eksän katkeruus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Olen niin väsynyt mieheni eks-vaimoon.Mies jätti vaimonsa 7
vuotta sitten ja tämä ei anna sitä anteeksi.Miehen 12 vuotias
poika asuu meillä eksvaimon juomisen takia.
Tämä eksä käyttää ihan kylmästi lasta peli nappulana.Ei esim.
kesällä suostu aina palauttamaan lasta niin kun on sovittu.
Silloin tuntuu että vihaan tätä naista kun hän pahoittaa lapsen
mielen.Perjantaina poika odotti koko päivän että äiti soittaisi ja
sopisi millä bussilla poika tulee.No äiti ei soittanut,kun kysyin
tekstiviestillä syytä,tämä äiti ilmoittaa että koska mieheni on
loukannut häntä.Yritin sitten viellä että jos hän edes soittaisi pojalle,
niin ei hän ei kuulemma meidän pillin mukaan pyöri.Tämä ei todellakaan ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun näin käy.
Mieheni on yhteishuoltajuussopimusta noudattanut ja yrittänyt kaikin
tavoin saada rauhan eksän ja hänen välilleen mutta mikään ei auta.
Ihan hirveetä yrittää selittää pojalle miksi äiti ei soita.Miten voi
lapsen äiti olla niin kylmä ja tunteeton ihminen?

Miehesi exä on alkoholisti ja he toimivat ja ajattelavat kokonaan eri tavalla kuin ns. tavalliset ihmiset. Alkoholistit eivät ilkeydessään ole samalla tavalla ilkeitä kuin "normaali ilkeä ja katkera" ihminen / exä, sillä taustalla on alkoholismi; se on fyysinen riippuvuus, se aiheuttaa muutoksia jo ihan aivotasolla. Ajatuksen kulku on siis erilaisempi. varsin omanlainen.

Oletteko olleet yhteydessä AA-puoleen, lasta voisi auttaa ja helpottaa kun ymmärtää äidin toiminnan taustalla olevan alkoholismin.

En puolustele toimintaa tai hyväksy sitä, eikä se ole lievempää vain siksi että kyseessä' on alkoholisti. Taustalla oleva toiminta, syys-seuraus-ajattelu menee eri tavalla alkoholisteilla. Maallikkokommentti, sivusta olen seurannut vastaavanlaista etäisää, joka onneksi palautti lapset sovitusti, mutta muuten kaikki meni vaikeamman kautta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 09:45 alkoholisti kirjoitti:
Miehesi exä on alkoholisti ja he toimivat ja ajattelavat kokonaan eri tavalla kuin ns. tavalliset ihmiset. Alkoholistit eivät ilkeydessään ole samalla tavalla ilkeitä kuin "normaali ilkeä ja katkera" ihminen / exä, sillä taustalla on alkoholismi; se on fyysinen riippuvuus, se aiheuttaa muutoksia jo ihan aivotasolla. Ajatuksen kulku on siis erilaisempi. varsin omanlainen.

Oletteko olleet yhteydessä AA-puoleen, lasta voisi auttaa ja helpottaa kun ymmärtää äidin toiminnan taustalla olevan alkoholismin.

En puolustele toimintaa tai hyväksy sitä, eikä se ole lievempää vain siksi että kyseessä' on alkoholisti. Taustalla oleva toiminta, syys-seuraus-ajattelu menee eri tavalla alkoholisteilla. Maallikkokommentti, sivusta olen seurannut vastaavanlaista etäisää, joka onneksi palautti lapset sovitusti, mutta muuten kaikki meni vaikeamman kautta.
Eilen poika huusi minulle että kaikki on minun syytä että äitikin on
sanonut niin.Se tuntui todella pahalta.Minusta tuntuu että poika
syyttää myös itseään.
Olenkin miettinyt uskaltaisinko mieheni kanssa selittää pojalle että
äiti ei ole ihan terve.Minua tosin pelottaa miten poika reagoi,onko se
liian vaikeata ymmärtää.

Yleensä lapset syyttävätkin itseään mitä kummallisimmista asioista.. mutta kun ei toisen pään sisään näe.
Jos olisin tilanteessasi, hankkisin ajan kunnan perheneuvolaan, keskusteluapua paitsi itselle ja miehelle ennenkaikkea lapselle!!

Yhteistyössä