Hae Anna.fi-sivustolta

ekat kuukautiset

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä A, 03.11.2005.

1. Virkke Vierailija

Mikä ihmeen into on tuoda tänne sellaisia tapoja, jotka ei ole meidän kulttuuriin koskaan kuuluneet? "Kun sielläkin tällaista juhlitaan..." Siis missä? Jossain Afrikan maassa?

Hyvänen aika, mehän ollaan ihan oma maamme ja kansamme. Pidetään nyt hyvä ihme kiinni omasta kulttuuristamme edes jossain asioissa, nyt kun muutenkin näytetään pelkäävän mamujen muuttavan koko yhteiskunnan mullin mallin. Pitääkö vapaaehtoisesti alkaa juhlia jotain heidän tapojaan?

Meillä vietetään esim. nimipäiviä, mitkä on monissa muissa maissa ja kulttuureissa ihan tuntematon käsite. Meillä on myös sellainen hieno juttu, kuin itsenäisyyspäivä, jota voidaan juhlia ihan oikeana päivänä eikä vain epämääräisenä ilmiönä, niin kuin vaikkapa Ruotsissa, jossa ei ole mitään eritysitä itsenäisyyspäivää. He kun ovat vain aina olleet olemassa, milloin isommassa milloin pienemmässä "koossa."

2. vierailija Vierailija

Itse olisin kuollut häpeästä jos äitini olisi järjestänyt minulle juhlat. Äitini kertoi, että isoäitini oli kertonut kaikille, että nyt ne menkat alkoivat ja isot juhlatkin oli pidetty. Olen ylpeä äidistäni, kun hän selvisi siitä hyvin.
    Itselleni kuukautiset ovat riesa, vaikka tarkoittaa, että lapsia voi saada.
    t. nainen jolla kuukautiset olleet 10 vuotta ja raskaana

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari