Hae Anna.fi-sivustolta

Elämänkatsomuksista keskustelu ja henkiset ihmiset

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Black symphony, 11.07.2010.

1. Black symphony Vierailija

Olen muutaman vuoden lukenut aktiivisesti sekä täällä että tuolla rekattujen puolella. Kirjoittanut en ole. Minua on hämmentänyt pari asiaa jotka on taas nousseet esiin tällä kertaa rekattujen puolella. On ne nostaneet päätään täälläkin aina silloin tällöin.

Ensiksi, kristinusko tuntuu olevan joku tabu ja erityisesti suojattu. On muutamia nimimerkkejä jotka nousee barrikadeille heti jos kristinuskoa vähänkään kritisoidaan tai ei tarvitse olla kritisointiakaan, ihan tavalliset ihmettelyt ja kysymykset katsotaan hyökkäyksiki ja painostukseksi.
    Henkisyyttä sen sijaan saa kritisoida vaikka kuinka paljon ja kuinka rajusti. Siitä ei nouse sellaista möykkää että nimenomaan henkisyyttä ei saa kritsoida. Tottakai on yksittäisiä nimimerkkejä jotka hermostuu jos heidän henkistä katsomustaan kritisoidaan, mutta se ei ole sellaista kun kristinuskon kohdalla jotkut tuntuvat vaativan että siihen ei saa koskea ollenkaan, tai siitä pitää kokoajan vain positiivista kirjoitella. Ihmeellistä, kun eihän tämä ole mikään pelkästään kristinuskon palsta. Tällä puolella on kyllä nyt kauan saanut vapaasti kristinuskostakin keskustella ja kritisoida. Mutta tuolla rekattujen puolella nosti taas päätään se, ettei saa.

Toinen asia minkä olen huomannut on, että mitä henkisempi ihminen tai pitäisikö sanoa että mitä henkisempänä ihminen ITSE ITSEÄÄN tuntuu pitävän ja mitä korkeammalla rappusella ajattelee seisovansa niin sitä vähemmän hän tuntuu käsittävän sitä, että hänessäkin on vikoja, ei vain muissa. Katsotaan oikeudeksi luetella toisen vikoja. Ristiriitatilanteissa kaikki syy on toisessa. Jos ihmiset eivät keskustelussa "kohtaa", vika on siinä toisessa ei itsessä. Nämä tämän sortin henkiset ovat niin kauan ihanasti käyttäytyviä ja niin henkisiä, kun ollaan heidän kanssaan samaa mieltä. Jos uskaltaa olla eri mieltä, tai keskustelee tämän henkisen mielestä jotenkin "väärin", niin tämä henkinen muuttuu todella inhottavaksi. Tämä näkyy tuolla rekattujen puolella oikein hyvin. Siellä pitää olla "oikeiden" ihmisten ja heidän ystäviensä kanssa samaa mieltä ja keskustella niinkuin he tahtoo, muuten tulee lunta tupaan.

Rekattujen puolella on kyllä niitäkin, jotka ovat sellaisia millaisia ovat oikeat henkiset. Heitä ovat mm. Valkoinen susi, mm, Lolis, Leah, Yoda, Yoko, Amur, Anita Aurinkoinen. Sitten on näitä wanna be - henkisiä, jotka käyttäytyy niin kuin tuossa ylhäällä kirjoitin. Henkiseksi ihmisen ei tee se, että kirjoitellaan pitkiä nättejä kirjoituksia ja ollaan niin ihania niin ihania niille jotka sinun kanssasi on samaa mieltä. Rsitiriitatilanteissa se henkisyys näkyy, käyttäydytäänkö niinkuin tuossa yllä selitin vai henkisesti. Rekattujen puolen taviksetkin on henkisempiä kuin nämä wanna be:t. Nämä wanna be;t ovat niin pelottavia että heidän takiaan ei sinne uskalla rekkautua.

2. Tulisoturi Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    92
    Lainattu teksti:

Last edited: 11.07.2010
  3. Solana Vierailija

En ole rekkautunut kristallipuoelle ja luen sieltä vain muutamien kirjoituksia. Olen eri mieltä kanssasi, että kristinusko olisi siellä tabu. Muistaakseni Amur, jonka kirjoituksista näköjään molemmat luemme, on kirkosta eronnut. Sensijaan olen samaa mieltä kanssasi itseään henkisinä pitävistä. Samoin juuri edellisilllä on hurjia virityksiä ja luuloja miten uskonnollinen maailmankaikkeus on järjestetty. Ihmettelen joskus kuka ja missä sellaista keksii. Onneksi tämä luterilaisuus on salliva ja saa ajatella vapaasti mitä haluaa. Eiväthän pappimmekaan ole just samaa mieltä asioista, katolisesta kirkosta puhumattakaan.

4. Black symphony Vierailija

Tähän asti se ei olekkaan ollut siellä tabu, enkä usko että se edellenkään on, mutta yksi nimimerkki nosti kristinuskon ja uskovaiset sillä tavalla eräässä keskustelussa esiin että heitä ei saisi mitenkään kritisoida, samaa mieltä vain olla. Uskovaiset kuulemma lähtee sieltä pois eivät uskalla siellä olla. Mitkä uskovaiset? Muutaman vuoden aikana mitä olen lukenut siellä ei uskovaisia ole ollut kuin Mikko L vierailemassa ja sen miehen kyllä pitäisi kritiikit kestää kun saarnaaja on. Vaikka kyllähän hän karkaa pois eikä vastaa jos aletaan hankalia kysellä.

Henkisyyttä sinällään en kritisoi, vaan muutamia näitä wanna be -henkisiä. Nämä jotka mainitsin että ovat hyviä kirjoittajia ovat justiin niitä jotka ilmentävät henkisyyttä oikein. En mitenkään laittaisi mitään evluttia sen paremmaksi. Evlutit ovat toki maltillisimpia ja fiksuimpia noin niinkuin porukkana kristityissä, mutta kiihkouskovaisia on heissäkin. Niinkuin henkisissäkin on omat hörhönsä. Nämä kiihkouskovaiset sitten ovat ilmeisesti näitä jotka eivät siedä uskonsa kritisoimista eivätkä minkäänlaista kyselyä, jotka sitten lähtee täältä kun eivät saakkaan sitä samaa mieltä -olemista osakseen vaan jopa kysellään ja kyseenalaistetaan. Ihmettelen vain sitä miksi jotkut henkiset joiden käsityskyky on laajempi ja hyväksyvät sellaista mitä normiuskikset ei, niin miksi he osallistuu tuohon kristinuskon erityissuojeluun noinkin mitä tuo eräs nikki rekkautuneitten puolella. No hän lienee siellä poikkeus. En usko että muut sellaista siellä harrastavat.

Sitten sellainen ovet paukkuen pois lähteminen kun minun pillini mukaan ei tanssita ja minun tahtoni mukaan ei keskustella on naurettavaa. Tätäkin harrastaa nimenomaan siellä muutamat henkiset, ei tavikset.

5. Solana Vierailija

Kuten sanoin, en ole paljon seurannut kristallipalloa ja siksi ko kiihkouskovainen on mennyt ohi. Niitä on maailman joka nurkassa ja uskonnossa. Mikko L. luin joskus ja kiitän taivasta, etten elä sellaisessa maailmassa. Kristinuskoinen Eurooppa vetää kummasti puoleensa islamilaisiakin. Minun täytyy saada ajatella itse - ajatuksia ei voikaan vangita - onneksi.

6. KARS JEDIMESTARI Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei sanon sanasen tähän me cosmiset henkiset soturit ollaan todella henkisiöä emme kavahda väittelyitäkään esim skeptikojen kanssa mutta , silloin väittelyissä kielemme on terävä sanan säilä kuten mulla semimllä ja veritalla ja muillakin tarvittaessa.

me Jedisoturit olemme henkisesti todella korkealla ja todella väkeviä voimassa.

Me edustamme valonvoimanvaltiaantietä mestarin polun kulkenutta soturia Jedisoturia.

ja voima kasteemme olemme saaneet valonkansoilta ja sitä kautta monet kosmiset kykymme meidän migrodilorideiden kautta.

Se meidät erottaa tavallista pulliaisista ,meillä on äärimmäisen paljon Migrodiglorideita.
    Me olemme Skywalkereita eli valonalienihmisiä sieliultamme myös Valonalieneita. JA erituosesti me suuret Jedimestarit olemme todella kaun keränneet voimaa meditoiden itseemme. Meillä on äärimmäisen positiivinen itsetunto se ei ole silti ylpeyttä vaan itse teitoisuutta mihin pystyy mitö osaa.
    Me olemme nöyriä korkeimmanvoimanpalvelijoita.

Ja me eduystamme mesterin tietä. Sananen nykykristin perususkosta valitettavasti perusjnykykristin usko on nogmiuitunut pahasti se opettaa että, jeeesus on meidät ostanut ja kaikki muu on turhaa ,se on niin huvittavaa .Ei Jeesus niin opettanut Jeesus opetti kasvamaan hengessä ja voimassa väkeväksi valonvoimanvaltiaaksi joka on pimeyttä väkevämpi . Niin väkevä voimassa että .pimeyden demonitkin juoksee karkuun.
    Tälläistä henlkilöä voidaan kutsua Jedisoturiksi./ Jedimrstsriksi jeesus oli ennustaja ,selvänäkijä, meediomestari ja Jediparantaja väkevävalonvoimanvaltias .

se oppi mitä Jeesus opetti on kodonnut peruskristinuskosta täysinpois ,se löytyy nykyään Buddhalaisuudesta ,islamilaisieta suvilaisuudesta .hindulaisuudesta, staolaisuudesta, ja kungraninkääröistä ym monista uskonoista ja filosofioista.

Jediys ei ole uskonto vaan mestrin oppi ja filosovia tie ja polku.

Alunperin sitä tietä edusti myös kristinusko
    valitettavasti ei nykyään . Ja mitä tulee noihin mikon kirjotuksiin hän juuri edustaa tuota latteaa nogmista käsitystä että, jeesus on meidät ostanut ja kaikki muu on turhaa plä plä.

Lopetan Juhan af Grannin sanoihin uskon kyllä herraan Jeesukseen mutta valitettavasti hänen oppinsa on liki tuhottu uskon siihen oppiin joka löytyy kungfranin kääröistä.

t. KARS SKYWALKER SUURI SUUR JEDIMESTARI BUDDHLAISITTAIN VOIMA TASONI VASTAA LAAMA TASOA.
    VALTAKUNNLLISEN JEDIAKATEMIAN YLIN OPETTAJA JA VALTAKUNNALLISEN JEDINEIVOSTON YLIN JÄSEN

VOIMA OLKOON KANSSANNE

Uusi sivu 1

7. eräs Vierailija

Tosi hyvän aiheen otit esille. Nuo kaikki nikit tietysti olisit voinut olla mainitsematta. Itse olen kyllä huomannut kuka on milläkin asialla, sen enempää korostamatta tai alentamatta ketään.

8. Aurora Borealis Vierailija

on Spiritualisminen.
    Sen minkä toivot itsellesi, se tee toisille.
    Antaessaan saa, saadessani yritän laittaa hyvää eteenpäin.
    Horjun ja lipsun silti tärkeinä on yrittää. Sillä tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
    Ollaan kurkoittamatta liian korkealle niin ei tule pettymyksiä.
    Kun hyväksyt itsesi, hyväksyt myös toiset "elämän virrassa"

9. 'wink' Vierailija

Miksi et kertaakaan ole näitä ominaisuuksiasi käytännössä täällä näyttänyt?

10. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Meillä on äärimmäisen positiivinen itsetunto se ei ole silti ylpeyttä vaan itse teitoisuutta mihin pystyy mitö osaa.
    Me olemme nöyriä korkeimmanvoimanpalvelijoita.

Onhan Kars näyttänyt, erityisesti mainiten ihan live-elämässäkin, joka on jo aivan eri tasoa kuin pelkkä palstailu.

11. Black symphony Vierailija

No ajattelin että positiivisessa mielessä on lupa nikki mainita. Kun kerran negatiivisessa mielessä täällä usein nikkejä mainitaan. Se on jo toisen nikin negatiivista mainintaa jos keskustellaan ja ladataan täysilaidallinen millainen toinen omasta mielestä on. Sellaista täällä tapahtuu usen milloin kehenkin kohdistuen. Se tuntuu olevan täällä kyllä sallittua, siitä ei kukaan sivullinen ärähdä, mutta jos positiivisessa mielessä mainitsee niin se on paha :O No Suomessa on kyllä niin että toisen kehuminen on sivullisen mielestä pahempaa kuin toisen haukkuminen. Niinkuin kehuminen olisi itseltä pois. :O

12. Taitaa olla niin, että palstalla on käytetty ko. nimeämisiä nimenomaan kateellisessa tai katkerassa tarkoituksessa tuomaan esille nimeämättömien huonous.

Käyttämäsi kaava ja tekstisi rakenne (ja vastinekommenttisi) oli muuten ihan samanlainen kuin niissä henkisillä silkkihanskoilla hakkaavien viesteissä, siksikin kai joku älähti. Luulisi, että tämä asia olisi sinulle tuttu, kun olet kuitenkin kauan (omien sanojesi mukaan) vain taustaillut.

Kiva kuitenkin, että olet kohdannut hengenheimolaisiasi. Kaikkihan ei ole samaa mieltä kaikista kirjoittajista, mutta sitä se elämä on. :)

13. eräs Vierailija

Älähdin, koska tuollainen nikkien riviin laitto on erittäin epäoikeudenmukaista, niin hyvässä, kuin pahassakin. Tosin sehän oli ap:n näkemys.

14. Black symphony Vierailija

Ai, empä ole tajunnut tuollaista vaikka kohtalaisen aikaa lukenut olenkin. Taidan olla sinisilmäinen. :D

Hyvä ilmaisu tuo silkkihanskoilla hakkaaminen. En olisi itse keksinyt. Mutta minä käsittäisin tuon kyllä sillä tavalla, että ensin kehuu, sitten haukkuu, sitten kehuu, sitten haukkuu...samassa viestissä yhtä henkilöä. Minä en nyt muuta kuin annoin tietyille negatiivista palautetta, en sitten heti kehunut heitä jne. Tosin eri asiat merkitsevät ja eri sanonnat eri asiaa eri ihmisille. Kuka mitäkin pitää minäkin. Ja kyllä, se on ihan totta että kaikki ei ole samaa mieltä kaikista kirjoittajista. Sehän on ihan selvä. Eikä kaikki muutenkaan ole samaa mieltä kaikista asioista. Sitähän minä tässä kritisoin kun ei saa olla eri mieltä vaan tullaan sanomaan mistä ja miten pitäisi kirjoittaa.

Kyllä minun kirjoitustani ainakin kritisoida saa ja eri mieltä olla saa ja minä taas sitten saan mahdollisesti edelleen olla eri mieltä ilman että aletaan sen takia hermostumaan. Että siis ollaan eri mieltä ei pelkästään pitäisi olla syy hermostua.

15. Joho Vierailija

Samaa mieltä.

Luin kaikki viestittelyt. Toi ei ollu syy. Jotkut vääntää just tolleen kirjotuksia ja riekkuu sit omii väännöksiinsä. Jotai varjonyrkkeilyy kait.

16. siihen tyyliin Vierailija

Tylsää on riekkumisen jälkeen sovinnonteko ja samalla siirrytään toiselle palstalle jatkamaan riekkumista.

17. Joho Vierailija

Nii just. Kaksnaamasta pelleilyä.

18. Black symphony Vierailija

Minulta on jäänyt huomaamatta toiselle palstalle siirtyminen.

19. Oceanborn Vierailija

Asiaha on just noi ku ap sano. Siellä pitäsi tiettyjen mukaa keskustel, jos ei, joutuu hyökkäykse kohteeks ja se hyökkäys osataa just naamioida silkkii niinku joku totes. Menee läpi toisilta et se hyökkäykse kohde o pahis. Vaik aino paha asia mitä o tehny ku ei tanssi toiste pilli mukaa. Jos ei hyökkäys auta, sit lähdetää ovet paukkue ja marttyriviitta hulmute. Ko ei ny mun pilli mukaa keskusteltu just niist asioist ja just nii ko mä haluu. Mun ystävät o kans sit just näitä tabui. He saa tehdä iha mitä haluu, heitä ei saa kritsoida.

20. Susannah Vierailija

Mä olen joutunut pallon rekattujen puolella joskus tilanteeseen, että olen luullut keskustelun soljuvan ihan mukavasti, vaikka eri mieltä ollaan oltu. Sitten tuleekin yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta toiselta osapuolelta ihme juttuja millainen mä nyt olen hänen mielestään ja vanhoja asioita vedetään esiin, aivan yhtäkkiä kaadetaan niskaan ja tämä kaikki hyvin sivistyneesti ja juuri tuolla tavalla "silkkihansikkain lyömällä" kuin täällä joku mainitsi. Henkisenä itseään pitävältä kirjoittajalta. Ja jos yrittää siinä hämmennyksissään jotain sanoa ja vaikka rauhoitella niin entistä pahempaa kaadetaan niskaan. Ja jos vielä yrittää sitten hieman selvittää asiaa että missä nyt väärinkäsitys niin ei mitään väärinkäsitystä ole vaan hän tietää juuri mitä minä nyt tarkoitan ja millainen olen. Jos jotain väärinkäsitystä on se on minun puoleltani, tämä nikki on oikeassa ja minä vain luulen että hän ei ymmärrä, vaikka hänen tekstinsä ihan huutaa sitä kuinka väärin hän on asian käsittänyt.

Ja olen myös törmännyt siihen että tälläinen henkinen taas joka katsoo oikeudekseen luetella kaikki sinun negatiiviset puolet ei sitten ota yhtään vastaan kritsointia itsestään. Itsessä ei ole mitään vikoja.

Ja tuollaisessa tilanteessa kun toinen ei yhtään kuuntele eikä anna tilaa (josta muuten syyttää juuri minua) ei voi enää muuta kuin lyödä lekkeriksi itse. Lekkeriksi lyöminen on sen korostamista että minä juuri olen näin huono kun toinen sanoo. Vetelee itsestä vitsejä kuinka paha on. Sopivas tilantees, se voi olla toisessakin ketjussa. Näin käy, kun ei anneta suunvuoroa eikä kuunnella vaan kaadetaan säkkikaupalla sontaa niskaan. Olen nähnyt äskettäin jonkun toisenkin tässä tilanteessa ja vetävän lekkeriksi ja ymmärrän oikein hyvin häntä.

Ja en uskalla omalla vakinikilläni tätä kirjoittaa. Se kertoo jo paljon siitä, että ap on oikeassa.

21. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Hyvin sanottu.

22. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Sellaistakin tapahtuu, eikä tarvitse vakinikkiä käyttää. :)

23. Bermudan kolmio Vierailija

Johan se nyt nähtiin tälläkin palstalla eräässä ketjussa että henkinen julistaja joka julisti miten asiat ovat lähti pois heti kun muutama nikki alkoi hieman tarkemmin kysellä ja liian "vaikeita" ja kyseenalaistaa. Niin kauan oli paikalla kun sai palautteeksi vain positiivista samaa mieltä olemista ja kehuja. Kyllähän toki samaa mieltä saa olla ja kehuakkin, mutta on niin hassua että joidenkin henkisten ainoa käsitys keskustelusta on keskinäinen hymistely ja toistensa kutsuminen enkeliksi maan päällä ja miten toinen nyt valoa ylhäältä tuo sen nyt näen. Ja jos on eri mieltä niin se esitetään niin että se hukutetaan kehuhin. Ei siis voida vain todeta että olen eri mieltä tuosta ja todeta oma näkemys vaan pitää todella johonkin kermakuorrutukseen vuorata niinkuin joku sanoi.
    Jos näin ei tee on paha ihminen joka pilaa ketjut ja riitelee ja ajaa pois palstoilta. Onko joillakin henkisillä niin huono itsetunto, etteivät kestä muuten eri mieltä olemista kuin että se pitää todella naamioida niin että näyttää että toinen ei olekkaan eri mieltä?

24. tarkoitatko Vierailija

Tarkitatko azuria?

25. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0

Kiitos sinulle siitä että toit mielipiteesi esiin!
    Suurinpiirtein olet oikeassa ja kirjoitat totta, jota kukaan ei voi kieltää!

Rohkene vain ja tule mukaan keskusteluihin sillä 'uutta verta' (mielipiteitä )kaivataan aina!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri