Ekaluokkalainen sai sitten tappouhkauksen koulumatkalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten on kasvatettu lapsi, joka huutelee pienemmilleen koulumatkalla "mä tapan sut, jos kävelet tästä ohi!"?
Sama poika huuteli myös leikkipuistossa muille lapsille "jos katottekaan tänne, niin mä hakkaan teidät".

Kolmasluokkalainen vasta. Ei taida olla kovinkaan turvallisesta kodista.

Oma ekaluokkalainen tuli koulusta eilen ja kertoi tuosta "tappouhkauksesta". Tokaluokkalainen tuli myös vähän sen jälkeen ja kertoi tuon saman pojan haukkuneen kotimatkalla rumilla nimityksillä tyttöä ja hänen kaveriaan. Ihan ilman syytä, vain sen takia, että sattuiat kävelemään ohi.

Käskin olla välittämättä, jos ei kimppuun käy. Mennä vain ohi, ilman et reagoi mitenkään tuon pojan puheisiin.

Mitenkähän tuohon voisi puuttua? Varmasti on opettajilla yms jo tietoa tuon pojan käytöksestä, kun koulussakin on kuulemma ongelmia jatkuvasti.

"Käskin olla välittämättä, jos ei kimppuun käy. Mennä vain ohi, ilman et reagoi mitenkään tuon pojan puheisiin. "

VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNN!

"varmasti joku muu hoitaa tämän niin mun ei tarvii, kyllä se opettajakin varmaan tietää mitä koulumatkoilla tapahtuu ja senhän se velvollisuus on hoitaa...." blaa blaa blaa

sen ekaluokkalaisenko tuohon pitäis puuttua ja saada selkäänsä?

Mun mielestä äiti ohjeisti ihan oikein, ettei reagoi siihen tyyppiin vaan menee vaan ohi.
Aikuiset sitten saavat puuttua tuohon.

Ap, soita ihmeessä kouluun asiasta. Vaikka niillä oliskin jo tieto siitä, niin saavat lisää syytä puuttua asiaan kun tulee valituksia.

Koulussa on jatkuvasti ongelmia tuon pojan kanssa. Ainakin 5.luokkalaiseni on kertonut, et jatkuvasti on jotain ja opet tietää asiasta.

Huutelee kaikille mitä sattuu ja on ongelmaperheestä.

Moikka, Hyvä neuvo on se että sanoo lapsille että ei välitä pojasta ja usein ne jättävät rauhaan ainakin hetkeksi. pojalla ei taida hyvin kotonakaan mennä!!! Ei todellakaan ole kivaa pienistä lapsista tuollainen. Opettajille kouluun ilmoitus,opettajatkin on varmasti saanut jo tarpeekseen! jos jatkuu ni sosiali viranomasille tieto pojasta (pojan nimen saa selville kyllä helposti jossei tiedä sitä) kyllä ne asialle jotain tekevät.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;26981642:
sen ekaluokkalaisenko tuohon pitäis puuttua ja saada selkäänsä?

Mun mielestä äiti ohjeisti ihan oikein, ettei reagoi siihen tyyppiin vaan menee vaan ohi.
Aikuiset sitten saavat puuttua tuohon.

Ap, soita ihmeessä kouluun asiasta. Vaikka niillä oliskin jo tieto siitä, niin saavat lisää syytä puuttua asiaan kun tulee valituksia.

Miksi ei aikuiset ihmiset kykene selvittämään näitä asioita keskenään?
MIKSI se jätetään koulun vastuulle, opettajalle joka esim. koulumatkan kiusaamisista tietää kaikkein vähiten?

Opettajan on vaikea puuttua tilanteeseen jos ei itse ole kiusaamista nähnyt tai missään tilanteessa sitä todistanut.

Mä ainakin pyrkisin sen lopettamaan nyt ja heti!
Yrittäisin kaikkeni selvittää lapsen vanhempien tiedot jotta voin soittaa ja kertoa mitä heidän lapsensa puuhaa, mahdollisesti heidän tietämättään.

Mä en käsitä miksi vanhemmat on niin kädettömiä kiusaamisen kanssa ja sitten ihmetellään miksi asiat on niin huonosti,huoh!

[QUOTE="vierAS";26981617]"Käskin olla välittämättä, jos ei kimppuun käy. Mennä vain ohi, ilman et reagoi mitenkään tuon pojan puheisiin. "

VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNN!

"varmasti joku muu hoitaa tämän niin mun ei tarvii, kyllä se opettajakin varmaan tietää mitä koulumatkoilla tapahtuu ja senhän se velvollisuus on hoitaa...." blaa blaa blaa[/QUOTE]

Mitä se auttaa, jos pieni ekaluokkalainen alkaa vänkyttämään isommalle vastaan? Saa vaan selkäänsä. Eikö ole parempi mennä vain ohi, eikä reagoida mitenkään. Tai tuo tokaluokkalainen, mitä hänkään asialle voisi?

Laitan Wilman kautta viestiä rehtorille asiasta, niin taitaa olla helpointa.

Viimevuonna, tyttö oli ekalla. Saman luokkalaiset pojat välillä "jahtasi" tyttöjä ja huuteli mm noita tappojuttua. (tyttö koki myös tuon jahtaamisen epämiellyttävänä silloin tällöin, ei siis aina)

Samana päivänä kun sain tuosta huutelusta tietää laitoin opettajalle viestiä ja opettaja otti pojat puhutteluun seuraavana päivänä. Eikä näitä huuteluita tullut sen jälkeen.
Tosin, tässä tapauksessa tiesin ketkä pojat oli huudellut kun tyttö kertoi.

Aina kannattaa ilmoittaa opettajalle, ettei sitten joskus ole liian myöhäistä... :/

[QUOTE="vieras";26981692]Mitä se auttaa, jos pieni ekaluokkalainen alkaa vänkyttämään isommalle vastaan? Saa vaan selkäänsä. Eikö ole parempi mennä vain ohi, eikä reagoida mitenkään. Tai tuo tokaluokkalainen, mitä hänkään asialle voisi?

Laitan Wilman kautta viestiä rehtorille asiasta, niin taitaa olla helpointa.[/QUOTE]

Jokaiselle kiusatulle on annettu fiksu vanhemman ohje "Älä välitä", SE EI AUTA ASIAAN!

Kiusaaja jatkaa touhujaan ja nössökkä vanhemmat vaan soittelee opettajille ja rehtorille kun ei itse uskalleta soittaa sille pojan vanhemmille ja vaatia sen touhun loppumista välittömästi!

Kiusatuilla lapsilla ei ole toivoakaan jos edes aikuinen ihminen,äiti, ei uskalla asiaan puuttua OIKEASTI!

[QUOTE="vieras";26981683]Miksi ei aikuiset ihmiset kykene selvittämään näitä asioita keskenään?
MIKSI se jätetään koulun vastuulle, opettajalle joka esim. koulumatkan kiusaamisista tietää kaikkein vähiten?

Opettajan on vaikea puuttua tilanteeseen jos ei itse ole kiusaamista nähnyt tai missään tilanteessa sitä todistanut.

Mä ainakin pyrkisin sen lopettamaan nyt ja heti!
Yrittäisin kaikkeni selvittää lapsen vanhempien tiedot jotta voin soittaa ja kertoa mitä heidän lapsensa puuhaa, mahdollisesti heidän tietämättään.

Mä en käsitä miksi vanhemmat on niin kädettömiä kiusaamisen kanssa ja sitten ihmetellään miksi asiat on niin huonosti,huoh![/QUOTE]

Kyllä meidän koulu puuttui laajasti kun 5 luokkalainen alkoi sohia koulukaveriaan puukolla kotimatkalla. Tietenkin asia on hoidettu poliisin puolelta myös ja sosiaalitoimi hoitaa sitten loput kun alaikäisestä on kyse. Koulu järjesti esimerkiksi ajan koulupsykologille jos oli silminnäkijä sanut traumoja siitä. Mielestäni koulun tulee tietää koulumatkoilla tapahtuneesta kiusaamisesta vaikka nyt lain mukaan eivät puuttuisi asiaan.

Kyllä meidän koulu puuttui laajasti kun 5 luokkalainen alkoi sohia koulukaveriaan puukolla kotimatkalla. Tietenkin asia on hoidettu poliisin puolelta myös ja sosiaalitoimi hoitaa sitten loput kun alaikäisestä on kyse. Koulu järjesti esimerkiksi ajan koulupsykologille jos oli silminnäkijä sanut traumoja siitä. Mielestäni koulun tulee tietää koulumatkoilla tapahtuneesta kiusaamisesta vaikka nyt lain mukaan eivät puuttuisi asiaan.

Kuvaamasi tilanne on hieman eri vakavuusasteeltaan kuin rumien huutelu koulumatkalla..

Mutta joo, te voitte sinne opeille ja rehtoreille mailailla miten haluatte, mä olen luvannut itselleni jo aikoja sitten etten minkäänasteista kiusaamista oman lapseni kohdalla tule katselemaan sitä yhtä kertaa enempää.

Tässäkin tapauksessa kirjoituksen mukaan koulu tietää pojan olevan häirikkö ja kiusaaja, odotellaan vaan että kerääntyy tarpeeksi kiusaamistapauksia jotta asiaan pystytään puuttumaan.
Tosi kiva niille lapsille jotka joutuu tuon tilaston täyttämään.

Minusta tuo "älä välitä" auttaa lasta siinä, ettei saa turpiin tuolta pojalta. En tarkoita, etteikö asiaan pitäisi puuttua muutenkin, mut ei noiden omien kannata missään nimessä alkaa tuota poika ärsyttämään lisää noissa tilanteissa vaan mennä vain ohi/pois siitä tilanteesta. Sitä tarkoitin tuolla "älä välitä"-jutulla.

Ja jos et sattunut huomaamaan, niin kysyin myös aloituksessa, et "Mitenkähän tuohon voisi puuttua?"

Tämä siis tuolle toiselle "vieraalle"

[QUOTE="vieras";26981656]Koulussa on jatkuvasti ongelmia tuon pojan kanssa. Ainakin 5.luokkalaiseni on kertonut, et jatkuvasti on jotain ja opet tietää asiasta.

Huutelee kaikille mitä sattuu ja on ongelmaperheestä.[/QUOTE]

Ilmoita sinäkin näistä tapauksista. Kun tarpeeksi tulee valituksia, niin koulun on lopulta pakko toimia ja siirtää tyyppi jonnekin muualle tai vaikkapa ottaa lapsi huostaan.

Menin omaa ekaluokkalaista hakemaan yhtenä päivänä, niin naapuriluokan ekaluokkalainen kovaan ääneen huusi "minä tuun huomenna kouluun ja tapan teidän kaikki" - onneksi heidän oma opettajansa kuuli tämän ja otti pojan heti puhutteluun luokkaan.
Mutta aika kamalaa kuultavaa yleensäkin ja vielä noin pienen ihmisen suusta! Surullista :(

[QUOTE="Sanna";26981853]Ilmoita sinäkin näistä tapauksista. Kun tarpeeksi tulee valituksia, niin koulun on lopulta pakko toimia ja siirtää tyyppi jonnekin muualle tai vaikkapa ottaa lapsi huostaan.[/QUOTE]

Tokaluokkalainen tulikin jo koulusta ja oli kertonut opettajalleen molemmista jutuista. Mut laitan vielä viestiäkin samasta.

Yhteistyössä