Eläinsuojeluilmoitus?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä pystykorvat ovat häkin sisällä ympärillään laudoitettu seinä. Ne ei näe sieltä eivätkä kärsi. Saavat ruokansa kerran päivässä ja kerran kuussa metsälle. Nauttivat.

Oikeinko kerran kuussa metsälle? Oletko provo vai pelkästään laiska? Meillä on kaksi metsästyskoiraa, jotka pääsevät metsälle viikottain metsästysaikana. Molemmat koirat asuvat sisällä ja pääsevät ulos aina, kun on tarvetta.

Ajokoira on ihmisrakas eläin, joka tarvitsee laumansa seuraa. Häkissä elävä ajokoira haukkuu ympäristöään vain ja ainoastaan, kun ei saa tarpeeksi huomiota ja tekemistä. Ajokoiran metsästysvietti ei mene pilalle, vaikka se elää sisällä ja saa hyvän kohtelun. Tee ehdottomasti ilmoitus, sillä tuo ei ole ajokoiran arvoista elämää.

voit toki tehdä ilmoituksen mutta suomne eläinsuojelu laki on sen verran sanonko mistä että ei se ilmoitus mihinkään vaikuta jos koira on terve, ulkohäkki tarpeeksi iso, saa ruokaa ja vettä. eläimen laiminlyöntiä on vaikea todistaa jos koirassa ei näy ulkoisia merkkejä laiminlyönnistä. monesti oeln eläinsuojelu tarkastajn kanssa päivitellyt suomen välinpitämätönta eläinsuojelu lakia.....

[QUOTE="Vieras";25296529]ei ole kiusaamista. Ajo koiran tehtävä on olla kopissa[/QUOTE]

minun käsityksen mukaan ajokoiran tehtävä on ajaa riistaa, eikä kyyhöttää pienessä kopissaan..?
Joten minun mielestä tässä tapauksessa on jo hyvinki eläinsuojeluilmotuksen paikka.

Ite olen nimittäin kans vuosia sitten joutunut tekemään ilmoituksen sen aikaisesta naapuristani.. ilmoitus otettiin vakavasti. Koira oli tosin jo nii huonossa kunnossa, että se jouduttiin lopettamaan. Mutta ainakaan sen ei tarvinnu kuolla kituen.

Mä olen aina ihmettellyt miks ihmeessä ihmiset hakee jostain virosta rescue koiria, kun niitä pelastettavia löytyy suomestakin, maaseudulta todella paljon!!

Aivan järkyttävissä oloissa hökkeli kopeissaan koko vuoden asuvia, väärin ruokittuja, hoidotta jätettyjä(pitkät kynnet, ei loishäätöjä, ei ell vientiä jne..), pahimmassa tapauksessa pahoinpideltyjä, koiria!

En nyt haluaisi tietenkään yleistää, mutta harvemmin kaupungissa asuessani näin näitä kaltoin kohdeltuja, kuin lapsuuden maaseudulla asuneena, ja nyt sinne takaisin muuttaneena!

Ei voi muuta sanoa kun ei joillain järki päätä pakota:mad:, ja täällähän on tietenkin korkeampi kynnys tehdä niitä ilmoituksia, kun jostain syystä nämä rääkkääjät saavat aina tietää ilmoituksen tekijän, ja sittehän se elämä vasta "kivaa" tulee olemaan, pienellä paikkakunnalla!:confused:

Ja sieltä toisten pihoiltako ne koirat voi käydä pelastamassa?

En mä oikeastaan tiedä miten pitäisi auttaa, mulle on perusteltu kotieläinten huonoa kohtelua sillä kun ne eivät ole tuotantoeläimiä, eikä niistä saa rahaa, niin turhaa rahan tuhlausta laittaa niihin yhtään rahaa, esim,eläinlääkäri käynnin muodossa tai koiran nappuloihin?? Asenne kun on tuo niin mitäpä sitä voisi tehdä??

Jokseenkin sairasta porukkaa tässä ketjussa kirjoittaneet. Minä en edes usko, että vitsailevat.

Koiran ei kuulu olla päivittäin yksin jossain pienessä tilassa. Sen kuuluu päästä ulos lenkille päivittäin.

Ja tämän tietää kaikki normaalit terveet ihmiset.

Yhteistyössä