Hae Anna.fi-sivustolta

Elåkkeellä on kivaa

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä marttamummonsiskopuoli, 15.03.2014.

1. Minusta oli kiva jäädä eläkkeelle.

Entä sinusta?

2. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Kerro nyt ensin ihan itse, että miksi sinusta on "kiva" jäädä eläkkeelle?

3. ex-siivooja Vierailija

Niin oli minustakin. Loppui vihdoinkin se raataminen ja nyt voin elää melkein miten tahdon.
    Ei enää aamuvarhain kiirettä mihinkään. Nukun niin pitkään,kuin haluan. En kylläkään halua maata sängyssä ja kuluttaa vapauttani siten.
    Liikun minkä pystyn. Ainoa kurjuus tässä vapaudessa on kipeät jalat,jotka välillä estää liikkumisen,mutta vapaus on ihanaa:)

4. ellykelly Vierailija

Saa nukkua pitkään. Eläke tulee automaattisesti tilille, ei huolta, ettei tulis. Voi rauhassa miettiä, mitä puuhaisn sinä päivänä. Alan suunnitella pihan laittoa kauniiksi, matkakin on suunnitteilla ja sukulaisssa kiertely. Kiva ommella ja kutoa, virkata siis tehä käsitöitä ja myydä niitä kirppiksellä. Ja valvoa myös myöhään jos huvittaa. Se VAPAUS, se on KIVAA!

5. sanahelinää Vierailija

Minustakin vapaus on ihanin asia eläkepäivillä. Hyvää on mukava odottaa.

En usko, että työttömänäkään elämä on yhtä itkua ja hammasten kiristelyä.

Olipa elämäntilanne mikä tahansa niin aina aurinko paistaa risukasaan.

6. maide Vierailija

-kyllä oli ihana jäädä, hartaasti odotetulle eläkkeelle. Ja kun vielä pystyin jäämään täysin terveenä ja iloisin mielin. Nyt, oltuani parisen vuotta pois työelämästä, yritän olla asettamasta itselleni "aikarajoitteita", kyllästyin niin siihen "kellon kanssa juoksemiseen". Pieni kyllä eläkkeeni on, mutta eipä se palkkakaan niin iso ollut hoitotyössä ollessani, se on kyllä rajoite, mutta siihen olen koko ikäni joutunut opettelemaan, että sen jo osaan ja hallitsen:)) Kaikin puolin hyvämieli, näin kun saisin jatkaa vielä eteenkin päin. Yksineläjänä juttukaveria joskus kaipailen, pitäisi kehitellä tähän eläkeläisten palstalle joku juttuporukka, olisikohan toisia halukkaita?

7. myös eläkkeellä Vierailija

On halukkuutta, aloita toki juttuporukka, juttelen mielelläni........

8. seropin emäntä Vierailija

Heipähei

eläkkeellä olen ja nyt olen lähdössä bingoon!
    Iltapäiväksi ei sitten olekaan muuta tekemistä kuin koiran kanssa ulkoilua ja käsitöitä.
    Pakkasyö oli ja nyt on kirkas aurinkoinen päivä:))

Mitäs toiset touhuatte?

9. Kestis Vierailija

Eläkkeellä minäkin olen ja menoja on vaihtelevasti, nyt odottelen tytärtäni lapsien kanssa käymään ja ruokaa kohta väsäilen heille.

Hienoa on tämä vapaus, tai miksi tätä nyt sanoisi, ei ole sitä joka-aamuista lähtöä sinne työpaikalle jne., vaikka työstäni pidinkin.

Omaishoitajuus on päättynyt ja yksin tässä elelen.

10. touhuilija Vierailija

On kivaa herätä sitten kun herää, eikä kellon pärinään. On kivaa syödä aamupala ihan rauhassa lehteä lukien. On kivaa meikata ilman kiirettä, laittaa koti päiväkuntoon ja lähteä kaupungille. Olin tänään aamupäivän kaupungilla, en mitään erityistä varten. Huuhailin kaupoissa, ostin jotain pientä, etsin mukavan kahvilan päiväkahvia varten ja siten palasin kotiin täpötäydessä bussissa.

Oli kivaa tulla kotiin lepäilemään "raskaan" reissun jälkeen. En kaipaa töihin pätkääkään, vaikken työtäni inhonnutkaan. Olipahan leipäpuuna ihan mukava.

Mukavia eläkepäiviä kaikille!

11. maide Vierailija

- kiva, kiva, porukkaa löytyy jutustelemaan. Kun ei ole kaikilla aina kotona juttuseuraa eikä edes lemmikkiäkään jolle voisi jutustella, niin tänne vaan kirjoittelemaan mielessä olevista asioista. Kyllä täältä joku aina vastailee. Suvaitaan kuitenkin erilaiset mielipiteet "nokkiin ottamatta", muuten tämä on pian, totuttuun tapaan, taistelutanner;)
    Olen pääkaupunkiseudulta. Täällä on kaunis, aurinkoinen päivä, aamulla oli pakkasta vielä toistakymmentä astetta ja hivenen luntakin. Kyllä olisi ollut aurinkolasit tarpeeseen lenkillä ollessani, niin oli kirkasta. Tämä pakkanen ja lumentulo ei kyllä ollut kenenkään toiveissa, kevääseen oli jo ajatukset suuntautuneet. Krookukset ja narsissit ovat jo kohta nupuilla. Ei auta valitella, sää on otettava vastaan sellaisena kun tulee. Tämä talvi on ollut minun mieleiseni, ei ole tarvinnut liukastella ulkoillessa, eikä pahemmin paleltuakaan. Hiihtäminen ei ole minun juttuni, lumen puute ei ole minua haitannut, päin vastoin. Käsityöt kuuluvat myös harrastuksiini. Kirpputorillakin tulee joskus kierreltyä. Olen ajatellut, jos ihan tavallinen arki on hyvä, se riittää minulle.
    Mukavaa päivän jatkoa ja kirjoittelemisiin.

t. maide

12. mummeli vain Vierailija

Minäkin käväisin tänään kirpputorilla. Etsin sinisiä pikareita,joita siellä näin aiemmin minä keräilen niitä. Löysin neljä kappaletta. Pääsiäisjuttujakin löysin ym. hauskaa.
    Oli mukavaa ja piristävää kävellä auringonpaisteessa. Lunta on tullut taas ja jänikset olivat pomppineet lumessa ja kettu kehvelikin oli siinä vilitänyt niiden hajun perässä.
    Olipa ihana päivä ja tämä eläkeläisen vapaus on suuremmoista:)

13. Zoomaaja Vierailija

Vapaus ja nimenomaan vapaushan se tässä eläkkeellä olemisessa on se paras puoli. Töissä ollessani harrastin paljon samoja asioita kuin nykyään, mutta aikatauluja sääteli vuosilomien määrä ja ajankohdat. Nyt on vapaus mennä ja tulla milloin huvittaa. Se oli uskomattoman tuntuista ja on välillä vieläkin. Raha todella tupsahtaa tilille säännöllisesti, vaikka ei tekisi yhtään mitään. Outo ajatus lähes työnarkomaanille, siis ex-sellaiselle.

Ensimmäisen vuoden olin jatkuvasti menossa, säännöllisiin pidempiin matkoihin lisäsin surutta lyhyempiä matkoja kotimaassa ja muuallakin. Ehkä puolitietoisesti tein pehmeää laskua. Nyt elo on vähän tasaantunut mm. siksi, että löysin sen sisäisen pienen puutarhurin ja olen ihan hurahtanut mökkielämään, kaikkien stadissa vietettyjen vuosien jälkeen.

Kirpputorit ja huutokaupat ovat myös yksi hurahtamisen kohteeni, tosin myös myyn paljon, en vain kiertele.

14. seropin emäntä Vierailija

Pakkasyön jälkeen taas päivä alkaa aurinkoisena.
    Ihanaa on olla eläkkeellä, vaikka pieniä kremppoja onkin.
    Kevätmatkaa Välimerelle suunnittelen, yksin joudun lähtemään, olen jo saanut koiralleni hoitopaikan.

15. laivassa Vierailija

Minä en välitä lähteä ulkomaille seikkailemaan,vaikka tuo mies sinne halajaa.
    Olimme Laatokkaristeilyllä ja en tykännyt siitä,että olin laivan vankina.
    Olen lapsena saanut kyllikseni olla merellä ja nyt rakastan maaseutumatkailua. Sinne kesäiseen maaseutuluontoon taas tahdon pian.
    Merillä tai laivassa se elämä pyörii ruoka-aikojen ja kannella istumisen välillä. Siinä tollottaa aavaa merta.Tylsää. Mitä iloa siinä on?

16. arjaana Vierailija

-kuule kyllä siinä on iloa. Rakastan merta ja laivamatkailua, lentämisestä en pidä. Eli kuka mitenkin, kenenkään makua väheksymättä. Maatilamatkailu ei olisi minun juttu, enpä tiedä mikä minut sellaiseen saisi lähtemään.

17. maaseutu siis Vierailija

Sanoin kyllä maaseutumatkailu. Se ei tarkoita sitä,että mennään johonkin maataloon passatavaksi vaan ajellaan pitkin poikin maaseutua ja käydään katsomassa erilaisia paikkoja ja näköaloja yms! Siis omilla ajoneuvoilla esim. matkailuautolla ja omilla ajoituksilla syöden ja nauttien matkailusta. Se on vapautta se. Jossakin voi ottaa huoneen yöksi ja nukkua hyvin ja taas matkaan. Ihanaa.

18. arjaana Vierailija

ok, taidan ymmärtää. Varmaankin kivaa matkailua.

19. On todellakin:) Yhtenäkin kesänä ajelimme miehen kanssa pitkin poikin Suomen maatamme ja yövyttiin kerran ihanassa majatalossa. Yöunet jäi kyllä heikoille helteen takia,mutta maukas ja reilu aamiainen isäntäväen jutustelun kera sai päivän alkuun mukavasti.

Toisella kertaa vietimme kesäisen viikonlopun saaressa,jossa ei ollut ketään muita,kuin me. Paistoimme makkaraa,uimme ja soutelimme. Kertakaikkiaan ihanaa.

Olemme käyneet katsastamassa luostarin ja sen suurenmoisen ympäristön.
    Vierailimme myös eräällä strutsitilalla,josta ostimme muistoksi rouvan kauniisti maalaamia strutsinmunia,lihaa ja pölyhuiskun.

Suosittelen tämmöistä lomaa kesällä muillekkin.

20. seropin emäntä Vierailija

Huomenia
    tuossahan se minun asuntovaununi pihassa odottaa uusia seikkailuja!

On mahdollisuus mökkeilläkin, mutta kyllä myös vaunulla mukava silloin tällöin pieniä matkoja tehdä ja mikä parasta:koira pääsee mukaan!
    On ajettu Norjassa viime kesänä ja kotimaassa Saimaan ja Pielisen ympäri :))
    Eri reissut Pohjois Karjalassa ja Lapissa, Kotka-Porvoo seudulla ja uusia matkasuunnitelmia on.
    Siinä, kuten eläkkeelle olossa parasta on se vapaus, voi viipyä mieleisillä paikoilla kauemminkin tai vaihtaa maisemaa.
    Ja kun välillä jossain käy, on kiva taas tulla kotiin.

Jk. Matkustamisessahan on kolme vaihetta: suunnittelu, toteutus ja muistelu

21. Euron venyttäjä Vierailija

Minä vähän pelkäsin eläkkeelle jäämistä kun tulot vähenivät niin paljon. Olen aina matkustellut mielelläni ja siitä ilosta en halunnut luopua.

Onneksi huomasin, että matkailla voi erittäin edullisesti nyt kun ajankohdat voi valita ihan oman mielensä mukaisesti. Tarjouksia tulee sähköpostiin tasaista vauhtia ja kun on aikaa selata nettiä, saa myös poimituksi paljon edullisia lentoja milloin mihinkin. Tosin kaikkein edullisimmassa reiteissä voi joutua tekemään useampiakin välilaskuja, mutta eihän minulla mikään hoppu olekaan.

Kotimaassa reissaan myös mielelläni, tosin asuntovaunu ja matkailuauto eivät enää kuulu matkustusmuotoihini, ehkä sain niistä aikoinaan tarpeeksi. Hotelleista löytyy niin hyviä tarjouksia alku- ja loppukesästä, että hyödynnän niitä. Ja jos omalla autolla ei viitsi lähteä, halpoja lentoja löytyy ja nyt VR:kin on alkanut tarjota Veturissaan edullisia junamatkoja.

Oma mottoni on, että nyt kannattaa mennä niin paljon kun huvittaa, kyllä sitä varmaan joutuu paikallaankin olemaan voimien vähetessä, jos nimittäin elinvuosia riittää.

22. strutsi Vierailija

Missäpäin Suomea on strutsitila? Tekisi mieli mennä tutustumaan, etenkin ne maalatut strutsinmunat kiinnostavat. Tosin niitä saa ihan matkamuistomyymälöistä, mutta kuitenkin paikanpäältä ostettuina ehkä olisivat ikäänkuin mukavampia.

Olen niin mukavuudenhaluinen, että haluan matkoilla yöpyä hotelleissa. Laiska kun olen, niin aamupalankin laittaminen aamulla tuntuu työläältä, kuten jossain mökkimajoituksessa pitää tehdä. Autolla sinänsä on kiva kiertää Suomenmaata, saa pysähtyä missä näkee jotain mielenkiintoista.

23. auttan Vierailija

24. strutsi Vierailija

Kiitos linkistä, niitähän on ihan mukavasti eteläisessä Suomessa. Täytyy kesällä tehdä päiväretki johonkin noista.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri