Hae Anna.fi-sivustolta

Elämänkatsomuksista keskustelu ja henkiset ihmiset

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Black symphony, 11.07.2010.

1. Robotti. Vierailija

Ilmottaudun vapaaehtoiseksi sylkykupiksi.

Olen erityisen sopiva sellaiseksi.

En ole ruudinkeksiä millään elämän alalla. Olen tyhmä, pöljä, köyhä, ruma, hidasälyinen,

ei tajua yleensä mistään mitään, itsekäs, itserakas, ahne, kateelline, kaikista ja kaikesta ja

kaikin puolen ala-arvoinen....ja...ja....mitä muuta keksis, no eiköhän noilla alkuun pääse.

2. Amur. Vierailija

Sylkykupin perustaminen tänne voisi olla hyvä idea. Mieki voisin vapaasti irrotella ja opetella sanomaan ihmisille häijyjä loukkauksia.

Kerran nuorena sotkeennuin scietologien elämänparannuskurssille. Siellä minun piti istua täysin vierasta ihmistä vastapäätä ja sanoa hänelle vasten kasvoja kylmimpiä loukkauksia joita pystyin keksimään. Ja parhaani yritin. En muista miten hän minua loukkasi mutta ahdistavinta oli toisen ihmisen loukkaaminen kasvokkain!

En tiedä oliko sen tarkoituksena poistaa ihmisiltä itsetunto niin että olisivat helppo saalis scientologeille.

Minusta Awan ei ole hyvä nyt pyöriä näissä ketjuissa. Ei kukaan halua kenenkään kuolevan mutta Awan olisi nyt parasta vetäytyä kokoamaan itsensä, voimansa ja rauhansa. Ei tällainen keskustelu ole kenellekään enää terveellistä.

3. Robotti. Vierailija

Tuli tuosta loukkaantumis sanasta mieleen hunttailu miksi ite loukkaantuu..muista en tiedä sanoa mitään.

Siksi koska olen itserakas ja itsekäs.

Se että olen itserakas ja itsekäs on tosiasia ja jos yritän päästä niistä eroon tavoittelen tilaa joka ei ole tosiasia eli yrittämällä koitan päästä tilaan joka ei ole tosiasia sinänsä vaan kuvitelma.

Tosiasian kohtaaminen sellaisena kuin se on ei näytä olevan helppoa, koska itsekkyys ja ahneus rehottaa joka hetki.

Mieli on niin juonikas, että se keksii kaikenlaisia juonia ettei tarvitsisi kohdata tosi asiaa sinänsä.

4. Solana Vierailija

Mutta näiden tosiasioiden toteaminen itselleen on sitä paljon kuulutettua tietoisuuden alkua.

5. Robotti. Vierailija

Niin. En tiedä sitäkään, onko se alku, loppu tai siltä väliltä.

6. pistepiste Vierailija

Semmoista se on, kun ei yhtään mieti mitä laukoo suustaan.

Onkohan tuo pistekirjoitusta?

7. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853

Tossa oli kumminkin se, että ettehän te tunteneet joten te vain keksitte mitä sylki suuhun toi ja kumpikin tiesi sen. Jos sua loukkaa ihminen joka tuntee sut, täällä palstoilla jo oppii tuntemaan toisen sen perusteella mitä toinen kirjoittaa, jos siis tuntee toisen niin silloin ne loukkaukset voi olla totta, siis luetellaan sun huonoja puolia (ei välttämättä kuitenkaan). Eli tutulta ne loukkaa enemmän ja vaikuttaa itsetuntoonkin kuin tuommosessa tapauksessa jossa oikeasti toinen ei tiedä toisesta mitään.

Tosin kyllä aika erikoinen kurssi. Ei anna hyvää kuvaa scientologeista. No arveluttavina oon kyllä heitä pitäny muutenki.

8. Robotti. Vierailija

Kun ei ollut parempaakaan tekemistä niin aloin seuraamaan mielen toimintaa.

Ensiksi se loi mielikuvan eräästä henkilöstä.
    Tuolla mielikuvalla oli muoto.

Toiseksi se loi mielikuvan fyysisestä esineestä.
    Tuollakin mielikuvalla oli muoto.

Kolmanneksi se loi mielikuvan perimmäisestä totuudesta, tai ainakin semmosen mitä se kuvittelee sen olevan, se olikin mahtava mielikuva.

Tässä vaiheessa tuli täydellinen stoppi.

Tässä vaiheessa mieli totesi ettei voi luoda mielikuvaa perimmäisestä totuudesta koska perimmäisellä totuudella ei ole muotoa lainkaan.

Mieli totesi sen, että kulkea voi ainoastaa kohdetta kohti.

Mutta perimmäistä totuutta kohti ei voi kulkea koska se ei ole kohde lainkaa, ei fyysinen eikä mentaalinen.

Tämmöistä jonnin joutavaa höpinää näin aamutuimaan millä ei ole mitään merkitystä.

9. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Äiti päivitteli aina sitä että kuinka paha olen suustani. Sota-ajan eläneelle ihmiselle 70-luvun nuoren kielenkäyttö oli käsittämättömän huonoa, suorastaan rivoa.

Edelleenki olen äkkipikainen ja hallitsen kaikki alatyylin ilmaukset. Pystyn yleensä myös halutessani loukkaamaan niin että tuntuu.

Parisuhteessa en ole kuitenkaan koskaan hallinnut pitkäkestoista riitelyä. Minusta asioista pitää puhua oikeilla nimillä, riitojen taustoista ja ongelmien ytimestä. Mihinkään johtamaton sanailu, jolla ei ollu muuta tarkoitusta kuin pitää riitaa yllä, oli mielestäni tarpeetonta. Minun mielestäni piti aina selvittää juurta jaksaen riitojen taustalla olevat stressitekijät ja sen sellaiset.

Niinpä opin vähitellen olemaan puhumatta, koska kumppanista ei ollut asioiden selvittäjäksi. Naljailu ja syyttely ei vienyt mitään asiaa eteenpäin.

En täällä netissäkään yleensä osaa lähteä mukaan sanailuun vaan olen tämmönen pohdiskeluun taipuvainen outoilija. Jos viksuna pitämäni nimimerkki kirjoittaa tärkeinä pitämieni arvojen vastaisesti, luultavasti reagoin. Loukkauksesta saatan enemmän pettyä kuin suuttua.

10. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Ihan mukavaa pohdiskelua!

11. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Eräällä kurssilla löin erään nuoren miehen kanssa viidestä sadasta vetoa että minua hän ei saa suuttumaan.

Lopuksi kumpikaan ei myöntänyt hävinneensä. Miehen mielestä olin suuttunut, minusta hän oli vain tulkinnut väärin:)

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853
    Samaa mieltä, asioista pitää puhua oikeilla nimillä kaikkien kohdalla. Mutta jos toisesta ei ole siihen niin ei ole. Jos kuitenkin itse yrittää niin saa sitten vihat niskaansa. Kun toinen ei näe sitä omaa osuuttaan. Viat on vain toisessa. Tai sitten olaan niin siinä omassa asiassa kiinni että otetaan heti loukkauksena tai ajojahtina jos hieman on eriävää mieltä. Turhauttavaa.

13. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853
    Niinpä!! :D Monien skismojen syy loppujen lopuksi täälläkin tuo että tulkittee toisen sanomiset väärin. Sit ei myönnetä sitä tai jopa toinen väittää tietävänsä paremmin kuin alkuperäinen sanoja mitä se alkuperäinen sanoja tarkoitti. Syy omasta väärinymmärryksestä vieritetään toisen päälle. Ei voida reilusti myöntää että nyt ylireagoin ja tulkittin väärin. Ei vaik ois kuin henkinen tai puhumattakaa "hengetön" :D

14. Paloma Vierailija

Tämä on mennyt niin hurjasti eteenpäin tämä ketju, etten enää tiedä missä ollaan puhumassa, enkä lukenut kuin tämän viimeisen sivun. Ei vain jaksa odottaa, kun maalaisyhteyteni vastaanottaa pahimmillaan noin 3 kilotavua sekunnissa. Toivottavasti nyt kukaan ei ole kysynyt minulta mitään, jos on enkä vastaa, niin syy on tuossa.

Kaikkien tulee oppia sosiaalisen elämän säännöt ja kaikkien tulisi muistaa miten voisi ottaa omaksi velvollisuudekseen tehdä toisillekin luonteva ja helppo kommunikointiympristö. Siis antaa toiselle tilaa ja toisaalla näyttää että jos ollaan yhteisössä, niin emme ole pelkästään omalla porukalla.

Sellaiset ihmiset ovat "toisten harmi" joille nettielämä tulee liian tärkeäksi. Pikkuhiljaa he alkavat vaatia toisilta tiettyjen sanojen käyttökieltoa tai sanojen käyttötapojen rajoittamista. Se sitten aiheuttaa harmistusta ja lopulta yhteenottoja eikä tällainen henkilö ymmärrä mistä kaikki alkoi.

Itse käyn netissä lähinnä vain sen jälkeen kun on hoitanut pakollisia juttua: kirjojen laina-ajan jatkamista, laskujen maksua tai sen sellaista. Sen jälkeen on kiva tsekata uutiset ja käväistä jossain. milloin hakukoneen kautta, milloin mitenkin. Jotenkin tuntuu turhalta keskustella ihmisten kanssa, joista ei näe muuta kuin tekstin, joka on luotu. Sitten jos vastakumppanina onkin sellainen, joka ottaa nettimaailmanliian tosissaan, huomaa pian olevansa sellaisessa tilanteessa, että omaan suuhun on laitettu jotain sellaista mitä ei ole alkuaankaan siellä ollut. Pahimmillaan tämä laittaminen on tapahtunut niin, että joku toinen on sanonut jotain saman suuntaista ja jos itse EI ole sanonut, että minä en sitten tarkoittanut tuota, niin tullaan tulkituksi, että kun vaikeni, niin varmasti sekin tarkoitti noin ja ihmetellään sitten miten ollaan katkeria. Sitä minä en ymmärrä, että jos on ristiriitatilanne, niin miksi ei kysy henkilöltä itseltään, vaan tekee nopeasti oman harmistumisensa johdosta johtopäätöksen, jossa on sitten paljon sellaista ainesta, jota ei alunperin ollutkaan. mutta, ei aleta tästä nyt keskustelua, en jaksa analysoida tätä tätäenempää.

mutta, otsikon innoittama seuraava kysymys heille, jotka ehkä jaksavat vastata:

15. Paloma Vierailija

tulee tässä (eheehe):

Miten te muuten _hoidatte_ sisäistä onneanne? (jonka minä koen henkisyydeksi, sillä kun on sisäisesti onnellinen, on eheämpi ja kykenee tarkkailemaan ilman omia vikoja paremmin)

Itselläni ei ole mitään "yhtä keinoa", enkä pyri hoitamaan onneani, vaan nautin niistä hetkistä kun sellaista koen. Ei aina jaksa. Joskus on tosi kiva ryömiä sänkyyn, vetää peitto korviin ja päättää herätä seuraavana aamuna :) Kai sekin on oikeasti hoitamista: tietää tuolloin että nyt paras hetki on olla sängyssä.

16. Paloma Vierailija

Naulan kantaan!

17. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos ihmisellä ei ole mitään erikoista tehtävää, tekemistä, tai sanomista, silloin helposti ajautuu tykjänpäisiin juttuihin, jolloin jutut voi aika helposti kääntyä itseeän vastaan. Siksi minä esimerkiks en enää nykyään hae netistä kaverieta, en siis ole mukana sen suuremmin eri porukoissa, silloin en tarvitse myöskään olla kenekään puolella vain sen takia, että kavereita täytyisi puolustaa.

Onhan siinä jo työtä, että puolustaa itseään tarpeen tullen :)

Mistähän johtuu, että keskustelut tahtoo usein mennä siihen, että jotakin aletaan haukkumaan? Tai vihjaimemaan? Se ja sama kuka sen tekee, jos mukana on haukkumassa jotakin ihmistä, silloin on mukana riidassa.

Moni ihminen on tavattoman herkkä. Ottavat nokkiinsa melkein mistä vain. Netissä täytyisi opetella kestämään yhtä sun toista. Kohauttamaan olkapäitään, hymyilemään ja menemään eteenpäin, ilman suuttumusta ja ilman sitä ainaista riitaa. Sen kun oppii, niin silloin onkin oppinut aika paljon itsestään ja elämästä.
    .

18. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Kutsukaa minua vaikka sovinistiksi, mutta minusta nämä haukkumiset ja vihjailut ovat käytännössä ainoastaan naisvoittoisten palstojen ongelma.

Minusta tämä herkkyysasia liittyy taas naisiin. Naisten ironiantaju ja leikkimielisen vittuilun ymmärtäminen on usein heikompaa kuin miehillä.

Minua saa taas sanoa sovinistiksi, jos loukkaantuu.

Internet-maailmassa pärjätäkseen ihmisellä pitää olla paksu nahka. Internet on myös hyvä paikka kehittää itselleen paksua nahkaa. Paksusta nahasta on helvetisti hyötyä oikeassakin maailmassa.

19. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen nainen, mutta olen silti kanssasi samaa mieltä tuosta mitä sanoit :)

Yleisesti sanottuna naiset on herkempiä. Ja me naiset saatamme alkaa kaakattaa kuin parempikin kanalauma. Sen ole aina myöntänyt.

Minua voi myös sanoa miksi itse kukin haluaa. Alan pikku hiljaa tottua. Nahkani on alkanut tulla paksummaksi ja paksummaksi ;)

Saan usein kuulla millainen tai mikä olen, silloin kun puolustan romaneja tai Islamia tai meitä muslimeja.
    .

20. Paloma Vierailija

21. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Hassu yhteensattuma, minäkin saan kuulla usein kunniani kun kritisoin mainitsemiasi asiota. Tosin romaneita ihmisinä en kritisoi, osaa heidän kulttuuristaan ehkä vähän.

22. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Riidasta oppii jos osaa kompromissoida. Riita täytyy siis sopia. Jos ei sopimusta tulee riitaan, silloin ei ole vielä oppinut tekemään kompromissejä, jotta riita loppuisi.
    .

23. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Onhan se hassua tavallaan.

Minä puolestani en kritisoi edes romanien kulttuuria. Aniharvoin teen sen. Olen katsellut aika paljon romaneien oloja, heidän historiaa ja rasismia heitä kohtaan ja rasismin historiaa heitä kohtaan. Monissa eri maissa.

Silloin alkaa ymmärtää, että satojen vuosien vaino ja rasismi, selittää aika paljon, miksi romanit on sellaisia kuin he nykyään on. Romanit on saanut kärsiä paljon eurooppalaisten pahuudesta ja raakuudesta, sellainen jättää jälkensä. Aivan samalla tapaa kuin sotien uhrit saattaa saada traumoja ja heidän jälkeläisensäkin saattaa kärsiä esimerkiks vanhempiensa kidutuksista saamista vaurioista. Yleensä siihen sitten lopuu ne traumat. Mutta romaneilla se on niin, että se jatkuu sukupuolesta toiseen juuri sen takia, että rasismi ja vainot jatkuu.
    .

24. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Romanikulttuurista kritisoin oikeastaan vain verikostoa ja väistämisvelvollisuutta.

Mutta jos jatkettaisiin tätä romanikeskustelua tuolla pallon puolella, missä siitä olemmekin jo puhuneet.

25. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853
    Joo, noin mulle on käyny usein. Arkielämästä koetun esimerkin joku ottaa itseensä. Ja riidanhaastoksi otetaan jo se, että jotku haluaa tuoda esiin kokemiaan epäkohtia niinkuin tässä ketjussa. Pitäis vain kiltisti vaieta jos jonkun kokee epäkohdaksi. Semmotti että epäkohdista pitäis vaieta on aina epäilyttävää. Tabut asiat ja tabut ihmiset on epäilyttäviä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri