Hae Anna.fi-sivustolta

Elämäntaparemppaajat 2017

Viestiketju osiossa 'Tsemppikerho' , käynnistäjänä N5189, 12.06.2017.

1. N5189 Vierailija

Yritin katsella jo valmista ryhmää johon kirjoittaa, mutta ovat auttamatta vanhoja ketjuja eivätkä ihan tuntuneet omilta. Saiskohan tänne palstalle vähän eloa, eli oletko aloittanut laihdutuksen elämäntaparemontin tänä vuonna? :) Jaa kuulumisesi, ylä- ja alamäet, päivän sudenkuopat ja viikon parhaimmat onnistumisesi! Kerro myös aluksi ikäsi, sukupuolesi, nykyinen painosi ja tavoitemitat sekä miksei muutenkin noin yleistä tilannettasi, eli esim. perheellinen, työssäkäyvä, työtön, vakava sairaus taustalla, ehkä ahmintaa, miten haluat tavoitteesi saavuttaa.. Tsemppaillaan ja myötäeletään me muut myös mukana!

Olen 28-vuotias, maalla avoliitossa asusteleva nainen, puolet vuodesta rankassa ulkotyössä ja puolet yleensä työttömänä. Mitään sairauksia ei ainakaan lääkäreiden mielestä ole. Olen tiputtanut painoa 25kg seitsemän vuoden aikana ja kriittisistä paikoista on lähtenyt n. 15cm ihan vain pienillä muutoksilla lähinnä ruokavaliossa. Pituutta 168cm, tämän hetkiset mitat 99/90/98 (rinnan päältä, vyötärö, lantio). Työttömyysaikoina painoni pyörii 78 kilon molemmin puolin, näin kausityön aikaan saan sen aina putoamaan 74kg nurkille, mutta (hyöty)liikunta tippuu aina niin rajusti töiden loputtua, että se viisi kiloa pärähtää aina takaisin. Taustalla liian isoja annoskokoja, ahmintaa ja tunnesyömistäkin. Edelleen liikun olemattoman vähän eikä minua voisi kiinnostaa salit yms. laisinkaan. Vatsaa haluaisin kuitenkin vähän tiukemmaksi ja muutenkin pieneksi, olen huomannut hiilihydraattien turvottavan sitä aika rajusti. Olen kuitenkin eritoten tupakan, leivän ja juuston pauloissa aika hyvin.. :rolleyes: Olen mukavuudenhaluinen, en usein vaan viitsi lähteä ja vaikka koiriakin olisi lenkitettävänä, lenkkeily on pirun tylsää ja usein tuleekin vain pidettyä niitä pelloilla irti, jossa ne lenkittävät itse itsensä. Ainoita fyysisiä harrastuksia on piha- ja puutarhahommat ympäri vuoden. Muuten ei mitään. Tähän pitäisi saada muutos, mutta työaikoina tuntuu ettei aika vain yksinkertaisesti riitä mihinkään ulkopuolisiin harrastuksiin enää! Nyt olen jostain kuitenkin saanut jotakin motivaatiota ja sellaista tsemppiä "haluan onnistua", jota en aikaisemmin ole kokenut. Vaan silti motivaationi ja itsekurini on huono ja tunnepohjainen syöminen näyttäytyy kyllä isossa osassa lähes päivittäin. En syö roskaruokaa, välillä menee karkkia enemmän ja vähemmän, mutta päällisin puolin ongelmani on liian isot annoskoot kotiruoan kanssa.

Ostin askelmittarin kuukausi sitten. Aika hälyyttävää, että työpäivinä menee 16-35t askelta, mutta vapaapäivinä pahimmillaan vain 3000-6000! Se vähän herätti ja nyt olen pyrkinyt saamaan tavalla tai toisella kymppitonnin täyteen myös vapaapäivinä (tai kompensoin vajeen esim. ajamalla nurmikon, johon saa uppoamaan tunnin, tai tekemällä erinäisiä puutarhahommia). Mittari onkin koko ajan ranteessa. Aamupaino tänään 76,1kg.

Mikäs tilanne teillä muilla siellä? :)

2. Kuin myös Vierailija

Itse aloitin juoksun tänäkeväänä ja olen alkanut syödä paremmin ja kartan sokerisia ruokia. Tuntuu jo paljon paremmalta kun aikaisemmin urheilu oli kirosana minulle ja nyt en jaksa odottaa seuraavaa päivää milloin pääsen liikkumaan lihakseni kipeäksi! ;)

3. N5189 Vierailija

Täällä on paino tullut alas, vaikka huonoja ruokapäiviä on kourallinen ollut. 74kg paino nyt. 10t askelta olen saanut joka päivä koottua. Liikkuminen on aika vaivatonta, mitä nyt aina ei vaan kehtaisi, mutta olen silti pitänyt kiinni tuosta päivittäisestä askelmäärästä. Annoskokojakin olen saanut jo pienennettyä vaikka aitä epäilin todella vahvasti. Ei ole juurikaan tunteet menneet edelle!

Nyt mietityttää vain sellainen, että kuinkahan saisin nyt jotenkin enemmän roikkuvat allit fiksusti pois, samoiten sen ylimääräisen (sisä)reisistä sekä vatsasta. On kuin pullataikinaa näistä kohti, eivät tunnu ns. omilta majavanhänniltä laisinkaan, vaan aina vain peiliin katsoessa ainoastaan ne muistaa... eli usein :rolleyes: Kuormittavaa hyötyliikuntaa joka päivä, kyykkyä, kävelyä, painavien tavaroiden kantamista, rinteiden kaluamista, koneitten työntelyä yms... Silti kaikki nuo "lärpäkkeet" pysyvät tiiviisti mukana. Aika loppuu päivästä oikeasti kesken jos nyt pitäisi salille lähteä - eikä kyllä ole varaakaan. Mutta onko enää mitään millä kotioloissa saisi ne pois ja paljon lie aikaa vie? Oon jotenkin epävarmempi kropastani nyt lärpäkkeineni kuin lihavampana. :confused:

Horoskooppimerkkien yhteensopivuus – testaa, ovatko tähdet rakkautenne puolella!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri