi maaaten polvet koukussa. Tutkimuspöydällä ollaan juuri siten. Ja kuten sanottu, lääkäri ohjaa sinua sekä kertoo kaiken aikaa, mitä tekee.
En ede muista, kuinka monta kertaa minulle on nuo tutkimukset tehty, sillä vuosia on kertynyt. Ikinä se ei ole ollut kivuliasta eikä ikävää, sillä gynet osaavat hommansa niin teknisesti kuin inhimillisestikin.