Ekat vauvan liikkeet esikoisen kohdalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Milloin olette tunteneet ensimmäiset liikeet ja osasitteko yhdistää ne heti vauvan liikkeiksi? Mua tässä arveluttaa kun olevinaan tunsin viikko sitten (vko17) ja nyt ei taas mitään.. Kuvittelenko vaan?? Semmosta poksuntaa tuolla missä vois ajatella että suoli tekee temppujaan:)

Mites sit kun olen tuntenut niitä viime viikolla ja nyt kun kuulostelen ei mitään moneen päivään. Tarvisko olla huolissaan tai vaan odotella useampi päivä? Tää on esikoinen niin en tiedä miten usein niitä kuuluu tuntea tässä vaiheessa, joka päivä?

Just noilla viikoilla mäkin tunsin semmosta poksuntaa tai ihan ku kalan pyrstö olis huitassu mahassa :D Siitä ne sitte lähtee voimistumaan :heart:

Muoks* Eikä tosiaan heti tunnu koko aikaa tai edes päivittäin...

Mulla myös esikoinen massussa ja juuri noilla main tunsin ekat selvät vauvan potkut, aikaisemmin olin tuntevinani jotain, mutta en voi vannoa olivatko oikeasti potkuja vai vaan mun toiveajattelua. Ekoja potkuja kun alkoi tuntemaan, saattoi olla päivä tai parikin välissä ettei tuntenut mitään ja on kuulemma ihan normaalia. Nyt rv 21+1 ja kova melske masussa päivittäin, edelleenkään tosin liikkeet ei tunnu mahan päältä, luultavasti koska mulla on kiitettävästi läskiä tuossa niinkuin eristeenä.

Ekasta rv 17-18 välillä. Ja sit saattoi olla useampi päivä väliä etten tuntenut mitään. Toisesta ja kolmannesta hiukka aikasemmin ja nyt neljännestä "vasta" ekat liikkeet tunsin rv 18+0, nyt 19+1 meneillään ja toisen kerran tunsin liikkeitä eilen, eli viikko oli tossa väliä kun en tuntenut mitään. Epäilen et mulla ois istukka tuossa edessä =)

Ekassa raskaudessa liikkeet tuntui jo 13+5 viikolta, viikolla 16 ne tunsi hyvin jo mieskin, siitä viikon päästä ne näkyivät ulospäin. Olin tosi hoikka kun aloin odottaa. Tuntui että vauva oli aina ihan ihon "pinnassa" .

Toisessa raskaudessa yllätyksekseni liikkeitä sain odotella pidempään vaikka olin yhtä hoikka kuin esikoisenkin odotuksen alussa. Vasta rv 20 alkoi tuntua jotain, oikeastaan koko raskaus oli hiljaisempi :D Istukka oli kiinnittynyt siten että vauva potki tuonne mahaan sisällepäin alussa...

Yhteistyössä