eläin allergisen lapsen äidit,miten toimitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hgöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hgöh

Vieras
jos huomaattekin että joka ikisessä kyläilypaikassanne on paljon eläimiä sisällä? rupesin miettimään tätä asiaa tarkemmin ja tajusin että jokaisella meidän ystävä perheellä on 2 koiraa ja 2-4 kissaa.
pojalla todettiin siis kissa ja koira allergia

Minkä asian suhteen? Jos lapsi saa pahoja oireita noissa paikoissa, ei auta kuin lopettaa kyläilyt. Nämä ihmiset varmasti tämän ymmärtää. Jos lapsi saa oireita myös heidän kyläilyistään, pitää tavata ns. puhtaalla maaperällä. Auttaako Atarax tms?

Oireileeko lapsi? Meillä saa reaktion kissoista, eli kissapaikoissa ei käydä. Koirillekkin on testien mukaan allerginen mutta vasta pisempi seurustelu niiden kanssa saa oireita aikaan. Joten suht lyhyitä vierailuja voidaan tehdä.

Osassa paikkaa ymmärtävät ja sulkevat eläimet toiseen huoneeseen meidän siellä olon ajaksi. Se helpottaa vähän.

Muuten kutsutaan heitä sitten meillä käymään. Toki allergeenäjä kulkeutuu heidänkin vaatteissa mukana mutta onneksi lapsi ei niin herkästi oireile.

anna nyt ainakin antihistamiinia pari tuntia ennen ja koittakaa tavata esim ulkosalla näin kesällä.
Ei kannata pelleillä sen kanssa, puhkeaa astmaksi ja se on isompi juttu se jo.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Minkä asian suhteen? Jos lapsi saa pahoja oireita noissa paikoissa, ei auta kuin lopettaa kyläilyt. Nämä ihmiset varmasti tämän ymmärtää. Jos lapsi saa oireita myös heidän kyläilyistään, pitää tavata ns. puhtaalla maaperällä. Auttaako Atarax tms?
Mä olen se, jolla on niitä eläimiä ja olen ymmärtänyt oikein hyvin, jos joku ei voi allergian vuoksi meille tulla. Näitä ystäviäni olen tavannut yleensä kahviloissa ja lasten ollessa pieniä ulkona, leikkipuistoissa jne.

Lapsilla on muutama kaveri eläinallergisia. Heidän kans leikkii sitten pihalla tai kaverin kotona. Aikuisia eläinallergikkoja on paljon. Osa voi olla hetken kun kissat sulkee toiseen huoneeseen, toiset eivät voi olla lainkaan meillä. Me käymme sitten heillä ja viemme joskus tarjoilut mukanamme ettei mene toispuoliseksi. =)

Mun äitini on allergikko ja astmaatikko. Ottaa aina varuiksi lääkkeet etukäteen ja mukaan tietty, eikä koske eläimiin ja pöllyttele niitä. Pesee kätensä huolellisesti sekä vaatteet menee pyykkiin. Joskus on pitänyt kyllä kesken lähteä pois, mutta aika hyvin on pärjännyt. Ja joka ystäväperheessä eläimiä ollut aina.