Ekaluokkalainen ja ET-tunnit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitinen"

Vieras
Mitä lapsesi ET-tunneilla on opetettu? Saako lapsesi sieltä läksyjä vai tekevätkö kaiken tunneilla? Oletko saanut mitään materiaalia kotiin nähtäväksi? Onko ihan ET-kirja käytössä?

Itsellä ekaluokkalainen käy ET-tunneilla ja olisi kiva jos sieltä edes joskus tulisi jotain kotiinkin, jotta näkisi mitä he tunneilla tekevät.

Kun itse kävin koulua, niin emme muuten saaneet kirjoja kotiin vaan niitä käytettiin vain koulussa, eikä läksyjä tullut. Varmasti riippuu opettajan motivaatiostakin, miten vakavana aineena et:tä pitää.

Kun itse kävin koulua, niin emme muuten saaneet kirjoja kotiin vaan niitä käytettiin vain koulussa, eikä läksyjä tullut. Varmasti riippuu opettajan motivaatiostakin, miten vakavana aineena et:tä pitää.

Juuri tuota "vakavuutta" ajattelinkin. Todella toivon, että asioita käsitellään kunnolla eikä tunnit ole vain sellaista, että kunhan nyt jotain tekevät niiden kanssa ketkä eivät ole uskonnontunneilla.

Ei läksyjä, joskus vihkotehtäviä. Vihko käytössä, alakoulussa porfoliotyyppinen.Meillä lapset kehuneet ET:n antia. Alakoululaisen mielestä pitäisi olla aineena kaikille. On itse suulas puhuja joten pitää et:n keskusteluista. Kehuu opea ja ryhmän jäseniä, arvostaa jonkun ryhmäläisten kriittisen ja pohtivan ajattelun taitoja. Ei ymmärrä uskonnon jutuista mitään. Vanhempi oli haka et:ssä yläkoulussa: tuntui tajuttoman hyvältä. Kriittisiä molemmat uskonnon asioita kohtaan.

Meillä ei ole tullut vielä 1 ja 2 -luokilla ollenkaan läksyjä et:stä eikä uskonnosta (vanhempi kävi 4 luokkaan asti uskonnon tunneilla, nuorempi aloitti heti et:ssä), eikä kummastakaan tullut myös kirjoja kotiin.

[QUOTE="äitinen";29823435]Juuri tuota "vakavuutta" ajattelinkin. Todella toivon, että asioita käsitellään kunnolla eikä tunnit ole vain sellaista, että kunhan nyt jotain tekevät niiden kanssa ketkä eivät ole uskonnontunneilla.[/QUOTE]

nojaa, eipä ne alkuopetuksessa juuri mitään järkevää yleensä tee uskonnossakaan. niihön se yleensä menee, että vähän jutellaan ja sitten piirrellään joku kuva vihkoon. Harva ope kai siitä läksyä antaa (lukuunottamatta ehkä jotain 'tuo kuva itsestäsi vauvana'-juttuja)

ETssä ei oikein hyviä kirjoja ole.

mitäpä jos kysyisit lapselta: "mitäs tänään ETssä teitte?"

Yhteistyössä