Hae Anna.fi-sivustolta

eläkkeen nousu

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä eläkeläinen, 14.12.2011.

1. eläkeläinen Vierailija

Ihanaa , eläkkeet nousi 3,61 %, minkähän sen tulevan summan laittais ?!!

2. Lisäksi vielä! Vierailija

Verokin putosi puoli prosenttia, hiphurraa!

3. Suaphan sillä Vierailija

Jos eläke on jottai 1300€, on se sentäs 45,50€ enemmän kuin ennen. Suap sillä monen päivän sapuskat tai käy uimassa viikottain tai ostaa vaikka uuvet tissiliivit. Ja sen suap joka kuukaus, niin jotta jos pärjäilee entisillä ja laittaa korotuksen sukanvarteen, sillä summalla ostaa jo vaikka telkkarin vuuen päästä, vaikka siitä verotkin maksaa. Ota kiitollisena vastaan tämän rahan, en ylenkatso.

4. Suap, suap Vierailija

Ja minulle se tekee n. 79 e. Ihan hyvä korotus ottaen huomioon, minkälainen meteli on pidetty työmarkkinatuen nostosta. Välillä tuntuu, ettei eläkeläisille riitä mikään ja sitten ollaan vielä kateellisia jos toisilla, vielä vähäosaisemmilla nousee tulot 120 e/kk.

5. rlv Vierailija

Minulla pienituloisella korotus oli 25,00 euroa. Mitähän tuolla summalla ostaisin?

6. mulle kelpaisi Vierailija

12 x 25 = 300 eur vuodessa, etkö keksi mitään ?

7. vimmake Vierailija

Eikö teillä joillakin eläkeläisillä ole muuta murhetta, kun tuo julmetuinen ostovimma vielä tässäkin iässä?
    Minä olen mielestäni tärkeimmät hankinnot ostanut ennen eläkkeelle pääsyäni.
    Ja luulen, että nyt eläkkeellä ollessaan, jokainen tietää mitä tarvitsee jokapäiväiseen kulutukseensa, elämiseensä.
    Jos olet kirkossa käyvä eläkeläinen, anna ylijäämät kolikkosi kolehtiin, niin ei tarvitse ostaa mitään.

8. voi että Vierailija

Taidat olla huumorintajuTON :ö

9. rlv Vierailija

Olette tainneet ymmärtää tuon kirjoitukseni väärin. Oli kirjoitettu vähän huumorimielessä.

Kyseessä siis pienituloinen eläkeläinen.
    Ostan varmasti tuollakin rahalla ruokaa. Ruokaan käytän kuukaudessa noin 150 euroa,nyt siis voin käyttää 175 euroa.

10. Elämä risaseks Vierailija

Kuule, älä murehdi. Kyllä sinä pian sen hoksaat, mihin tuon rahan käyttäisit: Varmaan sähköyhtiö muistaa sinua pian hinnankorotusilmoituksella, joka ei vaadi sinulta mitään toimenpiteitä. Sitten voit maksaa kampaajalle enemmän, kun alv nousi 9%:sta 23%:iin. Meillä nousi uimahallimaksut 25%:ia, mites teillä, mitäs jos tuhlaisit rahat sinne? Tai jos asut periferiassa ja pitäisi käydä kylillä, osta bensaa tai jos oikein haluat rehvastella ja autosikin on sopiva, niin dieseliä. Jos nuo ei ole sopivia, niin tilaa sanomalehti kotiin. Hinnatkin nousi juuri sopivasti 9%:ia.

Ja jos nyt ihan ranttaliksi haluat laittaa, niin käytä noita kaikkia. Maksa ylimenevä osa säästämällä ruoasta.

11. joko tuli? Vierailija

Joko ilmoitus korotetusta eläkkeestä tuli?
    Onko siis varmaa?

Mulla eläke tulee 20.1, kai sitä ennen ilmoittavat noususta.
    Kaikki hinnat ja maksut nousivat 1.1. joten ei hätää, kyllä reikiä rahalle löytyy:))

12. väsynyt mummo Vierailija

Verotieto tuli eilen. Kelan eläkemäärätietoa ei ole vielä tullut, mutta näkyi verotiedossa. Työeläketieto tuli jo ennen joulua. Vero laski ja eläkkeet nousi. Töitä tuli tehtyä 49 vuotta, vaan kun tuli ennen eläkkeelle lähtöä se ikämuutos, niin kela maksaa nyt lisää.

13. Varma Vierailija

Juu, on tullut ilmoitukset, Kevan ilmoitus vielä puuttuu (joka maksetaan 20pv.).

Pikkuisenhan nuo eläkkeet ovat nousseet, ei kannattaisi paljon mainita ja sittenhän se veroprosentti muuttuu helmikuun alusta/alussa.

14. ikikukka Vierailija

Minulla nousi jotain 75 euroa, katsoin sen pankkitililtä ja vertasin joulukuun eläkkeeseen. Ei kait siihen mitään Kelan ilmoitusta tarvitse. Koskas se vero muuttuu, vuoden alusta vai? Tietty senkin näkee sitten aikanaan eläkkeen määrästä.

15. oijavoi Vierailija

On jälleen aika ottaa tämä ketju esille.
    Tuli postissa tieto eläkkeen noususta. Tammikuusta lähtien joka kuukausi eteenpäin tulee euroja käteen 2,25€ lisää.
    Olisiko sittenkin pitänyt olla työelämässä kauemmin?

16. Ka niin Vierailija

Minä ajattelin eläkkeelle jäädessä ja samaa mieltä olen vieläkin, jotta ihanaa, kun saa lahjaksi elämää tästä päästä, jossa se on vielä elämisen arvoista. Väliäkö sillä, jos jokusen euron häviää tuloissa, kunhan saa viimeinkin käyttää aikansa siten, kuin tahtoo. Kiirettä ja ruuhkaa riitti vuosikymmeniksi, tili meni arjen suurempiin menoihin siinä hötäkässä ja nyt pärjään vähällä. Olen tyytyväinen ja onnellinen, jotta on katto pään päällä, lämmintä ja ruokaa joka päivälle. Sitä on köyhä tai rikas ihan omasta ajattelutavasta riippuen.

Muistan mummiani aina näissä keskusteluissa. Hänellä oli pientäkin pienempi mökki, pieni kansaneläke, mutta niin onnellinen ja tyytyväinen "ilmaisesta rahasta", jonka hengenpitimikseen sai. Aina kun mieleni kapinoi ja kaipaa jotakin enemmän, palautan mieleeni mummini.

17. pii Vierailija

18. voivoi Vierailija

19. Ei kiirettä Vierailija

Eläkeiän nosto tulee päätettäväksi vasta seuraavalla hallituskaudella, eli vuoden päästä ja astunee voimaan vasta v. 2017. Meikäläinen ehtii vallan mainiosti jo eläkkeelle entisen lain mukaan, tai mikä kullakin on työeläkeikä esim. 62v, 63v, 64v, joillakin aloilla voi olla aikasemminkin. Tietenki 50+v joutuvat odottelemaan pidempään eläkkeelle pääsyä. Mutta eihän asiaa ole vielä lyöty lukkoon. Voihan olla, että koko eläkeiän korotusta ei tule.
    Mutta jos on terve ja töitä piisaa niin eihän siinä sit huolta. Mutta ei ole järkeä, jos joutuu työttömäksi huonossa iässä, eikä saa mistään töitä, niin odottele siinä sitten vielä pidempään eläkkeelle pääsyä. Siinä ei ole kyllä järkeä.
    Pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen, kuka haluaa, jaksaa, on töitä, niin saa paiskia vaikka 80v.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri