Ekaluokkalainen ei uskalla ajaa polkupyörällä, vaikka pidän kiinni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Lapsi oppi jo kertaalleen ajamaan ilman apupyöriä, muttei enää suostu mitenkään, mutta silti itkee kun pyörä laitetaan varastoon. Oli tosi raskasta opettaa ekallakin kertaa, juoksin kilsakaupalla pyörän rinnalla pitäen repusta yms. kiinni, kunnes jonkun aikaa ajeli pitämättä. Mitään dramaattista ei tapahtunut, en muista olisiko jonkun naarmun saanut, mutta ei tosiaan suostu ajamaan vaikka haluaisikin. Mulla on pinna tuon asian kanssa jo niin kireällä, etten tiedä, että onko musta enää tuon likan opettajaksi. Annanko vaan olla?

Meillä tytöllä ongelmia karkeamotoriikassa, ja oppi pyöräilemään ilman appareita vasta 8-vuotiaana. Oltiin kentällä pyöräilemässä ties kuinka monetta kertaa, ja taas valitti kun hän ei osaa eikä halua harjoitella. Kun olimme tulleet samasta syystä sinne jo neljän vuoden ajan lähes joka arkipäivä, ilmoitin, että mä en jaksa tulla tänne tän pyörän kans kattelees kun sä teet hiekkakakkuja. Jos sulla ei oo mitään innostusta opetella, niin sitte sä et kai opettele. Eli vähän ehkä kiehahti :D

Neiti sitten halusi, että mä pidän kiinni ja hän ajaa. Laskin irti kuitenkin ja likka jatko matkaansa. Meinas kyljelleen kaatua kun huomas, että olin jo aika matkan päässä :O

En silti suosittele, että nuin muksulle sanoisi. On vaan sellanen, että eikö ne muksut pyöräile kolmannella luokalla ja melkovauhtia kaikenmoiset matkat?
Ehdottaisit, että "minusta sinä osaisit kyllä jo ajaa tuolla pyörällä, jos sä vaan haluat, kun sä olet ajanut aikaisemminkin."

Jos meinaa oma käämi palaa, back off. Ja sitte mieti keinoja mitkä sulta luontuu, eli vaikka pienempiä aikoja mut joka päivä. Usein pitäis tehdä, vaikkei pitkää aikaa, mut mielenterveyden puitteissa tietty, mutten siitä tulee yhtä tuskaa jos sille alat pärähdellä.

Saisi hakea pyörän varastosta itse ja ajaa, tai olla ajamatta.

Minen jaksais lähteä mihinkään "haluan ajaa...eiku ei sittenkään...byäää, älä vie pyörää varastoon"- pelleilyihin. Kun kyse on vain pyöräilystä kuitenkin, ei mistään pakollisesta.

Yhteistyössä