Eläinasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adelade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Adelade

Aktiivinen jäsen
11.10.2006
4 780
0
36
Ensin vähän taustaa... Eli me otettiin keväällä marsu tuttavaperheestä, kun heidän kuopukselle tuli allergiaa. Tai tämä oli selitys, jonka silloin antoivat kun eläimestä olivat luopumassa. Sillon kun tuo marsu heiltä lähti, perheen äiti vannoi ettei oteta enää mitään eläintä kun se jää kuulemma hänen hoidettavaksi kuitenkin.

Kesällä perheeseen oli otettu hamsteri, kaikista "lupauksista huolimatta". Äsken sain sit tekstarin, tästä samasta perheestä. Siinä luki että tarviitteko hamsteria. Olin ihan että :o :headwall: :/

Kyseisessä perheessä lapset saavat kaiken mitä keksivät pyytää. Koirakin piti saada tossa jokunen vuosi sitten, ja se on nyt unohdettu pihan perälle häkkiin, eivät ota sitä koskaan sieltä pois, ruuan käyvät viskaamassa ja se on ainoa hetki kun koira tapaa ihmisiä. Siis ei minkäänlaista harkintaa halutaanko/jaksetaanko eläintä hoitaa mahdollisesti vuosia, otetaan vaan hetken mielenkiinnosta "kunhan on joku lemmikki". Kiinnostus kun lakkaa, eläin laitetaan eteenpäin ja hetken päästä otetaan uusi. Pistää niin vihaksi tommonen. |O

Niin ja allergian takia eivät siis marsustakaan luopuneet, sen kuulin ihan muuta kautta. Mielenkiinnolla odotan mikä on syynä tähän hamsterista luopumiseen...

Niin ja se kysymys, antaisitko sinä tämmösessä tilanteessa kodin hamsulle, jos teille sellainen otus olis mahdollista ottaa? Meillä vielä mietinnän alla, kun tuntuu että jos me tuo hamsu nyt otetaan, niin kohta niillä on taas uusi lemmikki. Vaikka johonkinhan ne ton hamsun työntää kumminkin, kerran on jo päättäneet siitä luopua.

Jos teillä on mahdollisuus ottaa hamsteri, ja jos tykkäätte eläimistä, niin antakaa hamsulle uusi koti :)

Mutta antakaa myös verbaalinen selkäsauna tälle tuttavaperheelle siitä, että ottavat eläimiä tuosta vaan & antavat ne sitten pois |O , ja mä kuittaisin myös siitä allergiasta valehtelemisesta...

Surullista, että toisille eläimet on vaan kertakäyttötavaraa :(

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos teillä on mahdollisuus ottaa hamsteri, ja jos tykkäätte eläimistä, niin antakaa hamsulle uusi koti :)

Mutta antakaa myös verbaalinen selkäsauna tälle tuttavaperheelle siitä, että ottavat eläimiä tuosta vaan & antavat ne sitten pois |O , ja mä kuittaisin myös siitä allergiasta valehtelemisesta...

Surullista, että toisille eläimet on vaan kertakäyttötavaraa :(

Kyllä meillä periaatteessa olis mahdollista se ottaa, kun on noita elämiä muutenkin siunaantunu niin ei yks hamsu tuntuis missään. ;)

Mietin vaan että aatteleeko ne sit jatkossa, mikäli vielä uuden lemmikin ottavat, että kyllä sen saa sit meille tyrkättyä jos ja kun kyllästyvät.

Peesi åbolle. Sanoisin kyllä jo tuossa tilanteessa, että älkää ottako lisää eläimiä, vaan keskittykää siihen koirariepuun. Sydäntä särkee ajatella niinkin sosiaalista ja ihmisseuraa kaipaavaa eläintä yksinään häkissä, päivästä toiseen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Mietin vaan että aatteleeko ne sit jatkossa, mikäli vielä uuden lemmikin ottavat, että kyllä sen saa sit meille tyrkättyä jos ja kun kyllästyvät.

Sanokaa niille sen verran selkeästi ja kovaan ääneen että tää oli viimeinen lemmikki joka muuttaa teille...että varmasti ymmärtävät :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Aivan samaa mieltä Åboriginaalin kanssa! Raivostuttavia ihmisiä tollaset. Ja se koira ois hyvä saada niiltä myös pois...

Niinpä. Eläinsuojelurikkomus tuo ei taida kuitenkaan olla, jos kerran ruokkivat koiraa, mutta voishan niille ehdottaa, että etsisivät koiralle kodin, jossa ihmisillä on sille aikaa... Raukkaparka.

Koira parka :( mulla käy aina sääliks ulkokoiria mitkä van nyhjää häkissään..
mä voisin harkita sitä hamsua meille, mutta en uskalla ukolle ehkä edes ehdottaa moista.
pistämpäs sulle yytä.
ja sano sille kaverilles möymöy

Yhteistyössä