Ekaa odottavat; milloin maha alkoi näkyä?

  • Viestiketjun aloittaja rv 17 ja näkyy!
  • Ensimmäinen viesti
snippis
Itselläni oli alkuraskaudesta kamalaa turvotusta, nyt kyllä tuntuu ihan se oikea vauva masu kovasti puskevan esille. Mieheni huomaa että maha pyöristynyt, mutta muiden seurassa pukeudun mahd peittävästi kun emme asiasta vielä ole kertoneet. Pyrin käyttämään vaan löysiä housuja kun tuntuu että kaikki puristavat ja on tukala olo.

Onnea kaikille nyt odottaville mammoille loppuraskauteen:)
 
Pallo
Mulla menossa seitsemäs viikko ja alkaa jo näkyä! Turvotus nimittäin. Olen tosi pieni (alle 160 cm) ja hoikka ja urheilullinen. Yleensäkin mussa näkyy jokaikinen ylimääräinen suupala. Esim. jos on tullut viikonloppuna herkuteltua, niin se kyllä näkyy. Lisäksi olen nyt ollut flunssainen (raskauden takia?) enkä ole päässyt kunnolla liikkumaan, niin olo on kyllä tosi pallomainen.

Tiukimpia farkkuja en todellakaan voi enää laittaa päälle. Oon yrittänyt pitää töissä mustia yläosia, kun ei nyt ihan vielä huvittais kaikille kertoa. Legginsit auttaa myös asiaa.

Tää maha-asia on kyllä niin hassu, kun toisista näkee heti ja toisista ei millään. Luonnostaan pyöreä työkaverini ei edes äitiyslomalle jäädessään näyttänyt yhtään siltä, että olisi raskaana - omalta itseltään vain.
 
Kissaemo12
Ekan kolmanneksen lopulta eteenpäin näkyi maha ensin turvotuksena, jota kyllä jotenki sai hallittua juomalla ja activialla. Tässäpä tämä on vähitellen muuttunut vauvamahaksi eikä missään vaiheessa pienentynyt enää. Nyt on 24+jotain ja pari viikkoa on ollut niin ilmeinen, että on uskaltanu kaikki tulla onnittelemaan, vaikkei ois muuten ollut puhetta tästä. Yks kaveri kysyi heti, että onko näitä yks vai kaks tulossa, aika iso kupu tässä vaiheessa on.
 
meaaa
Mulla nousi paino alkuraskaudessa huimat 6 kiloa kun söin pahoinvointiin. Sen(kin) takia jouduin jo viikolla 14 ostamaan äitiysfarkut kun muut painoivat alavatsalta. Vkosta 16 näkyi masu alasti ollessa, mutta vaatteet päällä oikeastaan vasta viikolla 20-21.
 
Sannasu
ei vaikka viikkoja 16.5. Aivan littana vatta. Ainut mistä voin tuntea olevani edes raskaana on rinnat jotka suurentuneet ja nännit tummuneet. Kaikki kuitenkin hyvin, sydänäänet kuulluu ja vilkas pikkunen siellä jossain köllöttelee, mutta vatsa siis aivan lituska. Jo kovasti haluaisin sen näkyvän..edes itselle
 
odottaja88
Itse odotan innolla että vatsa tulisi itselle edes huomattavaksi . Alku taipaleella ollaan vasta. Rv 9+ . Mielen kiinnolla odotan kun maha kasvaa-kuinka hankalax/haastavaksi tms tämä p-tuolis istuminen muodostuu. (p- tuolis ollut nyt 4v).
 
Halla
Minulla, 163/60kg kolmikymppisellä naisella on ollut jo heti RV 4:llä turvotusta alavatsassa. Menkat joista tuo raskaus lasketaan,alkoi 1.12, puolivälissä kuuta hedelmöitys ja 28.12 oli jo selkeä plussa raskaustestissä. Aavistuksen selkeämpi viiva vielä parin päivän päästä toisessa testissä. Jo silloin vähän osasin turvotuksesta, alavatsan kummallisesta "nipistelystä" ja tissien turpoamisesta ja pingotuksesta aavistella testitulosta ja ollut turvonnut siitä lähtien aina vaan enemmän, mutta mitään inhottavia raskausoireita ei kyllä ole tullut vielä. Nyt siis alkamassa rv 5 vasta.
 

Yhteistyössä