[QUOTE="Hopping";22204220]Mä en oo nähnyt tarpeelliseksi asettaa mitään sääntöjä. En tiedä, ehkä mut on sitten siunattu harvinaisen hyvätapaisella lapsella, mutta 10-vuotiaan ikään on päässyt aiheuttamatta sen suurempia laskuja kuin 5e/kuukaudessa ja on osannut hyvin itse arvioida kenen numeroita puhelimeensa "hamstrata" (lue: ystäviensä ja sukulaistensa). En oikein osaa ymmärtää tuota, että sen sijaan että lähdettäisiin siitä oletuksesta, että lapsella on järkeä päässä, lähdetäänkin siitä oletuksesta, että ellei hän ole tiukan narun päässä, hän käyttäytyy kuin päätön kana. Ja pyydän anteeksi heti etukäteen, että sanon näin suoraan. En ole mikään vapaan kasvatuksen kannattaja, mutta...noh, kuten jo sanoin, ehkä mua on siunattu sellaisella muksulla, joka päästää äitinsä helpolla.
Onneksi.[/QUOTE]
Mun tyttö on kyllä hyvinkin luotettava, ja saa olla aika vapaasti monenkin asian suhteen. Ei ole aiheuttanut (vielä!
) harmaita hiuksia meille ja tekee mitä äiti tai iskä käskee. Silti jostain syystä vaan tykkään, että kun hän on kotona (tai siis illat/viikonloput lähinnä), on puhelin hyllyllä suljettuna, ja haluan tietää kenelle hän soittelee. Haluan, että hän menee kaverin oven taakse pyytämään tätä ulos, sen sijaan että soittaisi, tai että hänelle soitettaisiin. En osaa oikein edes selittää, miksi haluan tietää hyvinkin tarkkaan kenen kanssa hän liikkuu ja on tekemisissä.
Mun tyttö on kyllä hyvinkin luotettava, ja saa olla aika vapaasti monenkin asian suhteen. Ei ole aiheuttanut (vielä!