Elatussopimuksesta

01.09.2010
44
0
6
Tuli mieleen tuosta kun joku muu oli kysellyt elatussopimuksista, että mites se on, jos etävanhempi vaatii nollasopimusta lapsen täysi-ikäisyyteen saakka ja minä kieltäydyn allekirjoittamasta moista? MInulla siis tällainen tilanne, ollut jo hetken, mutta onnellisesti jo unohdin tässä välilssä koko jutun..

Sanoin että voin sen vuoden kestoisen sopimuksen kirjoittaa, mutta tuollaista en suostu.
Lastenvalvoja ei minulle osannut mitään neuvoa, kun asiasta yritin häneltä kysyä. Nyt asia vaan on, ei ole sopimusta, eikä etä maksa mitään.

Viimeksi muokattu:
No on kummallinen lastenvalvoja, hänen pitäisi ajaa lapsen etua, ja tuollainen ei todellakaan ole lapsen edun mukaista. Jos lastenvalvoja ei auta, niin koitappa kunnallista oikeusaputoimistoa.

Miksi se vaatii nollasopimusta? Molemmilla vanhemmilla on elatusvelvollisuus, jos isä ei tällä hetkellä kykene maksamaan, niin allekirjoita, saat tuen kelalta tai jos isä haluaa vaan kiertää maksut vie käräjille.

En viitsi käräjäoikeuteen viedä, mut ihmetyttää tosiaan toi lastenvalvoja. Etä ei tapaa lastaan ollenkaan, ei ole tavannut aikoihin. En viitsi viedä oikeuteen siksi, kun pelkään että sen jälkeen tekisi jotain kiusaa kuitenkin..

Lapsi on ihmetellyt ja kärsinyt ihan tarpeeksi siitä, että etä ei vastaa puhelimeen kun lapsi ikävöinyt ja soitellut ja siitä, että joskus on nähnyt ja sitten ei.

Ei se lastenvalvoja voi ex:ää pakottaa. Ei kukaan muukaan voi. Ainut vaihtoehto on viedä käräjille tai yytyä suuhen,et ex ei maksa. Jos se nyt ei ole aikoihin ollut lapsen kans tekemisissä, niin ei se heti niitä tapaamisia saa pyöörii...

Jep, ei tietenkään enkä sitä ootakkaan. Ihmettelin vaan tota täysi-ikäisyyteen saakka olevaa sopimusta. Nyt en suostunut sitä allekirjoittamaan ja en sit saa mitään. Lastenvalvoja oli sitä mieltä et joko allekirjoitan, tai sit käräjille, kun mun mielestä kumpikaan ei ole hyvä vaihtoehto..

En nyt sit tiedä, ehkä otan vielä lastenvalvojaan yhteyttä, on kyllä niin ynseä ihminen ettei paljon huvittais.

Yhteistyössä