Elä nyt näiden kanssa perk....

Katherine Wheel

Aktiivinen jäsen
27.01.2005
17 604
0
36
Meidän tytöllä on ollut samanikäinen (6v) somalityttö kaverina. Nyt tyttö tuli kertomaan, että tää "kaveri" ja pari muuta somalityttöä haukkuvat häntä ja käskevät häipymään pihalta. Menin sitten ulos kyselemään että mikäs on homman nimi, miksi haukutaan jne. Siinä jutusteltiin, ja kun ihmettelin että ettekös te ole "Liisan"kanssa ihan hyviä kavereitakin, että miks haukutaan, niin tää tyttö sanoi ei olla, äiti kieltänyt leikkimästä "Liisan" kanssa, hän saa leikkiä vain somaleiden kanssa:O Näinkö he opettavat lapsiaan sopeutumaan tähän Suomen maahan? Tosin se tyttö sanoi, että he muuttavat Etiopiaan, et ehkä sillä ei sitten ole niin väliä miten täällä elellään kun pois ollaan lähdössä...

Mitä mä olen huomannut niin monet islaminuskoiset perheet tahtovat lastensa olevan vain muiden islaminuskoisten kanssa.
Etenkin tyttäriään yrittävät tuolla tavalla jotenkin suojella länsimaisilta "moraalittomilta" tavoilta ja elämältä.

Kysyin kerran yhdeltä muslimipojalta, että mitä vanhempasi sanovat kun oleskelet suomalaisten tyttöjen kanssa ja muutenkin tehet asioita jotka islamiin eivät kuulu.
Hän vastasi, että koska hän on poika ei säännöt ole niin tiukat,
mutta sisko ei saa edes puhua suomalaisten poikien kanssa ja jos näin tekisi, hän saisi arestia.

Ei todellakaan kaikki muslimit ole tuollaisia, mutta heitä jotka ovat, on paljon.

Mitä mä olen huomannut niin monet islaminuskoiset perheet tahtovat lastensa olevan vain muiden islaminuskoisten kanssa.
Etenkin tyttäriään yrittävät tuolla tavalla jotenkin suojella länsimaisilta "moraalittomilta" tavoilta ja elämältä.

Kysyin kerran yhdeltä muslimipojalta, että mitä vanhempasi sanovat kun oleskelet suomalaisten tyttöjen kanssa ja muutenkin tehet asioita jotka islamiin eivät kuulu.
Hän vastasi, että koska hän on poika ei säännöt ole niin tiukat,
mutta sisko ei saa edes puhua suomalaisten poikien kanssa ja jos näin tekisi, hän saisi arestia.

Ei todellakaan kaikki muslimit ole tuollaisia, mutta heitä jotka ovat, on paljon.

Poikia ei kasvateta ollenkaan ja tyttöjä nyrkin ja hellan välissä :(

Mulla on 16 vuotta rauhallista rinnakkaiseloa muslimien kanssa takana, ei tosin somalien kanssa. Mä en vaan ymmärrä, että kaikki muslimit sitten niputetaan yhteen ja samaan. Varmaan kaikki kristitytkin ovat samanlaisia kuin tämä Norjan ampuja.

Mikä tässä on niin erikoista? Jokaisesta ryhmästä, oli sitten uskonnollinen, etninen, kansallinen, seksuaalinen tai mitä vaan, löytyy aina niitä jotka haluavat olla vain omiensa kanssa. Eikö kevään vaalit ole teille tuttu aihe? Ei siis kerrassaan mitään yllättävää. Miksi heitä syyllistää sen enempää kuin ketään muutakaan näin toimivaa henkilöä?

Suvaitsevaisuus ei ole mikään itsestäänselvyys.

[QUOTE="höh";24275702]Mikä tässä on niin erikoista? Jokaisesta ryhmästä, oli sitten uskonnollinen, etninen, kansallinen, seksuaalinen tai mitä vaan, löytyy aina niitä jotka haluavat olla vain omiensa kanssa. Eikö kevään vaalit ole teille tuttu aihe? Ei siis kerrassaan mitään yllättävää. Miksi heitä syyllistää sen enempää kuin ketään muutakaan näin toimivaa henkilöä?

Suvaitsevaisuus ei ole mikään itsestäänselvyys.[/QUOTE]

Eli maahamuuttajaa EI saa syrjiä, mutta maahanmuuttaja SAA syrjiä.

[QUOTE="vieras";24275701]Ootko sä joku muslimi tai mamu?[/QUOTE]

Kyllä mä kai mamu olen, mutten muslimi. Viimeisen lauseen kirjoitin muslimien näkökulmasta. Ensimmäisestä olen kyllä itsekin samaa mieltä. En siltikään rajoita lasteni leikkimistä toisten lasten kanssa. Pyrin mielummin opettamaan heille oman ajattelun jalon taidon.

[QUOTE="vieras";24275715]Eli maahamuuttajaa EI saa syrjiä, mutta maahanmuuttaja SAA syrjiä.[/QUOTE]

Siis mitä eli? Etkö ymmärrä lukemaasi? Joka ryhmästä löytyy rasisteja kuin myös suvaitsemattomia. En puolla heitä missään ryhmässä edustettuina.

[QUOTE="vieras";24275798]Siis mitä eli? Etkö ymmärrä lukemaasi? Joka ryhmästä löytyy rasisteja kuin myös suvaitsemattomia. En puolla heitä missään ryhmässä edustettuina.[/QUOTE]

Lisätäänpä vielä, ei mamu ole mikään homogeeninen ryhmä. Ei se somali äiti todennäköisesti antaisi lapsensa leikkiä venäläisenkään kanssa, jos syntyperä on syynä.

Yhteistyössä