EKKS pelkopoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NoVelaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NoVelaton

Vieras
Heissan!

Kertokaa kokemuksia EKKS:n pelkopolista. Miule jäi todella pahat traumat ekasta synnytyksestä ja toivottavasti pikku kakkonen tulee maailmaan sektiolla. Haluaisin nyt jo etukäteen tietää millainen paikka tuo pelkopoli on!

Minä olisin myös kiinnostunut EKKS:n pelkopolista. Toista ei olla uskallettu edes pistää vielä alulle, kun jäi pahat pelot aikaisemmasta synnytyksestä. Onkohan miten vaikea saada sektio?

En osaa ekks pelkopolista sanoa mutta itse pelkopolilla käyneenä voin vaan todeta sen että vaikeaa se on, siis synnytyspelon takia sektion saaminen. Mutta kannattaa sinne mennä, avoimin syrämmin. Ja vielä teitä tuomitsematta kerron että mulla oli aivan jumalattoman kamalat synnytykset takana, ja kolmannen lapsen päätin haluta sektiolla. Eipä muuten lähtenyt sillä pelot eikä sektio ollut yhtään "kivempi", saatikka helpompi. :/

Repesin ekassa synnytyksessä pahasti ja muistan vielä miten pahalta tuntui kun vauvan sydänäänet heikkeni. Sain siis 3. asteen repeämät, vieläkin on vaivoja vaikka synnytyksestä on reilusti yli puoli vuotta. Onko hyvät perustelut jos sanon että pelkään että vauva kärsii hapenpuutteesta ja että itse repeän vielä pahemmin kuin aikaisemmin?

Uskon että sektio ei ole helppoa. Haluaisin kuitenkin että ei tarvitsisi pelätä vauvan puolesta. Olin itse huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen enkä oikein muistakaan mitään parista ekasta kuukaudesta. Tämä johtui juuri siitä järkytyksestä minkä synnytys aiheutti sekä siitä että veren hukan takia olin tosi väsynyt. Vauvalla onneksi kaikki ok!

En varmaankaan tule toipumaan ennalleen niin pelottaa kuinka kävisi toisen synnytyksen kanssa. Pitääkö se pikkukakkonen unohtaa!?

Tämä ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta kuitenkin osastoon C3
http://www.esaimaa.fi/Uutiset---Uutiset-maakunnasta/2008/11/16/Moni+synnytt%E4v%E4+%E4iti+on+kokenut+pettymyksi%E4+keskussairaalassa/200816140646/5

Yhteistyössä