ekaluokkalaisen kesäloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuttis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuttis

Vieras
Miten olette järjestelleet asian kun esikoinen päättää ekan luokan ja alkaa kesälomat ja itse olette töissä? Onko lapsukainen päivät koyksin kotosalla, rientääkö isovanhemmat/ystävät avuksi, lapsi leireilemään, vai kuinka?? Ihan hölmöä sekin että vanhemmista toinen on kesäkuun ja toinen heinäkuun lomalla. Eikä edes onnistuisi joka työpaikassa näinkään..

olen järjestänyt mieheni kanssa niin että toinen on kesäkuun lomalla ja toinen heinäkuun, elokuun päiville ennen koulun alkua on hälyytetty isovanhemmat paikalla.

Kolmas kesä edessä kun palkkaan kotiin hoitajan, otan siis myös nuoremman pois pk:sta kesäksi

Naapurikunnassa on kiva siellä on kesäsiirtola toimintaa ala-asteikäisille 2vkoa
aamulla bussi hakee klo 8.00 ja tuo takaisin klo 16.00 joka arkipäivä.
Ja maksu on pieni

Jos vaikka vanhemmat pitäisivät lomansa niin, että 2 viikkoa olisivat "yhteisellä" lomalla ja 2 viikkoa erikseen...(jos vanhemmilla vaikkapa on se 20 lomapäivää...)

Meillä auttelee mummut ja papat. Hiukan harjoitellaan jo yksinoloakin :) . Olemme molemmat niin liki töissä, että pääsemme ruokkiksilla tarkistamaan pojan kuulumiset ja kännyä käytellään myös.

Meillä ekaluokkalainen oli yksin kotona. Mies joutui pitämään suurimman osan lomastaan jo toukokuussa ja minä olin sitten heinä-elokuussa. Tänä kesänä mies yrittää jäädä lomalle juhannukselta ja minä pidän lomani sitten miehen loman jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiti Kuikka:
Mä en yhtään tiiä.Ajattelin et jollekkin leirille vois ainakin hakea mut en tiiä sit kun lapsi on yökastelija...miten se sit toimis,alkaako muut kiusaa jne.
Aika paljon varmaan joutu olee yksin kotona..

Joo, leirit voi olla aika raskaitakin noin pienille ja jos vielä jotain pulmaa niin eihän se sit lomalta tunnu. Ja nekin on yleensä kai vaan jotain viikon mittaisia..

meillä ekaluokkalainen lähtee koulun loputtua kolmeksi viikoksi maalle mun vanhempien luokse.mies menee nuorempien kanssa perässä juhannuksena ja tulevat heinäkuun alussa kotia,minulla alkaa loma heinäkuun toisesta viikosta ja olen lasten kanssa koulun alkuun kotona.

Yhteistyössä