Elatusmaksusta ja lasten kuluista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysmerk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysmerk

Vieras
Miten tämä asia teidän mielestä menee?
Lasten isä maksaa elatusmaksua 150e kuussa.
Tuloista ja menoista kerron sen verran, että lasten isä tienaa 6000e kuussa ja minä olen opiskelija, joten saan opintotukea. Minä maksan lasten päiväkodin (297e/kk yhteensä) ja lasten vakuutukset, ostan haalarit yms. isommat.

Kysyn nyt teiltä, että onko kohtuutonta, jos pyydän lasten isää maksamaan lasten syksyllä alkavat harrastukset? Kesällä lapset pelasivat jalkapalloa, joka oli ilmaista, sillä lupauduin ohjaajaksi kyseiseen touhuun.

Hän maksaa muutenkin mielestäni tuloihinsa nähden melko pientä elatusmaksua, niin sillä ajattelin asiaa.

Lasten hoitomaksut ei tosiaan voi olla noin korkeat, sillä jos olet vain opintotuella, olet pienemmässä maksuluokassa. Mutta itse kysymykseen, voit pyytää isää maksamaan, tuo 150e nyt on aika olematon summa. Eri asia suostuuko isä, meillä ei suostuisi.

kysyn vielä, puhut lapsista, eli montako? maksaako yhteensä 150€ vai molemmista?
jos yhteensä, niin mene lastenvalvojalle jos ei suostu maksaa enempää. jos taas per pää niin se on jo ihan ok, voit silti pyytää maksaan niitä harrastuksia. mutta edelleen mua kummastuttaa noi järkyt pvähoitomaksut jos kerta oot opiskelia.

Tein puolikasta työaikaa viime vuoden opiskelujen ohella, jotta sain asuntolainan maksettua. Nyt kesän tein ihan normaalia työaikaa, niin siksi se on noussut. Minulla on kyllä uusi mies, jonka tulot vaikuttavat myös päivähoitomaksuun. En tiedä, paljonko maksu tulee nyt syksyllä olemaan, sillä laitoin nyt uudet paperit sinne päivähoitotoimistoon, jotta maksua tarkistettaisiin.