Ekat kaverisynttärit (4v) tulossa ja mä olen pihalla... jännittää miten toimia. Vinkkejä kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Niin että kaverisynttäreitä pukkaa... oikeastaan naapurinlapsia kaikki.
sisarukset 7v poika, 5v tyttö ja 2,5v poika (ollaan paljon tekemisissä)
vähemmän kavereita 5vpoika ja 4v tyttö
ja vielä tuntemattomia 4v ja 2 v pojat
päivähoidosta 4v tyttö.
Ja meidän 4v ja 2,5v pojat.
Ohjelma?
Ongintaa? Kaikille sama pussi esim. superpallo, tikkari ja joku tarrajuttu/magneettijuttu..??

Aasinhännän/jonkun muun eläimen hännän/korvan kiinnitystä?
Jotain muuta ohjelmaa?

Mä ajattelin, että 2 tuntia saisivat olla, onko liikaa, riittääkö 1,5 h? Ja voinko pyytää vain tuomaan lapset etteivät äidit jäisi vai pitääkö mun antaa mahdollisuus äitien jäämiseen?

Tarjoilu - ajattelin että väsäisin jonkun tiskin/hampurilaisbaarin josta sais hampurilaisen ostaa leikkirahoilla... Ja sitten pöytään suoltikkuja, suolakaloja.
Makeaa saisi olla itsetehdyt tikkarit, eli kuorrutan nonparelleilla vaahtokarkkeja ja laitan tikun nokkaan, keksejä ja sitten pieni kakku, kalakakku.

Koristelisin talon kala-aiheilla ja ilmapalloilla. Käyttäisin kertakäyttöastioita. Juomia olis pillimehut.

Onko nää nyt liikaa käytettyjä ideoita? Ehdottakaa ja kommentoikaa. Itsellä ei kokemusta kaverisynttäreiden järjestämisestä, kerran oon ollut auttamassa 7v synttäreillä, joten aika heikko kokemus.

Joo, mä ajattelin, että saisivat jäädä juuri tuon takia että ovat niin pieniä lapsia. Ja sitten se, että eri asia nähdä pihalla ja leikkiä yhdessä kun vanhemmat on kanssa yhdessä tekemisissä kuin se, että jäisi "vieraan" naisen kotiin ilman omaa turvahenkilöä. :)
Mutta mites tää muu härpäkkä tässä?
Miten lahjojen antaminen on järjestetty muilla? Onko se vaan niin että tullessa annetaan?

Tulet tarvitsemaan aikuisten apua kun joukossa on parivuotiaita.
Joten heidän vanhempansa voisivat jäädä.

Aika hankalaa on keksiä ohjelmaa joka kiinnostaa kaksivuotiasta ja seitsemänvuotiasta. Tarjoilut sen sijaan kuulostavat oikein hyviltä! Poika muistaa vielä vuoden päästä yhden kaverin synttärit joissa oli juuri tuollainen hodarikioski tms.

2 tuntia on ihan hyvä aika. Ja kannattaa miettiä pari ohjelmanumeroa valmiiksi mutta jättää lapsille mahdollisuus leikkiä vapaasti. Ottaa ohjelmat käyttöön jos näyttää että tarvitaan eli muuten ei leikki lähde sujumaan tai meno riehaantuu liiaksi. Mun mielestä onginnat/muut kavereiden lahjonnat ei oo mitenkään välttämätöntä mutta jos jotain laittaa niin noin pienille on varminta pistää kaikille sama. Tarjoilut kuulostaa hyvälle.

Yksi helppo ohjelmanumero on muumiointi. Annat lapsille muutaman vessapaperirullan ja saavat kieritellä ne jonkun aikuisen ympärillä. Toimi ainakin meillä viime vuonna melko samanlaisen ikäjakauman omaaville juhlavieraille. Erityisen hauskaa kun lopuksi muumio leväyttää kädet ja kuoriutuu.

10 lasta saa aikaan melkoisen hulinan, varaudu siihen! Kannattaa tosiaan miettiä jotain leikkejä ja ohjelmaa valmiiksi, vaikka niin, että nyt avataan lahjat on ohjelmanumero 1 ja kakun syönti nro 2 jne. Onginta on ihan kiva, sopiihyvin eri ikäisille. Sit vois ajatella, että noi parivuotiaat leikkis vaikka keskenään legoilla äitiensä/ yhden äidin valvonnassa ja vähän isommille jotain leikkiä.

2 tuntia on yleensä aika hyvä kesto juhlille.

Yleensä lapset ovat tulleet meille ilman vanhempiaan, mutta kun porukassa on mukana noinkin nuoria (2v) niin he eivät välttämättä uskalla jäädä vieraaseen paikkaan ilman äitiä tai isää. Anna siis lasten vanhempien itse valita jäävätkö vai jättävätkö vaan lapsensa juhlille.

Meillä lastenkutsut on mennyt yleensä suurinpiirtein seuraavanlaisella ohjelmalla:
- alkuun lahjojen jako (meillä se on aina "ohjelmanumero" esim pullonpyörityksenä ja jokainen antaa lahjansa vuorollaan ja kaikki näkevät mitä paketeista tulee)
- sitten herkkupöytään
- sitten vapaata leikkiaikaa
- sitten narunveto, aarteen etsintä tms josta kaikki saavat yllätyspussinsa
Ohjattua ohjelmaa kannattaa olla mietittynä ja valmisteltuna, mutta jos vapaa leikki sujuu hyvin, ei kannata keskeyttää kivoja leikkejä liian monella aikuisen ohjaamalla toiminnalla.

Hei, hienoja ideoita tulee. Todellakin kun on kyse noin suuresta ikäjakaumasta niin täytyy ottaa huomioon kaikki.
Mä ajattelin juuri, etten ymppää liikaa leikkejä ettei siitä tule mitään natsimeininkiä ettei lapset pääse yhtään leikkii muiden leluilla, sehän myös tuon ikäisiä kiinnostaa - muiden lelut! :)

Toi muumio juttu vois olla ihan kiva, jos saisin mieheni suostuu, koska se pääsis sitten hyvin kuoriutuu sieltä ulos ja "pelotella" lapsia. siitä tosin voi syntyä kaaos kun kaikki lähtee eri suuntiin juokseen.

Yhteistyössä