Ekassa ultrassa käyty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Niin kuin aiemmin täälläkin pähkäilin, että milläköhän viikolla mennään. Kuukautiset ei sitten ihan pitäneet paikkaansa. Tai sitten kierto ei ole niin säännöllinen (enpä ole koskaan sitä seurannut)

Mutta 11 vko muuttui 13+2

Maha-asukki touhusi oikein kunnolla. Oli ultraajallakin välillä vaikeuksia saada otetuksi mittoja :). Seulontaan en lähtenyt mukaan (ja myöhäistähän se olisikin jo ollut kun oltiin pidemmällä mitä luultiin), mutta niskaturvotuksen mittasi joka tapauksessa. Eikä siinäkään mitään hälyyttävää ollut.

Pitkään jaksoi ultrata ja meille tarkkaan näyttää ja selittää. Kovasti pikkuinen suutaan aukoi ja heilutteli nyrkkejä ja jalkoja. Aivan ihanaa oli :heart:

Toista kun kahden ensimäisen kanssa. Missä ultraaja ei katsellut kuin hetken eikä meille pahemmin esitellyt tai selitellyt mitään.

Mutta näillä näkyminen terve pikkuinen siellä kasvaa. Nyt odottelemaan rakenneultraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Kiitos :D. Kyllä se vaan on niin ihmeellisen ihana kokemus. Etenkin kun kuulee että kaikki on hyvin.

Jep!Eihän sulla sitten ole pitkä kärvistely rakenteeseenkaan.. :heart:

No ei tartte ei. Etenkin kun "hypättiin" 2 viikoa eteenpäin. Taitaa muuten olla miun kierto niin kiero, kun tämä oli kolmas ultra missä raskaus oli 2 vko pitemmällä. Aiemmin vaan eivät laskettua siirtäneet. Mutta 2 aiempaa lasta syntyi aikasta tarkalleen ultran laskettuna päivänä.

Juu tuo eteenpäin siirtyminen on oikein mieluisa yllätys, mulla prkl siirty 3vko taaksepäin ja sekös otti päähän..

Ohho! no empä ihmettele yhtään, että moinen harmitti... Empä kyllä ole aiemmin kuullut, että taakse päin oltaisiin menty ainakaan noin huimasti. Mutta empä ole myöskään paljoa asiaan perhetynytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Onneksi olkoon! Itse jo odottelen malttamattomana ensi maanantaita kun sama reissu edessä :)

Kerroppa sitten miten teillä meni =)

Juuh :D Meilläkin tämä on kolmas kerta ja jotenkin jännittää vielä enemmän kun aikaisemmin :D

Sinäkin?!? Ite olin eilen jo ihan hermona. Kolmas meilläkin. Ensimäisten kanssa ei moista jännitystä ollut. Innostusta vaan.

Juu tuo eteenpäin siirtyminen on oikein mieluisa yllätys, mulla prkl siirty 3vko taaksepäin ja sekös otti päähän..

Ohho! no empä ihmettele yhtään, että moinen harmitti... Empä kyllä ole aiemmin kuullut, että taakse päin oltaisiin menty ainakaan noin huimasti. Mutta empä ole myöskään paljoa asiaan perhetynytkään.

Joo no ovulaatio on ilmeisesti ollut myöhässä, tosin sitä on nyt arvottu, vekslattu ja ihmetelty, mutta la:ta ei ole muutettu, ultrahoitaja sano vaan että varaudu synnyttää pari vko ennen la:ta, tuskin on täyttä aikaa mahassa..Et ottaa nyt sit taas selvää.. :p

:flower: Onnea:) Meillä eka ultra kahden viikon päästä. Ekassa raskaudessa hedelmöityspäivä oli tiedossa koska olimme lapsettomuushoidoissa. Neiti syntyikin sitten laskettuna päivänä eli tarkka tyttö:)

Joo no ovulaatio on ilmeisesti ollut myöhässä, tosin sitä on nyt arvottu, vekslattu ja ihmetelty, mutta la:ta ei ole muutettu, ultrahoitaja sano vaan että varaudu synnyttää pari vko ennen la:ta, tuskin on täyttä aikaa mahassa..Et ottaa nyt sit taas selvää.. :p

Minulla esikoisesta siirrettiin kanssa laskettu aika kaksi viikkoa. Eli alussa oli menkkojen mukaan 19.10 ja sitten ultrassa tuli uudeksi lasketuksi ajaksi 2.11. Poika päätti tulla maailmaan vasta 17.11 :D

Kivaa että vääntävät ja kääntävät tuollalailla. Mutta hyvä, että "varoitti" mahdollisesti aiemmasta synnytyksestä. Se 2 viikoakin on kuitenkin aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mihin seulontaan et lähtenyt mukaan?

Ihan siihen perusseulaan niskaturvotus systeemi verikokeineen jne...

Mut mittasihan se niskaturvotuksen...?

Joo mittas joka tapauksessa. Sanoikin, vaikka ei seulointaan lähdetty mukaan varmaankin kuitenkin haluttaisi tietää jos niskapoimussa on jotai hälyyttävää.

Itse lähden mukaan siihe seulaan. Ymmärsin neuvolan puheista, että sitten lasketaan verinäytteen, äidin iän ja niskaturvotuksen mukaan se down-riski. Eli mittavat kyllä niskaturvotuksenkin.

Joo mittas joka tapauksessa. Sanoikin, vaikka ei seulointaan lähdetty mukaan varmaankin kuitenkin haluttaisi tietää jos niskapoimussa on jotai hälyyttävää.

No juuri niin, se on sitä seulontaa.

Yhteistyössä