Hae Anna.fi-sivustolta

Elämänkatsomuksista keskustelu ja henkiset ihmiset

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Black symphony, 11.07.2010.

1. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin Sem... paljon on vielä näkemättä, kuulematta, kokematta, tuntematta, aistimatta... pakkokin on jatkaa harjoituksia.:)

2. tervas elli Vierailija

sähän jatkat varmasti ihan sinne hautaan asti.

3. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  4. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Jo vain. :)

Ja siitä vasta jatketaankin.

5. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 917
    Niin munkin mielestä. Siksi toiseksi Awa ei oikein ymmärtänyt (taaskaan) mitä tarkoitin, eli turhauttavaa on sellainen, että pitää hiillostamisena, toisen kimppuun käymisenä ihan tavallista keskustelua.

Awa ystävineen usein käyttäytyy näin. Siksi heille usein toinen osapuoli turhautuu ja sanoo itsekkin jotain epäkypsää.

6. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 917
    No ei sunkaan aivoituksista kovin usein selvää saa. Tän ketjun alkuperäisessä aiheessa "henkiset ihmiset ja heidän kirjoitustyylinsä elämänkatsomuksista" on kyllä pysytty harvinaisen hyvin. Ja koska palstakin on yliluonnolliset, niin sekin on ihan aiheessa.

Ei siitä tietysti tykkää jos liian läheltä liippaa (vaikka omasta mielestä eikä halua itelleen myöntää)

7. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 917
    Tässä taas huomaa niinsanottujen henkisten kontrolloimishalun. Haluavat kontrolloida muita.

8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 917
    Aivan totta!!! Siis niin totta kuin olla voi!!!!. Jos henkistä on vaikeneminen ja ongelmien peitteleminen, niin henkisyys ei ole ollenkaan sitä mitä luulin vaan tekopyhyyttä.

Hiton fiksu kirjotus!!! Josta tekopyhät ei tykkää.

9. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kirjoita Veskari sitten niin, että ajatuksistasi (ajatusvirrastasi) selvää aina saa.:O

Veskari: "Tässä taas huomaa niinsanottujen henkisten kontrolloimishalun. Haluavat kontrolloida muita."

Veskari: "No en aivoituksistasi/ajatuksistasi kovin usein selvää saa. Tämän ketjun alkuperäisessä aiheessa 'henkiset ihmiset ja heidän kirjoitustyylinsä elämänkatsomuksista on kyllä pysytty harvinaisen hyvin. Ja koska palstakin on yliluonnolliset, niin sekin on ihan aiheessa."

Kerro Veskari, mitä yliluonnollista, joka minulle luonnollista on, olet konkreettisesti kokenut?

Muuten... meidän tulee kontrolloida vain ja ainoastaan omia ajatuksiamme ja sanojamme Veskari... vain niistä voimme jotain oppiakin.

Lue tämä artikkeli sanojen luomisvoimasta:

Uusi Safiiri: Sanalla luominen - kielen alkemiaa

Awa*

Last edited: 19.07.2010
  10. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä minä mielestäsi vaikenin Veskari? Nyt sinulla Veskari on pasmat pahemman kerran sekaisin. Argumentoi meille kaikille muille, mikä sinulle itsellesi on pyhää ja mikä tekopyhyyttä.

Kaikille täällä tiedoksi nyt tämä tärkein tehtävämme, muistutuksena:

YouTube - Heal the World

Nyt meen nukkumaan. Hyvää yötä!

PS Veskarille! Lue vielä edellisen viestini täydennykset!

<3<3<3

Last edited: 19.07.2010
  11. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 917
    Koska sä aiot hakea ne aivot sieltä narikasta? Jos puhutaan henkisistä ihmisistä, henkisillä ihmisillä on usein yliluonnollisia kokemuksia (muille kuin henkisiille yliluonnollisia) niin myös heidän keskustelutavastaan keskusteleminen kuuluu tänne.

Itse asiassa oli palsta mikä hyvänsä, niin sinne kuuluu aina keskustelu palstalla käytävästä keskustelusta ja sen tyylistä

Sitten on hauskaa että Awa ilmaisi myös kateellisuutensa siitä että Sem kehui minua toisaalla (heitto ajatusvirrasta) Awa on niin läpinäkyvä.

Miksi sinä sitten yrität kontrolloida muita? Minähän nimenomaan olin sitä vastaan? Tässä taas yksi niinsanottujen henkisten tapa keskustella, väännetään toisen sanomiset toista vastaan ja muka itse tarkoitettiin juuri sitä mitä toinen aluksi.

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 917
    Miksi sinä ajattelit tuon mihin vastasit tarkoittavan juuri sinua? Ajatteletko itse itsestäsi niin? Miksi puhut "meidän muiden" puolesta? Onko sinussa monta persoonaa joiden puolesta puhut? Koska oikeastihan et voi puhua kuin itsesi puolesta. No, sä teet noin aina, kun tulet epävarmaksi.

13. kuka vaan Vierailija

Olen pitänyt henkisyytenä tahtoa kasvaa/kehittyä inhimillisyydessä, en niinkään yliluonnollisia kokemuksia. Joskus tuntuu kuin täällä vihattaisiin niitä joilla on kiinnostusta sen kaltaiseen kasvuun, kun yleistetään jonkun sanomiset koskemaan useampia keskustelijoita. Joustoa puolin ja toisin niin kaikilla olisi kivempaa käydä keskustelua.

14. miksi Vierailija

Miksi niputat kaikki niin sanotut henkiset Awan sanomisen vuoksi muita kontrolloiviksi? Ei me kaikki olla sama kuin Awa.

15. maa Vierailija

Minä taas uskoisin, että Veskari tarkoittaa eri asiaa puhuessaan ns. henkisistä kuin henkisistä puhuessaan. Eli sana "niinsanottu" erottaa nuo kaksi ihmisryhmää toisistaan. Niinpä, hän kai täällä useimmin kirjoittaa ns. henkisistä kuin niistä toisista henkisistä. Ja niistä toisista henkisistä usein vaan tavallisina ihmisinä. Niin kuin me olemmekin ihan tavallisia ihmisiä eri tasoillamme vain eri elämänvaiheissamme ja kehityksessämme kuljemme, vuoron peään jokainen ylös ja alas ja taas ylös jne..

Kumpaan ryhmään itse kukin luulee kuuluvansa ja kumpaan oikeasti kuuluukaan? Ns. henkinen vai henkinen?
    Itse taidan olla lopulta ns... ;P

16. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ERIMIELISYYKSISTÄ

Kirjoittanut Eckhart Tolle (spiritlibrary.com)
    16.7.2010
    Vapaasti suomentanut Pirjo Laine

Kysymys:
    Miehelläni on hyvin erilaiset poliittiset näkemykset kuin minulla. Hän uskoo sotaan, aseisiin, Foxin uutisiin ja Sarah Paliniin. Minä en. Miten käsittelen rakentavasti erimielisyytemme?

Vastaus:
    Näkökulmat, mielipiteet ja asenteet ovat kaikki ajatuksia - tuo ajatus sanoo "näin asia on". Se on jonkinlaista tuomitsemista tai perspektiivi asioihin. Samaistuminen mielipiteeseen on itsetunnon johtamista tuosta mielipiteestä. Se on korvikeidentiteetti, muotoidentiteetti, ego - korvike todelliselle identiteetille, mikä on muodoton, eikä sillä ole mitään tekemistä minkään ajatuksen kanssa - mutta se on itsessään tietoisuus.

Tämä on hyvä tilaisuus olla luopumatta omista ajatuksistasi. Sinun ei tarvitse katsella Foxin uutisia, mutta jos miehesi katselee niitä ja ääni täyttää talon, voit pyytää häntä hiljentämään sen, sulkea oven, antautua sille mitä on, mennä ulos tai pyytää häntä menemään ulos. On monia muita vaihtoehtoja kuin negatiivisuus. Pääasia ovat mielipiteet - olla samaistumatta. Sinulla voi edelleen olla kantasi, muttei siinä ole enää "itseä", se ei tue identiteettiäsi. Silloin voit sallia toiselle hänen mielipiteensä. Kenties voit havaita, että teidän molempien mielipiteiden ulkopuolella on jotain, missä ette ole ristiriidassa. Sinun ja hänen ajatusten ulkopuolella - kenties voitte löytää tuon paikan.

Ensimmäinen vastuusi on olla samaistumatta mielipiteeseen. Jokaisen on harjoiteltava tätä tavalla tai toisella. Se on kaunis harjoitus. Se ilmaistaan Zenissä. En muista, kuka sen sanoi, joku Zen-mestari: "Älä etsi totuutta - lakkaa vain vaalimasta mielipiteitä." Ja se riittää. Monet henkisesti suuntautuneet ihmiset etsivät totuutta - toivottavasti jossain kohtaa sisältä, mutta ensin se alkaa ulkopuolelta. Mutta älä etsi totuutta, edes sisältä, vain lakkaa vaalimasta mielipiteitä. Vaalimasta, ei ilmaisemasta. Ei kehoteta luopumaan mielipiteistä, koska se olisi vaikeaa - kenties hyvin kehittynyt harjoitus. Minullakin on joitain mielipiteitä, Foxin uutisista jne., mutta vaaliminen merkitsee samaistumista mielipiteeseen, olemista tuossa ajatuksessa. Ja sitten se antaa tunteen "minusta". Silloin jokainen jolla on erilainen tai ristiriitainen mielipide, on tavallaan vihollinen. Silloin jäät muodon ansaan.

Tämä on erittäin tavallinen ihmisen tila. Useimmat ihmiset tällä planeetalla johtavat identiteettinsä ajatuksistaan. Näin ajatukseen panostetaan itseä. Kenties tämä on toinen tapa puhua Buddhan oleellisesta totuudesta, kun hän havaitsi, että tämä itsetunto on harhaa. Itsetunto johdetaan muodosta, koska jokainen ajatus on ajatusmuoto. Se on energiakenttä.

Jos tämä olisi ainoa henkinen harjoituksesi, se riittäisi. Jos voit kokeilla, miehestäsi voi tulla silloin henkinen opettajasi, koska hän voi jatkuvasti muistuttaa sinua olemaan samaistumatta mielipiteisiin. Silloin et vastusta toisen ihmisen mielipidettä, koska sinun ei tarvitse - annat sen olla. Voit antaa myös oman mielipiteesi olla. Jos vastustat jonkun toisen mielipidettä, vahvistat vain sitä. Kokeille väitellä miehesi kanssa Foxin uutisista tai Sarah Palinista ja näet, mitä tarkoitan.

Saatat huomata ihmeen, mikä voi tapahtua hyvin helposti: jonkin mielipide joko heikkenee tai jopa häviää, kun sitä ei vastusteta, koska se tarvitsee vastustusta vahvistuakseen ja saadakseen energiaa toista vastaan taistelemisesta. On hyvin taianomaista nähdä, miten tämä voi tapahtua, kun sitä ei vastusteta, kun se sallitaan: "Tiedät, että ajattelet niin, ja se on ok."

...........................

Vain omia ajatuksiamme ja sanojamme voimme kontrolloida, emme koskaan toisten. Eri mieltä asioista ja ilmiöistä saamme olla ja se on aina sallittua ja toivottavaakin. Toinen toistemme oppilaita ja opettajia olemme. Vuorovaikutuksessa toistemme kanssa paljon itsestämme ja elämästä opimme.

Rauhaa kaikkien sydämiin täällä!

17. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Valoa ja rakkautta kaikille täällä!

<3<3<3

Last edited: 25.07.2010
  18. ööh Vierailija

Joopajoo,, toi kanavoinnin tuonti tähän jatkoksi taas osoittaa, ettei ole ymmärretty asiasta yhtikäs mittää.... tehään kärpäsestä härkänen,,,

19. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olemme sitä, mihin ajatuksissamme ja sanoissamme samaistumme, mutta oppia voimme vain kyseenalaistamalla kuulemamme/lukemamme. Olemme nyt tämänhetkiset ajatuksemme.

20. ?? Vierailija

Miksi puhut aina monikossa, onko sinussa montakin?

21. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen lukenut ja kuullut, mitä minulle/meille on opetettu, kuten tämäkin Erkki Lehtirannakin kirjoitus: "Henkinen tie on tehty kuljettavaksi" meitä opettaa:

Smiling Stars - Artikkeleita ja esseitä - Henkinen Tie 1

<3<3<3

22. ?? Vierailija

Puhu vain itsestäsi, yksikössä, kiitos!

23. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Miksi?

24. ?? Vierailija

Et voi toisten puolesta puhua, eikö se ole ihan itsestäänselvyys?

25. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Omista sisäistetyistäni näkemyksistäni ja opeistani olen julki täällä vain tuonut... en muiden.

Se, mikä minua ihmetyttää, on se että minusta annetaan täällä kuvaa, joka ei ole totta. Miksi minulta itseltäni ei kysytä... arvaillaan omina totuuksina/käsityksinä minusta.;(

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri