Elatusmaksuista jos etä jää työttömäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mjp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mjp

Vieras
Jos lasten isä jää työttömäksi, miten käy elatusmaksujen? Eli tällä hetkellä elatusmaksut on 130 per lapsi ja kuulin että lasten isä saattaa jäädä työttömäksi.. Lasketaanko elatusapu lastenvalvojalla uusiksi vai jos maksu jää tulematta ja haen kaupungilta elatustukea, saanko silloin tuon 130? per lapsi?

Jos tulot muuttuvat radikaalisti jompaankumpaan suuntaan, voi maksut laskea uudelleen. Eli tässä tapauksessa isä maksaa tämän jälkeen sen mitä vähennysten jälkeen pystyy, ja erotus tuohon sataankolmeenkymppiin tulee kunnalta.

Työttömyydestä en sinäänsä osaa sanoa,mutta kun mun mies opiskeli,niin kävivät exänsä kanssa yhdessä sosiaalitoimistossa tekemässä sopimukset joiden mukaan kunta maksoi opiskeluajalta sen koska mieheni katsottiin maksukyvyttömäksi.Itseasiassa,hänellä oli silloin tulot pienenemmät kuin menot..

... ja 129 on se minimi nykyään , eli mikäli kunta/kaupunki maksaa - niin juurikin tuo summa kai tulee ?
Ja riippunee työttömyysajan tuloista - jos ansiosidonnainen päiväraha niin kaipa silläkin aika usein tuhon minimiin pitäisi yltää , ellei ihan huonot palkat ole ? Lasten elatushan on ensisijainen menoerä - ennen ylikalliita asuntoja, autoja jne jne ...

Alkuperäinen kirjoittaja mjp:
Ei olla isän kanssa oikein minkäänlaisissa väleissä ja harvemmin tapaa lapsiakin, joten tuskin mulle ite sitä kertois jos jää työttömäksi..

No sä voisit sit vihjasta sille, et kandeis hoitaa asia, muuten ne elarit voi pistää ulosottoon.

Alkuperäinen kirjoittaja mjp:
Ei olla isän kanssa oikein minkäänlaisissa väleissä ja harvemmin tapaa lapsiakin, joten tuskin mulle ite sitä kertois jos jää työttömäksi..

Eli mieluummin sitten maksaa suurempia maksuja kuin kertoo ja tulee lasketuttamaan maksut uusiksi? Aika outoa. Vai pelkäätkö, että jättää sitten maksamatta?

työttömyys on mun mielestä peruste sille, että kunta hoitaa tuen maksamisen kokonaan, eli ei mun mielestä lasketeta mitenkään uudestaan varsinaisesti. tietysti isän on työttömyydestään ilmoitettava.

Alkuperäinen kirjoittaja jus:
työttömyys on mun mielestä peruste sille, että kunta hoitaa tuen maksamisen kokonaan, eli ei mun mielestä lasketeta mitenkään uudestaan varsinaisesti. tietysti isän on työttömyydestään ilmoitettava.

Työtönkin voi saada vaikka kuinka suurta ansiosidonnaista, joten ei kai ihan automaattisesti kunta maksa kenenkään puolesta.

Yhteistyössä