Ekaluokkalaisen iltarytmi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
Miten teidän ekaluokkalaisten ilta rytmitetään? Läksyt, ruoka, kaverit ym? Mun lapsella on pari kaveria jotka tulevat pyytämään leikkimään tai tulevat kylään melkein saman tien kun lapseni on päässyt kotiin. Haluaisin että laps tekis läksyt ja söis ja lähtis sitten vasta kavereiden kanssa. Toisaalta tulen vasta viiden jälkeen kotiin joten leikkiaikaa ei kovin paljoa jäis kun koulujutut ym pitäis vielä tarkistaa ennen iltatoimia ... Mistä sais pari tuntia lisäaikaa iltaan ;).

ensin välipala ja läksyt, järjestys riippuu siitä onko nälkä heti vai hetkenpäästä, sitten saa mennä ulos. Sisälle 5-6 maissa kun on ruoka. Takas ulos ja puol 8 sisälle, iltapala, pesut ja nukkumaan.

ensin välipala ja läksyt, järjestys riippuu siitä onko nälkä heti vai hetkenpäästä, sitten saa mennä ulos. Sisälle 5-6 maissa kun on ruoka. Takas ulos ja puol 8 sisälle, iltapala, pesut ja nukkumaan.

Näin meilläkin. Pian lapsi menee kulun jälkeen iltapäiväkerhoon ja toivon kovasti, että siellä hoidetaan läksyt, kuten olen ainakin ymmärtänyt... Muuten menee kyllä illalla tappeluksi.

Ok, teillä tuntuu olevan pitempi ilta kun meillä. Mun laps on iltapäivähoidossa ja haetaan sieltä useinmiten neljän jälkeen, jos mä haen niin kello on ainakin viis tai vähän yli.

meillä nelos ja vitos-luokkalaiset koululaiset. jos on kavereita tulossa,niin meillä voi myös tehdä läksyt yhdessä :) mä katson siinä samalla että varmasti on tehty. laitan välipalat sun muut. joskus ruuankin.
mutta joissain tapauksissa oon ollut lapsen kaverin vanhempaan yhteydessä miten toimisin kussakin tilanteessa. näin lasten kavereiden vanhemmat tietävät kanssa missä heidän lapsensa liikkuu ja mikä on systeemi.
jos kaveri tulee siinä vaiheessa että oman lapsen läksyt on tehty, vieras lapsi leikkii sen aikaa meillä, että oma lapsi on läksyt tehnyt :) meillä on aikaa lasten kavereille, ja joskus on tehty jopa niin että on sovittu lasten ja kavereiden vanhempien kanssa tietty päivä viikosta, mikä on kaveri-päivä. silloin voi läksytkin tehdä illemmalla jos ei muuten sovi. :)

Näin meilläkin. Pian lapsi menee kulun jälkeen iltapäiväkerhoon ja toivon kovasti, että siellä hoidetaan läksyt, kuten olen ainakin ymmärtänyt... Muuten menee kyllä illalla tappeluksi.

Iltapäiväkerhossa ei hoideta läksyjä. Ne ovat lapsen kodin vastuulla. Jossakin iltiksissä on mahdollista tehdä läksyt, mutta suurin osa iltiksistä on niin rauhattomia ja meluisia paikkoja, ettei läksyjenteko onnistu.

[QUOTE="vieras";24440038]meillä nelos ja vitos-luokkalaiset koululaiset. jos on kavereita tulossa,niin meillä voi myös tehdä läksyt yhdessä :) mä katson siinä samalla että varmasti on tehty. laitan välipalat sun muut. joskus ruuankin.
mutta joissain tapauksissa oon ollut lapsen kaverin vanhempaan yhteydessä miten toimisin kussakin tilanteessa. näin lasten kavereiden vanhemmat tietävät kanssa missä heidän lapsensa liikkuu ja mikä on systeemi.
jos kaveri tulee siinä vaiheessa että oman lapsen läksyt on tehty, vieras lapsi leikkii sen aikaa meillä, että oma lapsi on läksyt tehnyt :) meillä on aikaa lasten kavereille, ja joskus on tehty jopa niin että on sovittu lasten ja kavereiden vanhempien kanssa tietty päivä viikosta, mikä on kaveri-päivä. silloin voi läksytkin tehdä illemmalla jos ei muuten sovi. :)[/QUOTE]

korjaus: siis että jos kaveri tulee siinä viaheessa, että oman lapsen läksyt on tekeMÄTTÄ, vieras lapsi leikkii sen aikaa että oma lapsi on läksyt tehnyt....

[QUOTE="vieras";24440057]korjaus: siis että jos kaveri tulee siinä viaheessa, että oman lapsen läksyt on tekeMÄTTÄ, vieras lapsi leikkii sen aikaa että oma lapsi on läksyt tehnyt....[/QUOTE]

ei oo tosi mikä kirjoitusvihesuma... :D
siis että jos kaveri tulee siinä VAIheessa.... :D

[QUOTE="vieras";24440067]ei oo tosi mikä kirjoitusvihesuma... :D
siis että jos kaveri tulee siinä VAIheessa.... :D[/QUOTE]

On se hyvä ettei kaikki muutkaan äidit oo täydellisiä :D.

Yhteistyössä