P
pienten koululaisten äiti
Vieras
Meillä ekaluokkalaisella koulumatkaa n 2kilometriä/suunta. Suht turvallinen reitti, kävelytietä suurimmaksi osaksi, pari pientä pätkää hiljaista autotietä ja 3 isompaa tien ylitystä. Ei kuulu kyydityksen piiriin koska matka alle 3 kilometriä. Sinänsä tuo matka ei ole ongelma koska yleensä olen kotona laittamassa matkaan/saattelemassa kouluun tai sitten menee aamulla aamuhoitoon josta sitten kyyti koululle. Itse olen nyt opettanut että kävellen mennään, tulee samalla hyötyliikuntaa sekä lapsille että äidille. Nyt sitten sain vain "ohjeen" yhdeltä tutulta että pitäisi "vaatia" sitä kyytiä, että tuon ikäisille kuuluisi koulukyyti. Varmaan tuo kyytiasia järjestyisikin (pienempi sisarus pääsee kyydillä eskariin) mutta itsellä vähän sellanen ristiriitanen olo että olenko aivan kamala, sadistinen äiti kun pistän lapset (nuorempikin kävelee jos menevät samaan aikaan kouluun) kävelemään kouluun enkä "taistele" tai "vaadi" kyydityksistä. Niin paljon kuin nykyäänkin puhutaan tuosta lasten kasvavasta ylipaino-ongelmista kun joka paikkaan kuljetaan autolla. Onko tuo kaksi kilsaa mitenkään kohtuuton matka kävellen kulkea 7- ja (6-) vuotiaalle?