Ekat kaverisynttärit... vinkkejä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxx"

Vieras
Esikoinen täyttää kohta 6 v ja ekaa kertaa pitäisi järjestää kaverisynttärit. Vinkkejä, kiitos!! :)

Kuinka monta vierasta olette yleensä kutsuneet? Ja suunnilleen millä prosentilla noihin osallistutaan yleensä, siis jos kutsun vaikka 10 vierasta niin voinko olettaa että 5 tulee? Tietysti mahdoton ennustaa, mutta yleensä. Eskarikavereitaan tyttö varmaan kutsuisi, mutta kun ryhmässä on yli 20 lasta niin kaikkia ei voi mitenkään kutsua.

Millaista ohjelmaa ja kuinka paljon, mä en ole mikään kovin hyvä vetämään leikkejä yms? Mutta karkaako homma käsistä ilman mitään ohjelmaa?

Millaista tarjoilua? Kannattaako esim. kakkua väsätä, vai lähdenkö sipsiä ja karkkia -pohjalta?

Onko nykyisin tapana väsätä vieraille jotkut pussukat tms?

Ihan mitkä vaan vinkit on tosi tervetulleita! :)

Kannattanee varautua siihen, että vieraaksi saapuu myös lauma palstamammoja lapsiaan vahtimaan. Se kun tuntuu olevan ihan yleistä ja hyväksyttävää toimintaa tällä palstalla, vrt. toinen ketju. :whistle:

Mä mietin yleensä jotain helppoja leikkejä varalle, jos leikit ei muuten suju esim. tuolipiiri, avaimen piilotus jne... mutta harvoin niitä on joutunu ottamaan aikaa tappamaan. Kakku on meillä kelvannu ihan hyvin ja lisäksi karkkia ja keksiä, menonia, viinirypäleitä tms. Meillä on ollu yleensä vain 4-5 vierasta kun lapelle on ne riittäneet ja kaikki ovet yleensä tulleet kutsuille. Jonkun pussukan olen yleensä väsänny kaikille lapsille niin vieraille kuin omillekin.

Kiitos vastauksesta. :) Mullakin oli mielessä n. 5 vierasta, mietin vaan sitä että jos kutsun vaan viisi ja kukaan ei tulekaan. :( Tuo avaimen piilotus oli hyvä idea, kiitos! :) Meillä on aika ahtaat tilat joten tuolipiiriä en taida pistää pystyyn.

[QUOTE="Vieras";24741413]Kannattanee varautua siihen, että vieraaksi saapuu myös lauma palstamammoja lapsiaan vahtimaan. Se kun tuntuu olevan ihan yleistä ja hyväksyttävää toimintaa tällä palstalla, vrt. toinen ketju. :whistle:[/QUOTE]

Ei 6-vuotiaita yleensä enää jäädä synttäreille vahtimaan, vaan vanhemmat ovat vaan tyytyväisiä, että saavat pari tuntia omaa shoppailurauhaa tms. hyvä kun muistavat tulla hakemaan ajallaan pois. Jos joku vanhempi tuppautuu mukaan, niin voi kyllä ihan kohteliaasti hänelle sanoa, että eiköhän ne pärjätä ilman äitiä pari tuntia.

[QUOTE="jaa";24741487]että jäätälö varmaan menisi paremmin kuin täytekakku.[/QUOTE]

Taidankin tehdä näin. :) Säästyn kakun väsäämiseltä, kun luultavasti joka tapauksessa jäätelö olisi mieluisampaa.

Meille on kutsuttu 5-8 lasta kotiin kaverisynttäreille (ja ulkoistetuille synttäreille 15, kun ei itse tarvinnut olla paimentamassa sitä laumaa :D ). Useimpina vuosina kaikki kutsutut ovat tulleet, noilta 15 lapsen synttäreiltä 2 jäi pois mutta heidän vanhempansa ilmoittivat siitä hyvissä ajoin.

Täytekakku ei tee kauppansa kaverisynttäreillä, tämän havainnon olen tehnyt ja samaa olen ystäviltäni kuullut. Mutta jäätelökakku menee viimeistä pisaraa myöten. Olen itse väsännyt jäätelökakkuja litran jädepaketeista strösselin, kastikkeen ja karkkien avulla. En ole järin taitava, mutta lapsille on hyvin kelvannut :). Lisäksi on ollut popcornia ja sipsiä, keksejä, karkkia, pullaa...juomaksi mehua ja/tai limpparia.

Ohjelmassa on ollut pullonpyöritystä lahjoja avatessa, aasin häntää, vettä kengässä, avaimen piilotusta, yms. Vapaata leikkiä myös tottakai.

Meillä harrastetaan myös paheksuttuja kaverilahjoja, eli jokainen vieras on lähtiessään saanut pienen kiitospussukan.

Joka synttäreillä on ollut joku teema. Tytöllä on ollut prinsessajuhlat (vierailla prinsessa-asut myös, ja askartelimme yhdessä sellaiset linnanneito-päähineet), viidakon eläimet-teema, pojalla merirosvo ja seuraavaksi kuulemma haluaa naamiaisjuhlat.

No mulla on kaks kantapään kautta opittua neuvoa:
1.älä turhaan siivoa ennen kaverisynttäreitä. lapset ei piittaa onko justiin siivottua vai ei ja kämppä on joka tapauksessa sotkuinen juhlien jälkeen.
2.Jos mahdollista, ulkoista synttärit jonnekin,esim hoplopiin tms. ei maksa paljoa enempää kuin teemajuhlat kaikkine härpäkkeineen ja säästyt monelta vaivalta.

Tuo "älä siivoa" oli muuten hyvä vinkki. :D En ainakaan viimeisen päälle ala puunaamaan, normaali siivous saa riittää.

Ulkoistaminen ei oikein onnistu... täällä ei ole mitään paikkaa lähettyvillä. Lähimpään Hoplopiin on n. 50 km.

Yhteistyössä