Ekaluokkalaisen uusi kaveri :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Pojalla on uusi kaveri joka tottunut kotonaan siihen ettei mitään sääntöjä tarvitse noudattaa :( ja käyttäytyy sen mukaan.
Jos se on meillä niin saa vahtia ettei käy joka kaapilla tutkimassa.
Eilen sanoi lähtiessään klo 18.45 että mun olis pitänyt olla jo viideltä kotona. Mä oli ihan että täh.... se sano vaan :"Ei se mitään, ei ne mulle mitään tee. Mä en saa ruokaa mutta haen kaapista sitten keksejä".
Naapurit kertoivat että on n.4vuotiaasta asti ulkoillut yksin , ajanut pyörällä pitkin kyliä.
Oma poikakin ihmettelee sen touhuja usein . Toivottavasti eilähde mukaan sen toilailuihin :(

Meillä 5,5vee ei todellakaan ulkoile yksin, asutaan siis kerrostalossa.
Mitä jos ap soittaisi sille pojan äidille? Ehkä heilläkin on ongelmia pojan tottelemattomuuden suhteen? Jos osaisit aina heivata pojan pois teiltä kun on kotiinmenoaika :)

Ettekö hyvät ihmiset ole ollenkaan yhteydessä lapsenne kavereiden vanhempiin, varsinkin kun on pienemmistä kyse? Eikö olisi kätevää vaihtaa puhelinnumeroita ja sopia sitten kyläilystä, kotiintuloajoista, syömisistä jne?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ettekö hyvät ihmiset ole ollenkaan yhteydessä lapsenne kavereiden vanhempiin, varsinkin kun on pienemmistä kyse? Eikö olisi kätevää vaihtaa puhelinnumeroita ja sopia sitten kyläilystä, kotiintuloajoista, syömisistä jne?

Joo olishan se.
Vanhempia en ole ikinä edes nähnyt.
Eivät olleet vanhempainillassa, eivät ole halunneet laittaa nimiään ja yhteystietojaan listaan jota ope keräsi että me vanhemmat voitais olla yhteyksissä keskenämme.
Pojan isovanhemmat olen nähnyt kerran ja ne oli aika vaisuja. Silloin annon oman numeroni heille jotta vanhemmat voi soitella, pojat kuitenkin viettää aika paljon aikaa keskenään. Mitään ei ole kuulunut.
Tuntuvat olevan eristäytyneitä jostain syystä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo olishan se.
Eivät olleet vanhempainillassa, eivät ole halunneet laittaa nimiään ja yhteystietojaan listaan jota ope keräsi että me vanhemmat voitais olla yhteyksissä keskenämme.
Pojan isovanhemmat olen nähnyt kerran ja ne oli aika vaisuja. Silloin annon oman numeroni heille jotta vanhemmat voi soitella, pojat kuitenkin viettää aika paljon aikaa keskenään. Mitään ei ole kuulunut.

Ihan kuin puhuisit myös minunkin lapseni kaverista sillä erotuksella että on tyttö ;)
Vanhempia ei kiinnosta ja lapsikin käyttäytyy miten sattuu niin meillä kuin muillakin lapsi kavereillaan,kukaan ei tiedä lapsen vanhempien numeroa ja muksu mennä viilettää miten sattuu,kuin myös saanut olla yksinään pihalla jo 4vanhana vai olisiko peräti 3vanhana :(

Joo olishan se.

:O Et ole edes nähnyt?!?! Minun mukulat ei mene tuon ikäsenä yhteenkään perheeseen kyläilemään, ennekuin minä olen käynyt tutustumis kahveella ja kattomassa mikä on perheen meininki! Ja näin tekee joka ainut äiti, jonka tunnen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo olishan se.

:O Et ole edes nähnyt?!?! Minun mukulat ei mene tuon ikäsenä yhteenkään perheeseen kyläilemään, ennekuin minä olen käynyt tutustumis kahveella ja kattomassa mikä on perheen meininki! Ja näin tekee joka ainut äiti, jonka tunnen.

Siis mun poika ei ole käynyt heillä kotona.
Ovat aina meillä tai ulkona leikkimässä. Eipä kaveri ole edes pyytänyt kotiinsa ja en todellakaan olisi päästänytkään näillä nykyisillä tiedoilla perheestä ja heidän käytöstavoistaan.

En yleesä valikoi tai sorsi jotkuta lapseni kaveria mutta nyt kohta iskee äidille nirsouskohtaus päälle.
Hiljaa toivon mielessäni että poika itse jättäisi moisen kaverin :(
Onneksi pojalla on pajon muitakin ystäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
sun koti, sun säännöt. teet lapselle selväksi, että silloin kun hän teillä, sun säännöt ovat voimassa. mielettömän yksinkertaista. ja toimii.

Joo, näin se onkin mutta mä joudun vahtimaan ja palauttamaan ruotuun tätä vierasta enemmän kuin 4vuotiasta ja hänen samanikäisiä kavereitaan :(
Ei jaksaisi , viitsisi kasvattaa toisten lasta tavoille .

sun koti, sun säännöt. teet lapselle selväksi, että silloin kun hän teillä, sun säännöt ovat voimassa. mielettömän yksinkertaista. ja toimii.

Joo, näin se onkin mutta mä joudun vahtimaan ja palauttamaan ruotuun tätä vierasta enemmän kuin 4vuotiasta ja hänen samanikäisiä kavereitaan :(

jos et sinä, niin kuka sitten. jos kotonaan ei kukaan puutu. teet asian kerta heitolla selväksi. että teille ei ole tulemista, jos ei tottele. teet hänelle ison palveluksen ja hän tulee muistamaan sinua lämmöllä. lapsia kasvattaa koko kylä. voimia.

Tällaiset kommentit on minusta surullisia etenkin kun kertomasi perusteella sinänsä poika kuullostaa ihan normaalilta pieneltä miehen alulta. Olisi mielenkiintoista kuulla, että minkälaisia kavereita tällä poikasi kaverilla pitäsi sitten olla.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Tällaiset kommentit on minusta surullisia etenkin kun kertomasi perusteella sinänsä poika kuullostaa ihan normaalilta pieneltä miehen alulta. Olisi mielenkiintoista kuulla, että minkälaisia kavereita tällä poikasi kaverilla pitäsi sitten olla.

minustakin juuri tämä kaveri tarvitsisi mallia siitä, millainen on normaali perheen säännöt ja rytmi. tuntisin itse olevani etuoikeutettu, jos voisin kasvattaa näin muitakin kuin omiani.

jos et sinä, niin kuka sitten. jos kotonaan ei kukaan puutu. teet asian kerta heitolla selväksi. että teille ei ole tulemista, jos ei tottele. teet hänelle ison palveluksen ja hän tulee muistamaan sinua lämmöllä. lapsia kasvattaa koko kylä. voimia.

Tässä täysin samaa mieltä.
Meillä pojan yksi kaveri naapurista,tuossa pihalla ollessa ja täällä meillä aina lällätteli takaisin meidän pojalle että minäpäs saan kun poika kielsi ettei meillä saa tuollaista tehdä.
Ei minun tarvinnut kuin muutaman kerran oikaista että meillä ei tuollaista tehdä,siihen ei ole lupaa kenelläkään.Niin johan loppui.

Yhteistyössä