Elareista, olenko julma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Eli lapsen isä ikaanan alkoi käyttämään lapsen synnyttyä käyttämäänkaikkia aineita :( niin lyhyesti :(

Olen ollut ex-anopiin yhteydessä mutta hän ei kerro mitään ??
Ja aikanaan ex- ei todellakaan halunnut tapaamisia itselleen :(
ei mitään :(
Nyt sain välikäsien (äitini oli hänet tavannut) kautta kuulla että ex- olisikin vaki töissä (jännä juttu on maksettu elari vaan 0- soppsrin mukaan)
Oli väittänyt siis äidilleni kirkkain silmin että on vaki töissä,ym..

En halua nyt kuullostaa ilkeältä mutta jos isä kerran onkin nyt vaki töissä niin eikä sen kuulusi vaikuttaa tuohon 0-sopimukseenkin?

Isän pitsi olla eläkkeellä aineiden takia mutta ainahan ...

Oli aavistuksen vaikeaselkoista tekstiä, mutta jos ex on käyttänyt /käyttää aineita, niin eiköhän se valehtelukin onnistu. Ei sitä varmaan halua ex-anopilleen antaa luuserin kuvaa, vaan kaunistelee tilannettaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Eli lapsen isä aikaanan alkoi käyttämään lapsen synnyttyä käyttämään kaikkia aineita :( niin lyhyesti :(

Olen ollut ex-anopiin yhteydessä mutta hän ei kerro mitään ??
Ja aikanaan ex- ei todellakaan halunnut tapaamisia itselleen :(
ei mitään :(
Nyt sain välikäsien
(äitini oli hänet tavannut)
kautta kuulla että ex- olisikin vaki töissä
(jännä juttu on maksettu elari vaan 0- sopparin mukaan)
Oli väittänyt siis äidilleni kirkkain silmin että on vaki töissä,ym..

En halua nyt kuullostaa ilkeältä mutta jos isä kerran onkin nyt vaki töissä niin eikä sen kuuluisi vaikuttaa tuohon 0-sopimukseenkin?

Isän pitsi olla eläkkeellä aineiden takia mutta ainahan ...

Korjattu versio :)
kirjoitin äkkipikaisesti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oli aavistuksen vaikeaselkoista tekstiä, mutta jos ex on käyttänyt /käyttää aineita, niin eiköhän se valehtelukin onnistu. Ei sitä varmaan halua ex-anopilleen antaa luuserin kuvaa, vaan kaunistelee tilannettaan.

Äitini kovin uskoi kuienkin,oli kuulemma jopa oma autokin,oli kihlojakin vaihtaneet uuden naisen kanssa a oli vaki työkin??
Ja nolla sopparilla vaan mennään elarien kanssa:(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Äitini kovin uskoi kuienkin,oli kuulemma jopa oma autokin,oli kihlojakin vaihtaneet uuden naisen kanssa a oli vaki työkin??
Ja nolla sopparilla vaan mennään elarien kanssa:(

0-soppari? eli siis se ei ite maksa mitään vaan saat minimin kelalta?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Eli lapsen isä aikanaan alkoi lapsen synnyttyä käyttämään kaikenlaisia aineita :( lyhyesti selitettynä :(

Olen ollut ex-anopiin yhteydessä mutta hän ei kerro mitään miehen elämästä.
Aikanaan ex ei todellakaan halunnut tavata lastamme,eikä pitää mitään yhteyttä :(

Nyt sain välikäsien kautta kuulla huhun,että exä olisin vakituisesti töissä.
Oli äidilleni itse kertonut olevansa töissä vakituisesti.
Mielenkiintoista, koska minulle maksettu elari on vaan 0- sopparin mukaan.

Eikö minun saamien elatuksien pitäisi muuttua,jos kerta isänkin tulot ovat muuttuneet.
Olen luullut että exä olisi eläkkeellä huumeiden käytön takia,mutta ilmeisesti ei näin olekkaan...

Korjattu versio :)
kirjoitin äkkipikaisesti ;)

Siis mikä pointti tässä nyt oli? Tietenkin sä menet lastenvalvojalle tarkistuttamaan sen sopimuksen tilanteen jos epäilet miehen tienaavan enemmän ja kaipaat enemmän rahaa. Huumeiden käytön takia ei kyllä eläkkeelle pääse pelkästään, täytyy siinä jotain muutakin olla taustalla.

Mitä ex.anoppiin tulee, niin kehotan lopettamaankin kaiken utelun ja pohdinnan miehen elämästä, kun eihän se loppujen lopuksi sinulle kuulu miten se ex elää ja touhuaa nykyään. Ole vaan tyytyväinen kun pääsit eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Siis mikä pointti tässä nyt oli? Tietenkin sä menet lastenvalvojalle tarkistuttamaan sen sopimuksen tilanteen jos epäilet miehen tienaavan enemmän ja kaipaat enemmän rahaa. Huumeiden käytön takia ei kyllä eläkkeelle pääse pelkästään, täytyy siinä jotain muutakin olla taustalla.

Mitä ex.anoppiin tulee, niin kehotan lopettamaankin kaiken utelun ja pohdinnan miehen elämästä, kun eihän se loppujen lopuksi sinulle kuulu miten se ex elää ja touhuaa nykyään. Ole vaan tyytyväinen kun pääsit eroon.

Siis en minä ole ollut koko ajassa kiinnostunut entisestä,sain vaan nyt kuulla näitä kun äiti oli hänet nähnyt kaupassa jolle taasen oli kehunut olevansa vakitöissä.
Aikanaan käytti aineita siihin malliin että meni yläpää kokonaan pimeeksi ja laitettiin eläkkeelle,ja siltä pohjalta on tuo 0 soppari tehty
mutta jos nyt onkin kerran kuntoutunut niin eikös hänen kuuluisi ihan itse maksaa se,
en lisää rahaa tässä hae vaan lähinnä sitä vastuuta että saa kyllä alkaa maksamaan elatusmaksut soskuun tai kelaan mikä lie nyt on.
Eiköhän yhteiskunnalla ole ihan tarpeeksi muutenkin näitä maksun pakoilijoita ja hyväksikäyttäjiä :(

Mitä taas entiseen anoppiini tulee hän on lapsee pitänyt yhteyttä,ja aina ennen kehunut milloin milläkin asioilla,
nyt vaan on ihmeellisesti loppunut yhteydenpito
(olisikohan syynä oman lapsen parantuminen ja työpaikka)
Kerran jäi lapseni ilman elareita (en muista miksi) silloin vuosia sitten ihan alussa
ja silloin koitin kysellä entiseltä anopilta että aikooko hänen poikansa hoitaa velvollisuutensa ym mutta anoppi vaan nauroi ja oli oikein tyytyväinen että minä jäin ilman rahaa,
vaikka koitin selittää että ei se raha minulle tule ja kyllä minäkin joudun lapseni kuluista vastaamaan lähivanhempana niin hän vain nauroi.

Todellakin olen onnellinen että olen heistä eroon päässyt mutta se että yhteiskunnalla maksattaa oman lapsensa siksi ettei halua maksaa tai kantaa vastuuta elareista niin sitä en ymmärrä jos kerran on töissäkin kuten hän oli itse mennyt äitini juttusille ja kehunutkin,
kun joku maksaisi minunkin puolestani kaikki pakolliset menot ja saisin vain loisia :(
Haluan vaan että oppii kantamaan vastuun edes maksun muodossa.
Eli otan siis yhteyttä lastenvalvojaan?? Vai kelaan suoraan??

kiitti :) Jotenkin ihan sekaisin tämän nyky käytännön kanssa kun kelakin tähän mukaan laitettu ,
mutta taidankin soitella sitten lastenvalvojalle maanantaina.

Joo, joissain tapauksissa voi kai ottaa yhteyttä Kelaan suoraan, esim. siskoni teki näin kun mies ei maksanut elareita lainkaan, vaikka ne oli maksettavaksi sovittu. Mutta jos on 0-sopimus ja Kela jo maksaa ne, niin en usko että Kela sille mitään rupeaa tekemään, vaan se on ennemminkin kunnan/kaupungin asia selvittää ne tulot.

Yhteistyössä