Elin ihan pimennossa pikkulapsiajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uno

Vieras
Ainakin esikoisen. En tiennyt näistä palstoista mitään. Enkä seurustellut toisten äitien kanssa. (Kävin töissä ja muutimme töiden perässä tiheästi, joten ei ollut aikaa tavata tai tutustua, työkaverit ja oma perhe )

Elin täysin pimennossa kaikesta varustelusta. En tiennyt yhtään, että on parempia haalarimerkkejä, ja että äitiyspakkaus on jotenkin nolo. Luulin että pidin lapsellani hienoja suomalaisia vaatteita, kun äitiyspakkauksen vaatteet olivat käytössä, sekä oma pakkaus, että lasten serkuilta saadut. En tiennyt että äidit ovat hyeenoja toisilleen. En tiennyt että pitäisi ostella kaikkea. Lapsi sai meiltä joka joulu muutaman lahjan, esim. 3v lahjaksi sai meiltä 2 palapeliä. muutaman lahjan sukulaisilta lisäksi. 1v lahjaksi en tainnut ostaa mitään. sai muutaman paketin sukulaisilta.

Onko muita, jotka vasta myöhemmin ovat ymmärtäneet että ehkä joku on katsonut pitkään miten "köyhiä" olette, kun ei ole romua ja rompetta jota muilla on? en kyllä vieläkään tunnista merkkejä.

minä eksyin tänne palstalle kun esikoinen oli 6kk, ja kyllä ihmettelin suuresti monien materialistisuutta ja äityspakkauksien haukkumisia. Meidän vauvalla oli yllään äippäpakkauksen vaatteita koska ne oli minusta syötävän suloisia, ja en usko kenenkään oikeesti kyyläävän mitä kenenki vauvalla on päällä, silloin ajatellaan sitä käytännöllisyyttä ja lapsen kasvaessa moni hurahtaa ulkonäkökysymyksiin. Mutta hienoa ap, sie oot normaali :)

Alkuperäinen kirjoittaja minäminä;22396187:
Minä ihailen sinua, tapaasi ajatella ja normaaliuttasi. Minun silmissäni sinä olet yksi palstan fiksuimpia mammoja.

Samaa mieltä.

MUOK. Ja olen ihmetellyt AINA äitiyspakkauksen haukkumista. Ne, jotka haukkuvat pakkausta voisivat olla ilman sitä. Parasta olisi ettei sitä saisi edes rahana.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä